Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران،  بزرگترین زمین لرزه در ساعت چهار و ۱۱ دقیقیه و ۲۳ ثانیه بامداد  امروز دهم مرداد ماه با بزرگی ۳.۸ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در حوالی قصرشیرین با مرکزیت خانقین عراق رخ داد.

بر اساس این گزارش، تمامی این زمین لرزه ها با بزرگی ۳ و کم تر هستند که از ساعت ۱۴ روز گذشته نهم مرداد ماه تا ساعت چهار بامداد امروز یکشنبه دهم مرداد ماه رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این زمین لرزه ها توسط ساکنان قصرشیرین و شهرستان سرپل ذهاب به صورت قابل توجه احساس نشده اما باعث نگرانی و ترس اهالی از وقوع زمین لرزه بزرگتر شده و شب گذشته را مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در ترس و هراس به سر بردند و نگران وقوع زلزله اصلی و بزرگتر بودند.

این زمین لرزه ها هیچ گونه خسارتی نداشته است 

فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به اینکه زمین لرزه های روز گذشته تا کنون در قصرشیرین همگی کمتر از چهار ریشتر بوده هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

مراد علی تاتار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سابقه وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری آبان سال ۹۶بخش ازگله و وقوع زمین لرزه های بالای ۶ ریشتر در قصرشیرین در سال ۹۷ و همچنین پس لرزه های متعدد در منطقه و زلزله خیز بودن این شهرستان ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش است.

وی اظهار کرد: البته با توجه به شمار بالای زمین لرزه های روز گذشته در قصرشیرین تا بامداد امروز که ۱۲ مورد آن بالای سه ریشتر بوده امروز جلسه ستاد مدیریت بحران نیز تشکیل می شود.

فرماندار قصرشیرین از مردم و ساکنان شهرستان خواست تا آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند و اضافه کرد: تمامی گروه ها و اعضای ستاد مدیریت بحران پای کار هستند تا در صورت هرگونه حادثه ای به کمک رسانی و انجام اقدام های لازم بپردازند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.  

برچسب‌ها زمین لرزه قصرشیرین مدیریت بحران زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین لرزه قصرشیرین مدیریت بحران زمین لرزه قصرشیرین مدیریت بحران زلزله مدیریت بحران زمین لرزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار اشاره کرد:کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوز‌ها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • وقوع بارش‌های پرحجم بهاری | لزوم توجه به هشدارها
  • وقوع بارش‌های پرحجم بهاری / لزوم توجه به هشدارها
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم