Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران از راه اندازی سرویس‌های خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران برای خدمت رسانی به بیمه‌شدگان خبر داد.

خبرگزاری میزان - بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، مهدی رضایی در خصوص سرویس خدمات غیر حضوری شهروندی، گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده بر توسعه و گسترش امکانات سرویس‌های خدمات غیر حضوری شهروندی جهت اجرای بهترین مسیر ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، سرویس‌های خدمات غیر حضوری (شهروندی) سازمان بیمه سلامت ایران در قالب پنلی کاربرپسند و واکنش‌گرا در تمامی دستگاه‌ها از جمله تلفن همراه بر روی آدرس اینترنتی bimehsalamatiranian.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir پیاده‌سازی و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان کشور است.

وی به جزئیات این سامانه اشاره کرد و ادامه داد: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران جهت مشاهده وضعیت بیمه‌ای خود با مراجعه به آدرس bimehsalamatiranian.ir، وارد صفحه خدمات غیر حضوری شهروندی می‌شوند. بیمه شده با وارد کردن کد ملی، شماره تلفن همراه و درج کد امنیتی و وارد کردن رمز یک بار مصرف وارد صفحه خدمات غیر حضوری شهروندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: چرا شماره نظام پزشکی برخی از پزشکان رند است؟

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار کرد: لازم به ذکر است مالکیت شماره تلفن همراه باید مختص کد ملی کاربر باشد. در صفحه اصلی سامانه خدمات شهروندی نسخه الکترونیک امکان مشاهده اطلاعات بیمه‌ای، اعتبار باقی مانده، بررسی تاریخچه خدمات، جست و جوی مراکز، تمدید اعتبار، ویرایش تصویر و اعضای خانوار وجود دارد.

وی افزود: در قسمت اطلاعات هویتی و بیمه‌ای جنسیت بیمه شده، نسبت با سرپرست، صندوق بیمه‌ای، مانده اعتبار به روز و تاریخ پایان اعتبار نمایش داده می‌شود. در صفحه خدمات غیر حضوری با انتخاب گزینه تاریخچه خدمت تمامی خدمات دریافت شده بیمه شده قابل مشاهده است و امکان مشاهده کد رهگیری و تاریخ تمامی خدمات دریافتی در این صفحه وجود دارد.

رضایی بیان کرد: در صفحه خدمات ارائه شده اطلاعات مرکز، پزشک، خدمات تجویزی، نحوه مصرف دارو، قیمت خدمت و سهم بیمار قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: امکان تمدید اعتبار مجدد برای بیمه شده زمانی وجود خواهد داشت که اعتبار و پوشش بیمه‌ای آن کمتر از ۱۵ روز باشد؛ در غیر این صورت امکان تمدید برای بیمه شده وجود ندارد. همچنین در صفحه پروفایل اطلاعات پوشش بیمه ای، اطلاعات سرپرستی و همچنین قابلیت ویرایش تصویر و امکان چاپ دفترچه وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان در صفحه جست‌وجوی مراکز خدمات سلامت می‌توانند مرکز و یا پزشک مورد نظر خود را پیدا کنند، گفت: با انتخاب گزینه اعضای خانوار مشخصات پوشش بیمه، تاریخ شروع و پایان اعتبار و مانده اعتبار به روز برای اعضای خانواده قابل مشاهده است. همچنین در این قسمت قابلیت ویرایش تصویر و تمدید اعتبار اعضای خانوار و دانلود فایل دفترچه اعضا قابل استفاده است. قابل ذکر است این سامانه همچنان در حال توسعه است و خدمات جدید به تدریج به آن افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه سلامت بیمه سلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمه سلامت بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران خدمات غیر حضوری شهروندی بیمه شدگان صفحه خدمات بیمه شده بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»

ایسنا/کرمانشاه رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم احداث شهرک فناوری در استان، گفت: برای کلنگ زنی این پروژه در سال جاری حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

‌سیامک آزادی در گفت وگو با ایسنا، از «شهرک فناوری» به عنوان مهمترین زیرساخت برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و تحقق سهم ۲۰ درصدی دانش بنیان ها در رشد اقتصادی استان یاد کرد و افزود: واقعیت این است که بدون تامین زیرساخت، امکان بهره وری کامل از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور وجود ندارد، بنابراین مهمترین گام در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، تامین زیرساخت‌ها در این حوزه است.

وی با اشاره به حمایت پارک علم و فناوری استان از بیش از ۳۳۰ شرکت و واحد فناور و دانش بنیان گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد این شرکت ها به مرحله تولید صنعتی و نیمه صنعتی رسیده اند و برای اینکه بتوانند محصولات خود را روانه بازار کنند، به فضای کار تولیدی نیاز دارند.

آزادی گفت: با توجه به وجود بزرگترین برج فناوری کشور در استان کرمانشاه، در حال حاضر فضای اداری برای فعالیت بیش از ۱۱۰ شرکت دانش بنیان و فناور در این برج فراهم شده و حالا نیاز است برای تکمیل فعالیت این شرکت‌ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و صنعتی را داشته باشیم و در همین راستا احداث شهرک فناوری در استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به تامین زمین ۱۲۰ هکتاری برای راه اندازی این شهرک گفت: این زمین در محدوده چشمه سفید واقع شده و متعلق به سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه است که برای راه‌اندازی این شهرک در نظر گرفته شده است.

آزادی با اشاره به اعتبار مورد نیاز دو هزار میلیارد تومانی برای راه اندازی این شهرک گفت: بخش عمده این اعتبار در قالب تسهیلات در اختیار شرکت‌ها و واحدهای فناور و دانش بنیان قرار می گیرد و شرکت ها کار ساخت و ساز واحدها را انجام می دهند، اما در گام اول برای استقرار اولیه شرکت‌ها نیازمند تامین زیرساخت ها در این شهرک هستیم.

وی هزینه تامین زیرساخت های این شهرک را حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد و تصریح کرد: درگام اول و برای راه اندازی فاز اول حداقل به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

آزادی با اشاره به وعده رییس جمهور در حاشیه سفر هیات دولت به استان و بازدید از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: در این سفر ایشان قول مساعد برای تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای راه اندازی زیرساخت های این شهرک را دادند که همچنان پیگیر تحقق آن هستیم و امیدواریم به همت مسئولین استان بزودی محقق شود.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار و اخذ مجوزها، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال کلنگِ شهرک فناوری کرمانشاه را زمین بزنیم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه همچنین با تاکید بر لزوم طرح پروژه احداث «شهرک فناوری» کرمانشاه در دور دوم سفر هیات دولت به استان گفت: بی شک یکی از پروژه های مهم و حیاتی برای استان، شهرک فناوری است، چرا که راه اندازی آن امکان بالفعل سازی ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور استان را فراهم می کند و زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهد شد.

وی تاکید کرد: نقش آفرینی ویژه دانش بنیان ها در رشد اقتصادی استان، بدون داشتن شهرک فناوری و فضایی برای تولید امکان پذیر نیست، بنابراین راه اندازی این شهرک باید در اولویت استان قرار گیرد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی این شهرک را زمینه ساز توسعه فعالیت دانش بنیان ها عنوان و تصریح کرد: اجرای این پروژه مصداق بارز تحقق شعار سال است، چرا که دانش بنیان ها گروهِ ویژه ای از مردم هستند که نقش بسیار اثرگذاری در جهش تولید در کشور دارند.

وی افزود: توسعه دانش بنیان ها جدای از نقشی که در جهش تولید دارند، از جهات دیگری هم بسیار ارزشمند است که از مهمترین آنها اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است که بالاترین نرخ بیکاری کشور به آنها اختصاص دارد.

وی افزود: همچنین رشد و توسعه دانش بنیان زمینه ساز تولید محصولاتی با فناوری بالا خواهد شد و با تولید آنها تا حد زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود. از طرفی با توسعه دانش بنیان ها، زمینه فعالیت و اشتغال نخبگان در کشور فراهم شده و از خروج این سرمایه های انسانی از کشور جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد