Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:14:31 GMT

قطع آب مشترکان پرمصرف تهرانی از دستور کار خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۷۵۶۹

قطع آب مشترکان پرمصرف تهرانی از دستور کار خارج شد

به گزارش ایرنا، از اعلام روز یکشنبه شرکت آب و فاضلاب استان تهران محمدرضا بختیاری با بیان اینکه اخطارهای متعدد شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ابتدای تیرماه برای اولین بار سبب کاهش مصرف بین مشترکان پرمصرف و بدمصرف شده است، افزود:  امیدواریم این روند در آینده نیز تداوم داشته باشد چراکه امسال منابع آبی در شرایط نامناسبی است و اگر این همراهی و همدلی شهروندان ادامه نداشته باشد، تامین آب شرب در تهران با معضلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری ادامه داد: مصرف آب شرب تهران از سه میلیون و ۷۶۹ هزار مترمکعب در هشتم مرداد سال ۹۹ به سه میلیون و ۵۷۲ هزار متر مکعب در هشتم مرداد ۱۴۰۰ کاهش داشته است که این یعنی میزان مصرف مشترکان بدمصرف و پرمصرف استان تهران ۱۲ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این کاهش مصرف درحالی است که دمای هوای تهران سه درجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته گرم‌تر است، گفت: ۲۰۰ هزار مترمکعب کاهش مصرف معادل مصرف آب شرب برای یک شهر ۸۰۰ هزار نفری است و این موضوع در تاریخ مصرف آب شرب در تهران بی‌سابقه است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به رشد یک درصدی مصرف آب در استان تهران در سال جاری گفت: این موضوع نشان می‌دهد بیشتر شهروندان تهرانی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، زیرا به طور متوسط هرساله استان تهران با دو و نیم  درصد افزایش رشدمصرف آب نسبت به افزایش جمعیت مواجه بوده است.

بختیاری ادامه داد: به‌رغم این که اکثر مشترکان تهرانی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند، اما بخش کمی از آنان معادل پنج درصد مشترکانی هستند که به شیوه‌های قبلی مصرف ادامه می‌دهند و مصرف بالایی دارند.

بختیاری با اشاره به این که امسال خشک‌ترین سال آبی در ۵۰ سال اخیر کشور است ادامه داد: در تهران بارش‌ها کمتر از ۳۰۰ میلی متر بوده که این رقم در مدت مشابه سال قبل معادل ۴۴۰ میلی متر ثبت شده و این یعنی ۳۰ درصد کاهش بارش در استان تهران رخ داده است.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران سدهای پنجگانه استان تهران هم اکنون با ۳۸۰ میلیون متر مکعب کاهش مواجه هستند که این یعنی ما هم اکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد از ذخایر سدها را از دست داده‌ایم.

برچسب‌ها صرفه جویی در مصرف آب محمدرضا بختیاری آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صرفه جویی در مصرف آب محمدرضا بختیاری آب و فاضلاب صرفه جویی در مصرف آب محمدرضا بختیاری آب و فاضلاب آب و فاضلاب استان تهران مصرف آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین

بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور ما و راهکار حل این ناترازی گفت: اتفاقی که در سال‌های اخیر در صنعت خودروسازی جهان رخ داده این است که به سمت خودروهای با موتور پاک، بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین و آلایندگی کم رفته ایم.

وی در ادامه بیان کرد: مسائل زیست محیطی در تولید خودرو اگر جدی گرفته نشود برای تمام دنیا بحران ایجاد می‌کند. خودروهایی که در کشور ما تولید می‌شود پلتفرم‌های قدیمی دارد و موتورها آلایندگی بالاتری نسبت به خودروهای جدید دارد.

صدرایی توضیح داد: علاوه بر این مشکل دیگر موجود در کشور ما که باعث شده مصرف بنزین بالا برود از رده خارج نشدن خودروهای فرسوده است. وی ادامه داد: خودروهای فرسوده در کشور ما حجم بالایی دارند. اگر ما خودروی برقی هم به کشور وارد کنیم ولی این خودروهای فرسوده و اتوبوس و مینی بوس های فرسوده را از رده خارج نکنیم تأثیری در کاهش مصرف بنزین و ناترازی ندارد.

این کارشناس خودرو توضیح داد: به همین دلیل ما باید برنامه ریزی داشته باشیم که خودروهای فرسوده و قدیمی و خودروهای تولید کننده آلایندگی را از چرخه مصرف خارج کنیم و به جای آن خودروهای نو با انرژی پاک به چرخه مصرف وارد کنیم.

این کارشناس خودرو بیان کرد: برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده هم مشکلات زیادی بر سر راه وجود دارد زیرا عمده کسانی که از خودروهای فرسوده استفاده می‌کنند شرایط مالی لازم را ندارند که از خودروهای جدید و با مصرف کم بنزین استفاده کنند و برای برون رفت از این شرایط باید دولت تصمیمی عاجل بگیرد.

وی با بیان اینکه حل نشدن این موضوع به ضرر دولت است زیرا باید بودجه کلانی را صرف واردات بنزین کند افزود: دولت باید سوبسیدهایی به مردم بدهد تا از خودروهای برقی و هیبریدی استفاده کنند تا سبد سوخت متنوع شود و همچنین خودروسازان داخلی را ملزم به تولید خودروهایی کند که مصرف پایینی دارند.

صدرایی ادامه داد: در کشور باید خودروسازان موتورهای با مصرف کم را تولید کنند. همچنین خودروسازان می‌توانستند موتورهای هیبریدی را روی خودروها نصب کنند تا مصرف بنزین پایین بیاید و همچنین می‌توانستیم از سالانه یک و نیم میلیون خودرویی که وارد کشور می‌شد بخشی از آن را صرف خودروهای هیبریدی کنیم.

این کارشناس خودرو ادامه داد: البته تحریم‌ها و عدم برنامه ریزی در سطح کلان باعث شده که ما وابسته به پلت فرم‌ها خودرویی مربوط به دو تا سه دهه قبل باشیم و مرتباً آنها را تولید کنیم و خودروهای پاک بیشتر جنبه شوآف و نمایشی به خودش بگیرد.

وی ادامه داد: از سال‌های ۹۲ و ۹۳ پروژه‌های خودروهای برقی را داریم ولی تاکنون اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. در شرایط فعلی کشور تولید خودروهای هیبریدی بهتر از برقی است و این خودروها می‌تواند جایگزین خودروهای بنزینی با مصرف بالا شود.

کد خبر 6097938 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف