Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@01:25:05 GMT

قصه پرمخاطب‌ترین دیوار ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۶۲۶

قصه پرمخاطب‌ترین دیوار ایران

اگر پنجشنبه بود و روزنامه را پیدا نمی‌کردی، باید صبر می‌کردی تا شنبه از راه برسد و هشت صبح جلوی کیوسک، شاید می‌توانستی روزنامه را با نیازمندی‌هایش بخری و شروع کنی به ورق‌زدن... خدا می‌داند چند نفر از طریق پیداکردن شغلی در صفحه استخدام همین نیازمندی‌ها، یا از طریق خرید و فروش اجناس و املاک چقدر سرنوشت‌شان تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازمندی‌های روزنامه‌ها هنوز هم هستند ... اما از وقتی اپلیکیشن و سایت «دیوار» محبوب و پرمخاطب شد، آن صفحه‌های کوچک چاپی با هزاران آگهی ریز و درشت، جزئی از نوستالژی‌های میانسالان شد. جوان‌ها هم که دیگر جز گوشی و اپلیکیشن، گوششان بدهکار چیز دیگری نیست. حالا سایت و اپلیکیشن دیوار است که مرجع تمام نیازمندی‌ها در بستر فضای مجازی ایران شده و برای فروشندگان، خریداران و صاحبان کسب‎و‎کار کاملا شناخته شده است.

در دیوار می‏توانی به رایگان آگهی بزنی و بدون صرف وقت و هزینه اضافی، آنچه دنبالش هستی را بخری یا بفروشی. شرکت دانش‏بنیان «آگه‎پردازان هوشمند» همان شرکتی است که پلتفرم دیوار را برای خرید و فروش و ارائه خدمات متنوع ارائه کرده است. اما از ماجراهای پشت این دیوار چقدر شنیده‌ای؟!

اشکان میر آرمندهی، مدیرعامل «آگه‎پردازان هوشمند» درباره شکل‏گیری ایده اولیه دیوار به جام‏جم می‏گوید: «دیوار فعالیت خود را از سال92 آغاز کرده است. اما ایده اولیه آن در سال 89 شکل گرفت. در آن زمان هلدینگ هزاردستان، محصول کافه بازار را عرضه کرد و حسام آرمندهی، عضو هیات‎مدیره آن طی سفری که به سوئد داشت، به واسطه تجربه خرید و فروشی که در یکی از سایت‌های خرید و فروش سوئد داشت، ایده اولیه شکل‌گیری دیوار به ذهنش رسید و نیاز وجود چنین پلتفرمی را در ایران احساس کرد. پس از آن با توجه به ارزش افزوده‌ای که چنین خدماتی می‌توانست ایجاد کند ایده اولیه دیوار مورد بررسی قرار گرفت. در تشکیل تیم دیوار از مهندسان و متخصصان برترین دانشگاه‏های کشور مثل دانشگاه صنعتی شریف کمک گرفته شده است و برای راه‏اندازی و توسعه بخش‏های مختلف آن مهاجرت معکوس هم صورت گرفته است. هدف اصلی راه‏اندازی پلتفرم دیوار، رساندن خریدار و فروشنده به همدیگر و ارائه خدمات مفید و کامل برای ثبت آگهی و نیازمندی‏ها بوده است.»

مزایا و خدمات ویژه دیوار در یک نگاه کارنامه؛
دستیار مطمئن شما در معاملات خودرو
از سال 98 خدمات کارشناسی خودرو و از سال ۹۹ خدمات خرید و فروش سفارشی خودرو در دیوار امکان‌پذیر شد و اکنون دیوار، خدمات تخصصی خودرو را در دل خود دارد. این بستر که با عنوان کارنامه راه‌اندازی شده است به ارائه یک گزارش دقیق و مشاوره در قیمت به کاربر کمک می‌کند تا خرید مطمئن و دقیق‌تری داشته باشید. اگر هم قصد فروش خودرو روی سایت دیوار را دارید، گزارش جامع کارنامه می‌تواند ضمیمه آگهی شما شود تا خودروی شما سریع‌تر فروخته شود.

پنل آژانس‎ و مشاور املاک
یکی دیگر از مزایای دیوار نسبت به سایر پلتفرم‏ها، شناسایی نیاز آژانس‌ها و مشاوران املاک و ارائه خدمات این حوزه در قالب پنل آژانس و مشاوران املاک به مخاطبان است. مشاوران املاکی که تمایل دارند امکانات ویژه‌ای را برای انتشار آگهی روی دیوار داشته باشند، می‏توانند از پنل املاک دیوار بهره ببرند. این پنل برای مشاورانی که به‌صورت فردی کار می‎کنند هم قابل استفاده است.

دیوار فروشگاه‌ها برای مغازه ‏های آفلاین
با همه‌گیری کووید-19 در سال 99 و آغاز فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور، بسیاری از کسب‏و‎کارها دچار مسائل و مشکلات زیادی شدند. در این بازه زمانی دیوار تلاش کرد با ایجاد امکانات و شرایط مناسب برای فروشگاه‎های حقیقی، فرصتی فراهم کند تا آنها هم بتوانند فروش مجازی داشته باشند. با این روش کسب‎وکارهایی که صددرصد آفلاین هستند می‏توانند در پنل فروشگاه‎های دیوار، ویترین مجازی داشته باشند و محصولاتشان را معرفی کنند. در حال حاضر دیوار در تلاش است این امکان را علاوه بر تهران برای شهرهای دیگر هم اجرا کند.

خدمات استخدام وکاریابی
امکان دیگری که در سال 99 در پلتفرم دیوار ایجاد شده، امکان معرفی کارجوها و کارفرمایان است. پنل استخدام می‎تواند بستری برای کسانی باشند که به دنبال کار هستند و کسانی که مایلند برای موقعیت های شغلی شرکت‎های‌شان فردی مناسب را پیدا کنند.

چالش‎های فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک
مدیرعامل شرکت آگه پردازان هوشمند می‌گوید: «متاسفانه نهادها و سازمان‏ها آن‌طور که باید نسبت به مدل کسب و کار دیوار و مسؤولیت دیوار و کاربران آشنایی ندارند و این باعث می‎شود وقتی برای آن قانون وضع می‏کنند نکات مهمی که برای پلتفرم‏های کاربرمحور حیاتی است را در نظر نگیرند. این نبود آگاهی کافی درباره مسؤولیت‏های ما در برابر مردم باعث می‎شود قوانین موجود، نیاز فعلی کشور را برطرف نکند. برای مثال سطح استفاده مردم در 15-10 سال گذشته تفاوت زیادی دارد و قوانین تجارت الکترونیک در این باره باید به‌روز باشد. در بسیاری از کشورهای جهان دو یا چند پلتفرم مثل دیوار وجود دارد تا نیاز مردم را پاسخ دهد، اما «دیوار» در ایران به‌عنوان اولین پلتفرم دادوستد سختی‏ ها و چالش بسیاری را از سر گذرانده و هزینه زیادی داده است. ما در روند توسعه چالش‌‏هایی با بخش‏های دادستانی و پلیس داشتیم که همواره تلاش کردیم با تعامل دو طرفه و همکاری موضوعات را حل و فصل کنیم.»

چطور بر محتوای آگهی‎ها نظارت می‌کنیم؟
مدیرعامل شرکت آگه‎پردازان هوشمند می‌گوید: «برای نظارت و کنترل آگهی‎ها ما دو بخش نظارتی را تعریف کرده‏ایم: یکی در مرحله قبل از انتشار آگهی‏ها و دیگر پس از انتشار. در مرحله اول یعنی قبل از انتشار، تیم نظارتی دیوار در این بخش تمام آگهی‏ها را بررسی می‌کنند. این تیم جزو اولین تیم‎های دیوار بوده که در ابتدای کار با دو نفر آغاز به کار کرد و امروز نیروی انسانی مشغول به کار در آن به بیش از 300 نفر رسیده است. از طرفی 35‌درصد محتوای آگهی‏ها از طریق ربات و هوش مصنوعی مورد بررسی قرار می‏گیرد.در روش نظارت پس از انتشار آگهی مدتی است امکان گزارش از طرف کاربران هم فراهم شده است. فرض کنید کاربر آگهی‎ای را ببیند که مشکل محتوایی دارد یا صورتی از کلاهبرداری است، در این صورت می‏تواند گزارش آن را اعلام کند و تیم دیوار پس از بررسی درباره آن آگهی تصمیم لازم را می‏گیرد. بررسی کیفیت و امنیت معاملات از مهم‏ترین برنامه‏های ما برای دیوار بوده است و در این زمینه هم تلاش کرده‌ایم تا بهترین خدمات را ارائه کنیم.» اشکان میر آرمندهی تصریح می‌کند: «مهم‏ترین هدف ما شناسایی نیاز مخاطب و ارائه سرویس متناسب با آن بوده و هست. ما ماموریت خودمان را تسهیل داد و ستد در بستر اینترنت تعریف کرده‎ایم اما افق پیش رویمان این است که گزینه اول خرید و فروش تمام کالاها و خدمات باشیم.»

راه‌های ارتباط با «دیوار»

وبسایت:divar.ir

اینستاگرام: divar.official

لینکدین: divarofficial

تلفن: 02174314000

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان پیوند 2 ، پلاک 8

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مریم ملی نشان ایرانی 2 نیازمندی ها خرید و فروش ایده اولیه آگهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است

فرشید ایلاتی اظهار داشت: در پلتفرم‌های «دیوار» و «شیپور» به دلیل وجود عدم قوانین بازرسی، عده‌ای از دلالان موجب افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار می‌شدند و تا اصلاح روند آگهی‌ها مسدود خواهند ماند.

به گزارش مهر، روز گذشته ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی‌های مسکن دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» خبر داد و اعلام کرد «بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکو‌ها آگهی می‌کنند.»

در همین راستا فرشید ایلاتی کارشناس مسکن، گفت: عده‌ای دلالان و سودجویان در این پلتفرم‌ها اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی مسکن می‌کردند که این روند به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود؛ زین پس اگر املاکی می‌خواهد در این پلتفرم‌های خانه‌یاب تبلیغ شود ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد تا مشخصات و هویت مالک تأیید شود.

این کارشناس مسکن در ادامه، تاکید کرد: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته که سامانه املاک و اسکان به طور جدی روی کار آمد و دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاکی‌ها و پلتفرم‌ها ارسال شد، اما نسبت به این قوانین توجهی نداشتند و هم‌اکنون پس‌از یک سال بنا شد، دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» مسدود شود تا روند آگهی‌های خود را اصلاح و مجدد به فعالیت ادامه دهند.

وی گفت: سکو‌های آگهی مسکن این دو پلتفرم تا هفته آینده با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی از دسترس خارج می‌شوند.

قیمت‌گذاری کاذب مسکن توسط دلالان این حوزه موجب افزایش روز به روزی قیمت می‌شود که از این رو موجب دلسرد شدن مستأجران خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • مسدودیت بخش املاک «دیوار» و «شیپور» تا اطلاع ثانوی
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می شود؟
  • بخش املاک دیوار و شیپور غیرفعال می‌شود
  • انتشار آگهی املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود | فقط به یک شرط امکان ثبت آگهی وجود دارد