Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون مردم استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: تمامی گروه‌های سنی ۵۵ سال به بالا و همچنین ۵۰ سال به بالا به شرط دارابودن بیماری زمینه ای، اکنون در حال دریافت واکسن هستند و در مورد برخی از گروه‌ها از جمله معلمین، اساتید دانشگاه، رانندگان تاکسی و خبرنگاران منتظر دریافت واکسن هستیم و به محض اینکه واکسن این گروه‌ها در اختیار ما قرار گیرد، واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درستی خاطرنشان کرد: متاسفانه روز گذشته به صورت اشتباهی در تبریز و اهر واکسیناسیون معلمین آغاز شد که بعد از مطلع شدن از این موضوع دستور توقف را صادر کردیم، چون هنوز واکسن تزریقی این گروه‌ها در اختیار ما قرار نگرفته است.

او در پاسخ به این سوال که کدام گروه از خبرنگاران در اولویت تزریق واکسن قرار دارند، گفت: اگر واکسن را به تعداد کل خبرنگاران استان آذربایجان شرقی تحویل بگیریم، همه خبرنگاران واکسینه خواهند شد؛ در غیر این‌صورت اولویت با خبرنگارانی خواهد بود که در حوزه کرونا فعال بودند و فرقی هم ندارد که این خبرنگار در کدام خبرگزاری یا پایگاه خبری مشغول به کار است و اولویت ما با خبرنگارانی است که در این حوزه فعال بوده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهارکرد: سیاست گذاری کل دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اختیار ستاد کرونای دانشگاه است که بنده دبیر این ستاد هستم؛ لذا موضوع واکسیناسیون خبرنگاران صرفا نه در اختیار بنده و نه روابط عمومی دانشگاه بوده بلکه ستاد کرونای دانشگاه در این خصوص تصمیم می‌گیرد و فعلا قرار بر این شده است که ابتدا واکسیناسیون خبرنگاران فعال در حوزه کرونا را آغاز کنیم و برای سایر خبرنگاران بعد از دریافت واکسن از تهران انجام خواهیم داد.

او همچنین در خصوص نوع واکسنی که قرار است به خبرنگاران تزریق شود نیز گفت: هر واکسنی که موجود باشد، استفاده خواهد شد و این طور نیست که حتما یک نوع واکسن تزریق شود؛ لذا هرکدام از واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا، برکت و پاستو کووک موجود باشد از آن استفاده خواهد شد.

درستی در تشریح آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اکنون ۱۰ شهرستان میانه، سراب، آذرشهر، عجب شیر، اهر، بناب، تبریز، جلفا، شبستر و هشترود در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

او ادامه داد: تمامی محدودیت‌های قبلی در خصوص شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان پابرجا است و هیچ تغییری نکرده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی واکسن کرونا آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: براثر برخورد چند دستگاه خودرو با یکدیگر در جاده بستان آباد - تبریز ۱۰ نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، وحید شادی نیا عصر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مورد این تصادف زنجیره‌ای، اظهار کرد: در پی اعلام برخورد چندین دستگاه خودرو سواری در محدوده عوارضی بستان آباد - تبریز، کارشناسان اورژانس به همراه پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی از مصدومیت ۱۰ نفر بر اثر تصادف زنجیره‌ای مذکور خبر داد و اضافه کرد: مصدومان این حادثه که شامل ۲ مرد ۶۵ و ۶۹ ساله و همچنین چهار زن ۶۵،۲۳،۷۹و ۴۵ ساله و نیز سه پسر بچه ۱۵ ،۱۳ و ۵ ساله به همراه یک دختربچه ۱۲ ساله بودند پس از خدمات درمانی در محل، جهت درمان تکمیلی به بیمارستان‌های امام علی (ع) ارتش و امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

سرهنگ حبیب آبراهه رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی علت حادثه را رعایت نکردن سرعت مطمئنه اعلام کرد و با اشاره به بارش باران و لغزندگی جاده‌های استان اظهار کرد: شرایط بارانی نیازمند توجه بیشتر به جاده و کاهش سرعت مطابق با شرایط هواست.

کد خبر 750552

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز