Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی از افتتاح ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه شرق اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت :‌۵۵ کیلومتر از این آزادراه حدفاصل کاشان تا جاده فرودگاه سال گذشته به بهره برداری رسیده است و امروز شاهد تکمیل و بهره برداری بخش باقیمانده این آزادراه به طول ۸ کیلومتر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بخش از آزادراه تکمیل کننده کریدور آزادراهی شمال- جنوب است و حلقه اتصال این کریدور به کریدور جاده‌ای شرق به غرب و جاده نائین محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل شدن این بخش از آزادراه شرق اصفهان را موجب تسهیل حمل و نقل بار و مسافر استان‌های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد اعلام کرد.

خادمی همچنین تصریح کرد: بهره برداری از این آزادراه موجب افزایش بهره وری آزادراه اصفهان-نطنز- کاشان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بهره برداری از آزادراه شرق اصفهان را موجب کاهش ۸۰ دقیقه از زمان سفر، ۳۵ کیلومتر از مسیر دانست و افزود: این آزادراه موجب کاهش مصرف سوخت بالغ بر ۱۵ میلیون لیتر در سال و ۷۳۰ میلیون لیتر در دوره ۲۰ ساله بهره برداری است و سوانح جاده را حدود ۱۵ درصد کاهش می‌دهد همچنین آلاینده‌های زیست محیطی معادل ۲ میلیون تن دی اکسید کربن در دوره بهره برداری کاهش می‌یابد.

خادمی در خصوص عملیات اجرایی قطعه سوم این آزادراه توضیح داد و گفت: قطعه ۳ این آزادراه از ۷۰ کیلومتری نطنز آغاز و تا سه راهی مبارکه امتداد می‌یابد و ترافیک را به طول کامل از شهر اصفهان خارج و به سمت سه راهی مبارکه هدایت می‌کند. عملیات اجرایی این قطعه از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و امیدوار هستیم تا پایان سال بخشی از این قطعه نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ارزش آن را بالغ بر ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال دانست.

کد خبر 5270211

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل دولت سیزدهم اقتصاد آمریکا قیمت دلار قیمت نفت مجمع عالی علوم انسانی اسلامی مصرف برق قیمت جهانی نفت اقتصاد اسلامی قیمت سیمان مرکز مدیریت راه های کشور بانک مرکزی واکسن کرونا اقتصاد روسیه روسیه بهره برداری شرق اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر