Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:24:02 GMT

افتتاح ۱۸۰ سالن سینمایی جدید تا پایان سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۶۴۴۰

افتتاح ۱۸۰ سالن سینمایی جدید تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی دادمان شنبه شب در مراسم افتتاح پردیس سینمایی مهر در شهرستان سقز اظهار کرد: در دوران کرونایی و به دلیل محدودیت‌ها در این شرایط تصمیم بر آن شد که در حوزه توسعه‌ای فعالیتی ویژه صورت گیرد.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون در قالب طرح توسعه سینماهای حوزه هنری شاهد بهره برداری از ۶۵ سالن سینما بوده‌ایم و تا پایان سال جاری ۱۸۰ سالن دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادمان اعلام کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد سالن‌های حوزه هنری را به ۴۰۰ مورد برسانیم.

وی توزیع عادلانه زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها، تقویت تولید محتوای سالم، شکل گیری تنوع پخش با ایجاد نمایش آثار جوانان، توجه به بسترهای پخش آثار تصویری و تمرکز بر مخاطب خانواده و کودک را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

بهره برداری همزمان از ۹ سالن سینمایی جدید در کردستان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: امروز با بهره برداری از ۹ سالن سینمایی در شهرهای سقز، سنندج و بیجار ظرفیت صندلی‌های سینما در کردستان به دو برابر میانگین کشوری افزایش یافته و تعداد سالن‌ها به ۱۳ مورد رسیده است.

امین مرادی افزود: کردستان یک استان فرهنگی و هنرپرور بوده و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی می‌تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی استعدادهای ناب در این استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه همکاران ما در حوزه هنری با مجاهدت و تلاشی شبانه روزی این حماسه ماندگار را در عرصه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی خلق کرده‌اند و امروز دومین شهر استان نیز صاحب سالن سینمایی مدرن شد.

مرادی اظهار کرد: سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت کردستان است و در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

وی افزود: امروز به صورت همزمان شاهد افتتاح سه سالن سینمایی با ظرفیت ۴۶۹ صندلی در شهرستان سقز و همچنین ۶ سالن سینمایی دیگر در شهرهای بیجار و سنندج هستیم.

مرادی اعلام کرد: عملیات اجرایی ساخت پردیس سینمایی مهر سقز از اسفند ۹۸ آغاز شد و طی ۱۴ ماه کار جهادی این پروژه به بهره برداری رسید.

وی افزود: آمادگی داریم در صورت مساعدت مسئولان استانی و شهرستانی در دیگر شهرهای استان که فاقد سینما هستند پردیس‌های اینچنینی را ایجاد کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: غفلت از کارهای فرهنگی نقطه ضعف حوزه مدیریت و برنامه ریزی کشور بوده و متأسفانه حوزه فرهنگ حضوری کم رنگ دارد.

بهرام نصرالهی زاده افزود: توسعه فعالیت‌های فرهنگی زمینه ساز توسعه اجتماعی است و با تکمیل پروژه‌های زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر می‌توان توسعه اجتماعی را تضمین کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های فرهنگی و هنری در حال ساخت استان اظهار کرد: تالار مرکزی سنندج، پلاتوهای تئاتر و ساختمان‌های آموزشی در حوزه هنر از جمله این پروژه‌ها بوده و امیدواریم با رفع موانع شاهد بهره برداری از پلاتو تئاتر سقز تا پایان سال جاری باشیم.

کد خبر 5270155

منبع: مهر

کلیدواژه: سقز حوزه هنری حوزه هنری کردستان امین مرادی محمدمهدی دادمان ویروس کرونا عید غدیر خم کرمانشاه آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه گرگان شیوع کرونا اردبیل شیراز ایلام غدیر خم سالن سینمایی تا پایان سال بهره برداری حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود

به گزارش صدای ایران از ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود