Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دو فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به ثبت ملی میراث طبیعی و تنوع زیستی بوستان طبیعت پردیسان» در جلسه علنی امروز شورای شهر بررسی شد.

در ابتدا زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر، در توضیح این طرح گفت: این طرح با رویکرد ۴ ساله شد شورا مبنی بر توجه به محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل مطرح شدن دو فوریت آن در دقایق آخر شورا این است که بار مالی خاصی نخواهد داشت. وی افزود: به علاوه نتیجه مطالعات هفته گذشته به دست ما رسیده و اقدامات انجام شده برای پارک پردیسان اقتضای مطرح کردن طرح را ایجاد کرده است.

نوری عنوان کرد: در شهری مانند تهران وجود مکان‌های سبز و ارزشمند، یک سرمایه محسوب می‌شود و برای حفظ آنها باید تلاش شود. در یک مقطعی این پارک قرار بود به فروش برسد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال حفظ تنوع زیستی پارک پردیسان و حفظ کاربری آن هستیم. این پارک ۳۰۰ هکتار است و با پارک‌های مجاور مجموعاً ۵۵۰ هکتار است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر بیان کرد: به دلیل وجود ۵۳۰ گونه گیاهی ارزشمند در آن، یک بیستم فلور کشور را تشکیل می‌دهد. این سازمان متعلق به محیط زیست است و تعاملاتی با این سازمان نیز انجام شده تا صیانت از این پارک انجام شود و اخیراً نیز توافقی میان دانشگاه تهران و شهرداری با موضوع این پارک برای باغ گیاه شناسی منعقد شده است.

در ادامه دو فوریت این طرح به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه نوری در توضیح مواد این طرح گفت: این طرح از سال ۵۵ برای حفظ پارک محیط زیستی پردیسان توسط یک شرکت آمریکایی مورد بررسی قرار گرفت که سال ۷۹ طرح مورد بازنویسی قرار گرفت.

سال ۹۶ طی توافقی که انجام شد نگهداری از این پارک به سازمان بوستان‌ها واگذار شد. این پارک یک ظرفیت برای آموزش است.

در نهایت ماده واحده و تبصره‌های این طرح با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

کد خبر 5270233 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث طبیعی شهرداری تهران تهران شورای شهر تهران پارک پردیسان وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران ویروس کرونا واکسن کرونا شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی غلامحسین محسنی اژه ای پرونده قضایی گردشگری پلیس راهور سازمان زندان ها آب و هوا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری

فاطمه زارع رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد گفت: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع گردد.

به گفته او: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر از جمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این جلسه از کمیسیون با توجه به إرائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران