Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: فرایند واکسیناسیون معلمان از هفته گذشته در ۱۰ شهرستان آغاز شده است و از امروز دو مرکز در شهر اصفهان برای واکسیناسیون معلمان فعال می‌شود و تاکنون چهار هزار نفر از معلمان در کل استان اصفهان واکسینه شدند.

آذر کیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روند واکسیناسیون معلمان، اظهار کرد: طی جلسات و تفاهم نامه‌هایی که وزارت بهداشت با وزارت آموزش و پرورش برای واکسیناسیون معلمان داشته است روند اجرای این برنامه از هفته گذشته آغاز و فرایند واکسیناسیون معلمان در ۱۰ شهرستان اصفهان شروع شده و مابقی شهرستان‌ها هم شروع به کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه معلمان رسمی پیمانی، خرید خدمات آموزشی، قراردادی و معلمان مدارس غیردولتی مشمول طرح واکسیناسیون فرهنگیان هستند و تزریق واکسن کرونا به معلمان از هفته قبل در ۱۰ شهرستان اصفهان آغاز شده است و در حال حاضر قریب به چهار هزار نفر از معلمان در کل استان اصفهان واکسینه شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: ۴۳ مرکز تزریق واکسن کرونا در شهرستان‌های استان و دو مرکز در شهر اصفهان از امروز برای واکسیناسیون معلمان فعال شد، در شهر اصفهان یک مرکز واکسیناسیون در کانون امام خمینی و یک مرکز در ورزشگاه چهار راه پیروزی برای فرایند واکسیناسیون معلمان فعالیت دارند.

انتخاب نوع واکسن برای معلمان اختیاری است

امیر پور، خاطرنشان کرد: واکسن سینوفارم چینی، کوو ایران برکت و واکسن‌های دیگر برای تزریق معلمان وجود دارد و این برنامه اختیاری بوده و معلمان می‌توانند هر نوعی واکسنی که تمایل دارند را برای تزریق انتخاب کنند و روند واکسیناسیون فرهنگیان وابسته به آمار آنها دارد که در هفته‌های آینده ادامه دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تاکید کرد: در همه شهرستان‌ها یک پایگاه واکسیناسیون برای معلمان فعال است و همه معلمان مشمول این طرح می‌شوند، برای روند واکسیناسیون معلمان مطابق اعلام معاونت درمان دوز اول واکسن تا هفته آینده تزریق می‌شود و بعد از مدتی و تا قبل از بازگشایی مدارس دوز دوم هم تزریق خواهد شد.

کد خبر 511243

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معلمان واکسیناسیون وزارت بهداشت آموزش و پرورش واکسن کرونا فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش واکسیناسیون همگانی کرونا معلمان حق التدریس معلمان خرید خدمات تزريق واکسن کرونا واکسن کووید ۱۹ واکسیناسیون معلمان دريافت واکسن کرونا روند ساخت واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسیناسیون معلمان آموزش و پرورش استان اصفهان شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • همایش روسای شورای‌های اسلامی استان اصفهان آغاز شد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان