Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@19:18:35 GMT

سه تالاب آذربایجان غربی خشک شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۵۷۹۹

سه تالاب آذربایجان غربی خشک شد

به گزارش «تابناک»، حجت جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تالاب‌های آذربایجان غربی وضعیت مساعدی ندارند، افزود: سه تالاب قوپی بابا علی و قره قشلاق در مهاباد و قره گل در بوکان امسال به دلیل کمبود منابع آبی، خشکسالی و عدم تأمین حق آبه مورد نیاز آبگیری نشده و خشک شده است.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی ۱۴ تالاب دائمی و ۲۶ تالاب فصلی هستند، اضافه کرد: از تعداد تالاب‌های دائمی استان هشت تالاب وضعیت مطلوبی دارند و ۶ تالاب دائمی هم ۴۵ درصد آبگیری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با توجه به پدیده خشکسالی و کم بارشی در سال جاری، علت وضعیت نامطلوب تالاب ها هستند، بیان کرد: تالاب‌های آذربایجان غربی در مقایسه با ۲ سال گذشته شرایط خوبی ندارند و با توجه به بالا بودن گرمای هوا انتظار می‌رود شرایط در اواخر تابستان نامساعدتر شود.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: تالاب‌های دائمی استان همچون تالاب دُرگه سنگی، حسنلو و سلدوز به دلیل کمبود منابع آب و شرایط خشکسالی امسال فقط ۴۰ درصد آبگیری شدند که در پایان تابستان به طور یقین با مشکل مواجه خواهند شد.

وی اضافه کرد: تالاب‌های فصلی از طریق نزولات جوی در زمستان و بهار آبگیری می‌شوند و چون امسال در فصل بارش کمترین میزان بارندگی ثبت شد، فقط ۴۵ درصد این تالاب‌ها آبگیری شدند.

جباری با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین و مهمترین تالاب آذربایجان غربی به دلیل عدم تأمین حق آبه در شرایط نامناسبی قرار دارد، گفت: امسال تنها یک میلیارد مترمکعب حق آبه دریاچه ارومیه تأمین شده است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره آبگیری ۵۰ درصدی تالاب کانی برازان نخستین سایت پرنده نگری کشور در استان گفت: به دلیل خشک سالی و عدم تأمین حق آبه کامل این تالاب نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

آذربایجان‌غربی با دارا بودن بیش از ۳۰۰ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی و بیش از ۷۰ تالاب دایمی و فصلی یکی از مهمترین مکان‌های مهاجرت و زیست انواع پرندگان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی فرزانه فصیحی آذربایجان غربی تالاب خشکی تالاب خشکسالی حقابه المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی فرزانه فصیحی آذربایجان غربی حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های آذربایجان‌غربی توقیف هستند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های استان توقیف هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جلسه پیگیری تعیین تکلیف خودروهای رسوبی توقیفی در پارکینگ‌های آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بحث پیگیری تعیین تکلیف خودروهای رسوبی وسایل نقلیه توقیفی به عنوان یک بخش از برنامه روزمره دستگاه قضائی و مجموعه‌های دخیل استان است.

وی در این راستا ادامه داد: این موضوع با وجود برگزاری جلسات و مصوبات، در مقام اجرا رضایت‌بخش نیست و همچنان وسایل نقلیه زیادی تعیین تکلیف نشده‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یکی از علت‌هایی که باعث انباشت خودرو در پارکینگ‌ها می‌شود، توقیف خودروها در قالب طرح‌های مختلف است که پیوست قضائی ندارند و بدون دستور دادستانی صورت می‌گیرد.

ح️سین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های استان توقیف هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: باید در روند توقیف، انتقال و ترخیص وسایل نقلیه طبق بخشنامه رئیس قوه قضائیه اقدام شود.

کد خبر 751847

دیگر خبرها

  • فرماندار شهرستان ماکو منصوب شد
  • بیش از ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های آذربایجان‌غربی توقیف هستند
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان