Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@01:53:02 GMT

فرودگاه قندهارهدف حمله قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۶۱۹۴

فرودگاه قندهارهدف حمله قرار گرفت

مقامات فرودگاه قندهار در جنوب افغانستان، از برخورد حداقل سه راکت به این فرودگاه خبر دادند. ناطقان:  به نقل از اسپوتنیک، «مسعود پشتون» رئیس فرودگاه قندهار افغانستان می‌گوید شب گذشته سه راکت به سمت این فرودگاه شلیک شد که دو فروند آنها به باند پروازی اصابت کرد. به همین دلیل تمام پروازهای این فرودگاه لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی همچنین اضافه کرد که کار تعمیر باند پروازی فرودگاه در حال انجام است و انتظار می‌رود که طی روز یکشنبه فرودگاه به حالت عملیاتی بازگردد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طالبان طی دو روز گذشته دست به حملات گسترده‌ای به مراکز ولایت‌های هرات، قندهار، هلمند و تخار زده است.

با این حال، وزارت کشور افغانستان می‌گوید که حملات گسترده گروه طالبان به شهرهای هرات، قندهار و لشکرگاه دفع شده است.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان همچنین از شکست حملات طالبان به شهر هرات و تلفات گسترده این گروه در هرات خبر داده بود.

از سوی دیگر «فواد امان»، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد نیروهای ارتش در استان‌های هرات، قندهار، هلمند و تخار در حال پیشروی هستند و نیروهای دولتی با حمایت نیروهای مردمی مناطقی را از وجود طالبان در این استان‌ها پاکسازی کرده‌اند.

از سوی دیگر مقامات امنیتی ولایت هرات در مرز ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که حملات طالبان در حومه شهر همچنان ادامه دارد. در این بیانیه همچنین آمده است که درگیری‌ها نزدیک فرودگاه بین‌المللی هرات نیز ادامه دارد و بر این اساس طی دو روز گذشته پروازها از میدان هوایی مذکور متوقف شده است.

پیشتر نیز ساختمان اصلی سازمان ملل در ولایت هرات هدف حمله قرار گرفته بود.

اوضاع امنیتی در افغانستان طی چند هفته گذشته در پی خروج غیر مسئولانه آمریکا بدتر از گذشته شده و نیروهای طالبان در مناطق مختلف این کشور در حال پیشروی هستند.
منبع: مهر برچسب ها: قندهار ، حمله ، ناطقان ، راکت ، فرودگاه ، افغانستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قندهار حمله ناطقان راکت فرودگاه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند