Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@11:43:39 GMT

افزایش بی‌سابقه حملات سایبری در نیمه اول 2021

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۵۶۱۹

افزایش بی‌سابقه حملات سایبری در نیمه اول 2021

ایتنا - طبق گزارش جدید شرکت سونیک وال، حملات باج‌افزاری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ سر به فلک کشید و ۳۰۴.۷ میلیون مورد حمله از سوی این شرکت مشاهده شد.
محققان سونیک وال شاهد حجم کم سابقه حملات در ماه‌های آوریل و مه بودند اما ژوئن با رکورد ۷۸.۴ میلیون حمله باج‌افزاری، رکورد این دو ماه را شکست.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مجموع آمار حملات باج افزاری ثبت شده توسط سونیک وال در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رکورد ۳۰۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیون حمله در سال ۲۰۲۰ را شکست. این حقیقت که آمار شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ از کل آمار سال ۲۰۲۰ فراتر رفته است باعث نگرانی محققان سونیک وال شده که خاطرنشان کردند این آمار بر مبنای سال به سال رشد ۱۵۱ درصدی را نشان می دهد.

در گزارش تهدید سایبری ۲۰۲۱ سونیک وال آمده است: حتی اگر در نیمه دوم سال یک مورد حمله باج‌افزاری مشاهده نشود که کاملا بعید است، سال ۲۰۲۱ در حال حاضر بدترین سال از نظر این حملات محسوب می‌شود.

حجم حملات باج افزاری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در آمریکا ۱۸۵ درصد و در انگلیس ۱۴۴ درصد افزایش داشته است. آمریکا، انگلیس، آلمان، آفریقای جنوبی و برزیل در صدر فهرست کشورهایی بودند که بیشترین آسیب را از حملات باج افزاری دیدند. در میان ایالتهای آمریکا فلوریدا با ۱۱۱.۱ میلیون مورد حمله و نیویورک با ۲۶.۴ میلیون مورد، رکورددار حجم حملات باج افزاری بودند و پس از آنها آیداهو با ۲۰.۵ میلیون مورد، رودآیلند و لوییزیانا هر کدام حدود ۹ میلیون حمله باج‌افزاری قرار گرفتند.

بر اساس گزارش زدنت، این گزارش بر مبنای اطلاعات گردآوری شده توسط شبکه شناسایی تهدید سونیک وال که اطلاعات دستگاه‌های جهانی شامل بیش از ۱.۱ میلیون حسگر امنیتی در ۲۱۵ کشور و سرزمین را گردآوری می کند، تهیه شده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هکر حمله سایبری حملات باج افزاری میلیون مورد نیمه اول سونیک وال سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • (ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • صعود مقتدرانه تیم ملی فوتسال ایران به نیمه نهایی با شکست قرقیزها
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر دهنده محاسبات
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی