Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:05:11 GMT

همه چیز در مورد لنت ترمز خودروهای آلمانی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۰۶۴

همه چیز در مورد لنت ترمز خودروهای آلمانی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یک لنت ترمز با کیفیت، تضمین کننده سلامت سیستم ترمز خودرو است. لنت ترمز به مرور زمان دچار فرسودگی می‌شود. برای داشتن امنیت در رانندگی و سلامت سرنشینان خودرو می‌بایست لنت ترمز فرسوده تعویض شود. بسیاری از مالکین خودروهای آلمانی از جمله بنز، فولکس واگن و بی ام و برای خرید لنت ترمز به دنبال یک لنت باکیفیت بالا و با قیمت مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این مقاله سعی کردیم با بررسی نکاتی درباره لنت ترمز، شما عزیزان را در انتخاب یک لنت با کیفیت همراهی کنیم، پس اگر صاحب یکی از خودروهای بنز، بی ام و یا فولکس واگن هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

تفاوت ظاهری لنت ترمز مرسدس بنز

برای هر خودرو با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود، لنت ترمزی با کد فنی خاص تولید می‌شود. بنابراین کاملاً طبیعی است که برخی خودروها با ویژگی‌های مشترک، از قطعات با کد فنی یکسان استفاده کنند. نکته مهم این است که تمامی لنت ترمز مرسدس بنز تولید شده توسط شرکت‌های مختلف، برای یک کد فنی خاص، از نظر شکل ظاهری، ابعاد و … با هم یکسان هستند و هیچ‌گونه تفاوتی ندارند. در خودروهای مرسدس بنز نیز به‌دلیل داشتن امکانات و آپشن های مختلف، این امکان وجود دارد که لنت ترمز آن در یک کلاس و یک سال، باهم متفاوت باشد. به همین علت در اکثر موارد حتماً بایستی شماره شاسی خودرو چک شود؛ چون لنت ترمز نامناسب می‌تواند به سیستم ترمز اتومبیل آسیب جدی وارد کند. همانطور که می‌دانید، لنت‌ها از نظر شکل ظاهری، به دو دسته دیسکی و کفشکی (کاسه‌ای) تقسیم می‌شوند. در خودروهای مرسدس بنز اغلب از لنت‌های دیسکی استفاده شده اما در نمونه‌های قدیمی کلاس S و برخی نمونه‌های کلاس A و MB، لنت کفشکی بکار رفته‌است.

قیمت لنت ترمز بی ام و

لنت ترمزهای اصلی، OEM و یا جنیون پارت بی ام و، در واقع همان لنت‌هایی هستند که به سفارش شرکت بی ام و، تولید شده و همراه خودرو از کمپانی خارج می‌شوند. قطعات OEM خودروهای بی ام و از جمله لنت ترمز، در بسته بندی‌های مخصوص بی ام و، به بازار لوازم یدکی نیز عرضه می‌شوند.

لنت ترمزهای اصلی بی ام و به دلیل کیفیت متمایز و ارزش برند، قیمت بالاتری نسبت به سایر برندها دارند. در بازار لوازم یدکی، بسیاری از برندهای شاخص لنت ترمز وجود دارند که نسبت به لنت اصلی، قیمت اقتصادی‌تر و کیفیت خوب -و گاهی بالاتر از لنت اصلی- دارند. گزینه مناسب بعد از لنت ترمز اصلی، لنت‌های سرامیکی و لنت‌های نیمه فلزی هستند. شکل ظاهری و قیمت لنت ترمز بی ام و، با توجه به سال ساخت، سری خودرو و آپشن‌های مختلف نصب شده بر روی آن متفاوت است. بنابراین حتماً برای خرید لنت ترمز علاوه بر اطلاعات مربوط به سال تولید خودرو و سری آن، به شماره شاسی خودرو نیز توجه کنید.

ویژگی‌های لنت سرامیکی و لنت نیمه فلزی

لنت‌های سرامیکی به دلیل نوع مواد بکار رفته در آن، انتقال حرارت خوبی دارند. به همین دلیل در بدترین شرایط رانندگی همراه با ترمزگیری‌های مکرر و مداوم، تحمل حرارتی بالایی داشته و عملکرد ترمز را حفظ می‌کنند. معمولاً لنت‌های سرامیکی نسبت به لنت‌های نیمه فلزی قیمت بالاتر و کیفیت بهتری دارند. اما این موضوع به معنای نامرغوب بودن لنت‌های نیمه فلزی نیست؛ چون برخی برندهای لنت ترمز نیمه فلزی از برخی برندهای بی‌نام و نشان لنت ترمز سرامیکی دارای کیفیت بالاتر هستند.

زمان تعویض لنت فولکس واگن

طول عمر لنت ترمز فولکس واگن به عوامل بسیاری از جمله: کیفیت مواد تشکیل دهنده، نوع مسیر و سبک رانندگی شما بستگی دارد. به طور کلی هر کدام از موارد زیر بیان‌گر آن است که زمان تعویض لنت ترمز فولکس واگن فرا رسیده است. این نشانه‌ها شامل:

بوی سوختگی لنت

صدای سوت یا جیغ در زمان ترمزگیری

کشیده‌شدن خودرو به یک سمت در زمان ترمزگیری

صدای سایش و خردگی در زمان ترمزگیری

احساس ضربان یا لرزش در فرمان و یا پدال ترمز

روشن شدن چراغ هشدار مربوط به اتمام لنت که در برخی خودروها وجود دارد.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله گفته شد، یکی از مهم‌ترین موارد برای تعیین کیفیت ترمز، لنت ترمز است. برندهای متنوع با قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارند که ممکن است شما را برای انتخاب لنت مناسب سردرگم کنند. این تنوع زیاد باعث می‌شود که تشخیص ندهید، کدام لنت ترمز برای خودروی شما مناسب است و یا نگران باشید که لنت ترمز تقلبی و یا کم کیفیت خریداری کنید. با توجه به اهمیت لنت ترمز در سلامت سیستم ترمز، تقلبی یا بی‌کیفیت بودن آن می‌تواند تهدیدی برای سرنشینان خودرو باشد. اگر تصمیم دارید یک لنت ترمز با قیمت مناسب، به همراه کیفیت بالا و با تضمین اصالت کالا تهیه کنید؛ می‌توانید محصول مورد نظر را از فروشگاه اینترنتی lent.ir که یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید آنلاین در زمینه لنت ترمز خودرو است سفارش دهید و در محل موردنظر تحویل بگیرید. این فروشگاه اینترنتی با پشتیبانی فنی آماده ارائه مشاوره‌های رایگان به شما عزیزان است تا یک لنت ترمز مناسب برای خودرو خود انتخاب کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5270271

منبع: مهر

کلیدواژه: لنت ترمز صنعت خودروسازی کسب و کار کسب و کار گروه خودروسازی سایپا گرافیک کنکور ایمپلنت دانشگاه تهران بانک تجارت تصفیه آب مراسم ترحیم تولید داخلی آشپزخانه صنعت خودروسازی شستا فروشگاه اینترنتی فولکس واگن مرسدس بنز نیمه فلزی لنت ترمز یک لنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو میتسوبیشی پاجرو اسپورت 2024 چه مشخصاتی دارد؟

خودرو میتسوبیشی پاجرو اسپورت 2024 دارای ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و دوربین دنده عقب با سنسور پارک عقب است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خودرو میتسوبیشی پاجرو اسپورت ۲۰۲۴ از یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو دیزل بهره می‌برد که ۱۳۳ کیلووات قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده است؛ شرکت سازنده ادعا می‌کند که این خودرو از هشت لیتر سوخت در هر صد کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کند و ظرفیت مخزن سوخت آن ۶۸ لیتر است.

طول و عرض خودرو میتسوبیشی پاجرو اسپورت ۲۰۲۴ به ترتیب ۴۸۲۵ و ۱۸۱۵ میلی‌متر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۸۳۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور نیز ۲۸۰۰ میلی‌متر است، ظرفیت صندوق عقب خودرو نیز ۵۰۲ لیتر است، البته زمانی که صندلی‌های عقب خودرو تا می‌‎شود ظرفیت آن به ۱۵۷۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

خودرو میتسوبیشی پاجرو اسپورت ۲۰۲۴ دارای ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و دوربین دنده عقب با سنسور پارک عقب است، از دیگر ویژگی‌های آن نیز می‌توان به چرخ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو اتوماتیک LED، چراغ‌های مه‌‎شکن LED، برف پاک‌کن‌های حساس به باران، نمایشگر هشت اینچی، ترمز دستی الکترونیکی و سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو اشاره کرد.

کد خبر 749623

دیگر خبرها

  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • خودرو میتسوبیشی پاجرو اسپورت 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل