Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایکل لینک، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی اعلام کرد که محاصره غزه نقض حقوق بین المللی و رژیم صهیونیستی جنایتکار جنگی است.

او گفت: پس از آنکه انگلیس و آمریکا و اتحادیه اروپا اسرائیل را مسلح کردند تا به غزه و سوریه حمله کند، این کشور‌ها برخلاف قوانین بین المللی رفتار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایکل لینک افزود:امروز باید روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فلسطین باشد، اما با وجود اشغالگری و جنایات جنگی روزانه و بمباران‌های اسرائیل این موضوع روی نداده است. از طرف دیگر با نرم افزار جاسوسی پگاسوس روبرو بوده ایم.

او اعلام کرد: هیچ فشاری را از طرف جامعه بین المللی برای برنامه ریزی مجدد برای برگزاری این انتخابات مشاهده نمی‌کنم. امیدواریم که این انتخابات هرچه سریعتر و در شش ماه آینده برگزار شود. بدیهی است که من از مشارکت تمامی طرف‌های شرکت کننده و اثرگذار در این انتخابات حمایت می‌کنم. اسرائیل برگزاری انتخابات در شرق شهر قدس (اشغالی) را با مشکل روبرو ساخته است.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره ارتباط این نهاد با دولت بایدن گفت: تماس‌های منظمی با آمریکا ندارم. امیدوارم که در آمریکا شاهد حضور رئیس جمهوری باشیم که حداقل روی کاغذ برخی از حقوق فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسد. امیدوارم بتوانیم در ژنو و نیویورک با آمریکایی‌ها در تماس باشیم.

او گفت: نیم میلیارد دلار در جریان جنگ ماه مه به غزه خسارت وارد شده است. تلاش‌هایی برای جمع آوری کمک در بین کشور‌های اهداء کننده کمک برای بازسازی وجود دارد که این روند کند است. سیستم درمانی آن هم به خاطر کمبود تجهیزات و هم همه گیری کرونا دچار فروپاشی شده است. غزه تنها ۱۴ ساعت در روز آب آشامیدنی دارد. احیاء اقتصادی غزه کار آسانی نیست. هر اقدام اقتصادی به بازسازی غزه منوط است. ما باید هرآنچه را که موشک‌های اسرائیلی ویران کرده اند، بازسازی کنیم.

لینک درباره حملات روز‌های اخیر صهیونیست‌ها و زخمی شدن فلسطینیان گفت: به نظرم هر وکیل بین المللی وقتی به مفهوم جنایت جنگی بر اساس بیانیه رم نگاه می‌کند به این نتیجه می‌رسد که اقدامات یک عامل اشغالگر در بین جمعیت غیرنظامی در یک سرزمین اشغالی به منزله جنایت جنگی است. ا ز بیانیه ۱۹۴۹ تا بیانیه ۱۹۷۷ همه بر این موضوع گواهی می‌دهند. این موضوع در قوانین بین المللی مستند شده اند. شورای امنیت، مجمع عمومی و شورای حقوق بشر سازمان ملل بار‌ها گفته اند که اسرائیل در حال نقض فاحش حقوق بشر است. بر اساس بیانیه ۱۹۹۸ اقدامات شهرک نشین‌ها هم به منزله نقض حقوق بشر است.

او با اشاره به بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه افزود: بدیهی است که ارتش اسرائیل و افرادی که ساخت شهرک‌ها را در ۵ دهه اخیر تسهیل کرده اند و همچنین دیگر طرف‌هایی که در این موضوع مشارکت داشته اند باید مسئوولیت پذیر شوند. در حال حاضر در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ شهرک در شرق شهر قدس (اشغالی) و کرانه باختری ساخته شده اند. این به منزله موتور اشغال گری است. این دلیل ادامه اشغال گری است. این مهمترین مانع در راه تصمیم گیری فلسطینی‌ها برای آینده خود است.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین در پایان به مسئله بدافزار پگاسوس پرداخت و اعلام کرد که شرکت‌های صهیونیستی از نرم افزار‌های جاسوسی در چند دهه اخیر برای جاسوسی از فلسطینی‌ها استفاده کرده اند. بیشتر این شرکت‌ها هدفشان نظارت بر فلسطینی‌ها است. آنچه که امروز ضد فلسطینی‌ها استفاده می‌شود فردا از آن ضد جهان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سازمان ملل حقوق بشر حقوق بشر سازمان ملل فلسطینی ها بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازنشستگان روزهای طولانی‌ست که در انتظار مشخص شدن تکلیف افزایش مستمری‌های خود هستند؛ آنها با مطالبه‌ی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی معتقدند افزایش مستمری‌ها نباید به مصوبات شورایعالی کار محدود بماند.

در این شرایط، رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی، در پاسخ به مکاتبه‌ی رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد و این سوال که چرا با وجود نزدیک شدن به نیمه اردیبهشت، تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نمی‌شود، در نامه‌ای رسمی نوشت: اعمال افزایش مستمری، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد.

محمدزاده، بازنشسته کارگری با اشاره به این پاسخ رسمی می‌گوید: این پاسخ یعنی اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

این بازنشسته ادامه داد: به عبارتی پایه دریافتی کمتر از ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان حداقل بگیر محسوب شده و مشمول ۳۵‌ درصد افزایش حقوق می‌شود و مبلغ پایه دریافتی بالاتر از مبلغ ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان سایر سطوح محسوب شده و مشمول ۲۲ درصد + ۶۹۰،۰۰۰ تومان می‌شود.

او افزود: از عبارتِ «وفق مصوبات شورای عالی کار» در نامه آن مقام مسئول، مشخص می‌شود که توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارند و بازهم همان مصوبات ناچیز شورایعالی کار برای بازنشستگان طابق‌النعل به النعل اعمال خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900887

دیگر خبرها

  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد