Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر کرمی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص اخبار و شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص آلودگی آب شهر کرمانشاه منتشر شده، اظهار داشت: منابع تأمین کننده شهر کرمانشاه بالغ بر 80 درصد آن چاه (منابع آب‌های زیرزمینی) است که امسال به دلیل خشکسالی سطح آب‌های زیرزمینی به شدت پایین آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان در راستای  ساماندهی، مدیریت و جبران کم‌آبی با هماهنگی و رایزنی‌های بین بخشی موفق شد از سد گاوشان که قبلا هزار لیتر در ثانیه حق برداشت داشت به بالای 2 هزار و 500 لیتر در ثانیه افزایش دهد.

مدیر گروه بهداشت‌ محیط استان کرمانشاه تصریح کرد: آب بیش از ۲ برابر شده بود، بنابراین باید تصفیه‌خانه گنجایش آن را داشته باشد به خاطر همین با کار شبانه‌روزی تصفیه‌خانه عصر پنجشنبه هفته گذشته تکمیل شد و این آب وارد مدار و خط اصلی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دبی و سرعت حجم خروجی تصفیه‌خانه به مخازن ذخیره‌ای که در اطراف کرمانشاه است به صورت یک‌باره دوبرابر شده، سبب ایجاد یک تلاطم و اختلاط در منابع و مخازن ذخیره شده، شد

کرمی یادآور شد: ذرات و املاحی که از قبل در مخازن  ته‌نشین شده بودند، با این سرعت و دبی بالا از جا کنده شدند، البته مخازن هم هر چند وقت یک بار تخلیه و شست‌وشو داده می شوند ولی این سرعت آب سبب ایجاد کدورت و تیرگی در آب شده که اصلا جای نگرانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این ذرات معلق غیرقابل ته‌نشینی در آب اصلا مشکل بهداشتی محسوب نمی‌شوند، حتی اگر وارد دستگاه گوارش شوند دفع می‌شوند. این ذرات طی امروز و فردا، به مرور زمان وقتی سرعت آب در مخازن کاهش یابد، ته‌نشین می‌شوند.

کرمی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه که بیمارستان‌ها مللو از بیماران با علائم اسهال و استفراغ به علت کدورت آب است را به شدت رد کرد و کذب خواند.

مدیر گروه بهداشت‌ محیط استان کرمانشاه خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی را کیفیت میکروبی آب توصیف کرد و اظهار داشت: همکاران دانشگاه علوم پزشکی به صورت روزمره در خطوط و قسمت‌های مختلف شبکه در تمامی شهرستان‌ها روزانه شاخص کلر باقی‌مانده را می‌سنجند.

وی ادامه داد: وجود کلر باقی‌مانده در آب نشانه سلامت آب است، یعنی تا زمانی که کلر باقی‌مانده در آب وجود دارد هر عامل آلودگی را از بین می‌برد و هیچ عامل میکروبی در آب باقی نمی‌ماند.

کرمی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن همکاران به صورت تصادفی در نقاط مختلف شبکه اقدام به نمونه‌برداری میکروبی می‌کنند که خوشبختانه آب کرمانشاه به لحاظ شاخص کیفی تاکنون گزارشی نداشته  و این بحث آلودگی آب کرمانشاه را قویا تکذیب می‌کنیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه امیر کرمی فارس آلودگی آب کذب بستری خشکسالی چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است