Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «اسدالله کشاورز» در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان تهران که به منظور بررسی روند از سرگیری فعالیت این کارخانه (پس از توقف تولید به دلیل قطعی برق) انجام گرفت، در خصوص نوسانات قیمت سیمان در کشور افزود: شرایط و محدودیت‌هایی که در تامین برق واحدهای تولیدی به‌ویژه فولاد و سیمان به وجود آمد، موجب کاهش تولید و عرضه در بازار و در نتیجه افزایش قیمت این محصول در کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در ادامه به خشکسالی و مشکلات تولید برق ناشی از کمبود آب و نیز فصل گرما و افزایش مصرف برق در کشور اشاره کرد و گفت: عدم تولید برق توسط توربین‌های برق‌آبی و محدودیتی که در تامین برق مورد نیاز صنایع ایجاد شد، تاثیر منفی در صنایع سیمان و فولاد داشت، به‌طوری‌که منجر به کاهش تولید تا میزان یک‌سوم شد و شاهد تعطیلی بسیاری از این واحدهای تولیدی بودیم که نتیجه این اتفاق در بازار به صورت افزایش قیمت، خود را نشان داد.

کشاورز با استناد به صحبت‌های مسوولان وزارت نیرو نسبت به تامین برق واحدهای صنعتی به‌ویژه صنایع فولاد و سیمان ابراز امیدواری کرد و بیان‌داشت: با تامین برق این واحدها و افزایش تولید، قیمت در بازار نیز کنترل شده و به روال عادی برمی‌گردد.

وی ادامه‌داد: به عنوان مثال همان‌طور که شاهد هستیم در این چند روز که با افزایش نسبی سهمیه مصرف این واحدها و بهبود شرایط توزیع سیمان در منطقه شهر ری، شاهد کاهش قیمت سیمان به محدوده ۴۰ هزار تومان هستیم.

روز گذشته «سعید زرندی»  معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفت: با عرضه بیش از ۷۰۰ هزار تن سیمان در بورس در آخرین روز کاری هفته گذشته (چهارشنبه)، متوسط قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برای هر کیسه سیمان تعیین شد که به واقعیت، بسیار نزدیک است.

برچسب‌ها شهرستان ری کشاورز وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد قیمت کالا سیمان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری کشاورز وزارت صنعت معدن و تجارت شهرستان ری کشاورز وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد قیمت کالا سیمان وزارت نیرو وزارت صنعت تامین برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته