Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:26:08 GMT

پاکستان در صدر فهرست ارزان‌ترین کشورها برای زندگی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۲۴۱

پاکستان در صدر فهرست ارزان‌ترین کشورها برای زندگی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، هرچند نرخ تورم در پاکستان طی سال‌های اخیر به ویژه از زمان آغاز پدیده همه گیر ویروس کرونا مانند دیگر کشورها به نظام معیشت و سطح زندگی مردم آسیب وارد کرده است، با این حال آمار فعلی از قرار گرفتن پاکستان در فهرست ارزان‌ترین کشورها حکایت دارد.

روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون» به استناد نظرسنجی شرکت جی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی.آر.سی با عنوان شاخص هزینه‌های زندگی نوشت: ۴ معیار شامل شاخص اجاره، قدرت خرید مردم کشور، قیمت مصرف کننده، شاخص مواد غذایی در بررسی‌های به عمل آمده مورد استفاده قرار گرفت که پس از آن اطلاعات جمع آوری شده با هزینه‌ زندگی در شهر نیویورک یکی از گران ترین شهرهای جهان مقایسه شد.

براساس این نتایج که از سوی Go Banking Rates Company صورت گرفته است، پاکستان به عنوان ارزان ترین کشور در جهان برای زندگی با شاخص هزینه زندگی ۱۸.۵۸ شناخته شد. پس از آن افغانستان با ۲۴.۵۱، هند ۲۵.۱۴ و سوریه ۲۵.۳۱ از جایگاه دوم تا چهارم رتبه بندی شده‌اند.

این شاخص‌ها تایید می‌کند که قیمت کالاهای روزانه در پاکستان مقرون به صرفه ترین و ارزان ترین نرخ برای زندگی در جهان است.

طی یک سال و نیم گذشته پدیده کووید-۱۹ آسیب جدی به معیشت پاکستان وارد کرد. در عین حال دولت این کشور برنامه محدودیت‌های هوشمند برای کنترل ویروس کرونا و همزمان حفاظت از چرخه اقتصاد کشور را به اجرا گذاشت.

براساس تازه‌ترین آمار اکونومیست که اواسط تیرماه امسال منتشر شد، پاکستان از بین ۵۰ کشور جهان در شاخص مقابله با همه گیری ویروس کرونا و بازگشت به حالت عادی در جایگاه سوم قرار گرفته است. 

برچسب‌ها پاکستان وضعیت معیشت تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان وضعیت معیشت تورم پاکستان وضعیت معیشت تورم ارزان ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی شنبه یا ۵شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده

به گزارش خبرآنلاین دولت در لایحه خود که بر تعطیلی دو روز در هفته تاکید شده ، خواستار این شده است که دستش در انتخاب روزهای تعطیل باز باشد.

روزنامه خراسان نوشت:مروری بر سابقه مباحث مطرح شده در این باره نشان می دهد که از سال های گذشته در بین فعالان اقتصادی که با خارج از کشور مراودات کاری دارند، ضرورت سامان دهی تعطیلات و انطباق تعطیلات در ایران با سایر کشورها مطرح بوده است. چراکه در بسیاری از کشورهای جهان تعطیلات هفتگی دو روزه است و شامل روزهای شنبه و یک شنبه می شود. با توجه به تعطیلی جمعه و شرایط نیمه تعطیل پنج شنبه در صورت تعطیلی این روز در عمل ۴ روز از هفته امکان برخی پیگیری های اداری در ارتباط با خارج از کشور میسر نیست. همچنین افزایش بازدهی کاری در روزهای غیرتعطیل و کمک به گردشگری داخلی و رونق سفرهای کوتاه از دیگر دلایل مطرح شدن افزایش تعطیلات در کشور است.

در مجموع با توجه به لایحه دولت و موافقت مجلس با کلیات آن و نظر مثبت فعالان اقتصادی، به نظر می رسد درباره اصل دو روزه شدن تعطیلات در طول هفته تردیدی نیست اما بر سر تعطیلی پنج شنبه یا شنبه اختلاف نظر وجود دارد. موافقان پنج شنبه به شرایط تثبیت شده نیمه تعطیل پنج شنبه اشاره دارند و از این جهت تعطیلی پنج شنبه را شدنی تر می دانند اما از طرف دیگر موافقان تعطیلی شنبه معتقدند با تعطیلی شنبه و دایر بودن فعالیت ها در روز پنج شنبه، تعطیلات مشترک در ایران و بسیاری از کشورها به ۳ روز کاهش می یابد و به روان تر شدن ارتباطات کاری، تجاری و بانکی با خارج از کشور کمک می کند. به نظر می رسد راهکار حل مشکل در وهله نخست پرهیز از دوقطبی سازی و مواضع تند سیاسی بر سر موضوعی اجتماعی - اقتصادی مثل تعطیلی است. این مسئله یک منطق اقتصادی دارد که به روان شدن مراودات اقتصادی با کشورهای خارج برمی گردد. به ویژه در شرایطی که روزهای تعطیل در بسیاری از کشورها، حتی برخی کشورهای اسلامی نیز شبیه کشورهای غربی است. لذا تعطیلی شنبه با توجه به انطباق با تعطیلات سایر کشورها برای فعالان اقتصادی و سایر افرادی که به نحوی با حوزه های بین المللی مراودات کاری دارند، مفیدتر است. هرچند در نهایت باید در موضوعاتی که صبغه اجتماعی نیز دارد، برداشت عمومی و همراهی جامعه با آن نیز مدنظر قرار گیرد، لذا بهتر است فعلا بدون جبهه گیری قطعی درباره روز تعطیل اضافه بر جمعه، این موضوع از منظرهای مختلف بررسی شود. ۲۳۳۰۲ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898899

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • تعطیلی شنبه یا ۵شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده
  • رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی بر عظمت جهان اسلام افزود