Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@08:09:38 GMT

در آخرین حاشیه جلسه هیئت دولت چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۸۶۸۳

در آخرین حاشیه جلسه هیئت دولت چه گذشت؟

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه امروز هیئت دولت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، همچنین وزرای دولت مانند جلسات گذشته به سوال‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در آخرین جلسه هیئت دولت اظهار کرد: حتما نقص در کار‌های ما وجود داشت و ما معصوم نیستیم، اما تلاشمان این بود نقص ما کم باشد؛ اگر عیبی بود از مردم عذرخواهی می‌کنیم چراکه ما در حد توانمان اقداماتمان را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی گفت: هرآنچه در سال‌های گذشته با مردم صحبت کردیم چیزی برخلاف واقعیت نبود و آنچه واقعیت بود به مردم گفتیم؛ البته بخشی از واقعیت را نگفتیم و نمی‌شد آن‌ها را به مردم گفت، چراکه مفید نمی‌دانستم و هدف بلندی که همه باید دنبال کنیم که آن وحدت ملی است، می‌ترسیدیم که این وحدت لطمه ببیند.

روحانی بیان کرد: ما برنامه‌هایی هم داشتیم که نتوانستیم به آنها برسیم، در دولت یازدهم و دوازدهم به دنبال این بودم که ریل سریع و سیر وارد کشور شود، قرارداد و بخشی از اقدامات آن انجام شد، اما به تحریم ترامپی برخوردیم؛ اگر این تحریم‌ها نبود راه آهن اصفهان تکمیل می‌شد. (بیشتر بخوانید)

عملکرد دولت را با دولت آینده باید مقایسه کنیم

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار کرد: ما که نمی‌توانیم خودمان به خودمان نمره دهیم چرا که نمره دادن را به مردم واگذار کردیم، مردم هم در ارتباط با نمره‌ای که می‌دهند باید شرایط را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کشور جنگ اقتصادی است و امیدوارم این وضع تغییر کند، افزود: اگر این وضع ادامه پیدا کرد مردم باید عملکرد دولت فعلی را با عملکرد دولت بعدی مقایسه کنند و ببینند در شرایط تحریم این دولت بهتر کشور ار اداره کرده یا دولت آینده.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم از خودمان تعریف کنیم بلکه ما همه تلاش خود را برای توسعه و رفاه کشور و اینکه بتوانیم خدمت بیشتری به مردم کنیم، انجام دادیم و می‌دهیم. (بیشتر بخوانید)

تاکنون بیش از ۱۰ میلیون واکسن خارجی کرونا وارد کشور شده است/ بعد از دولت به دانشگاه می‌روم

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه هیئت دولت، گفت: متاسفانه بد عهدی آمریکایی را شاهد بودیم دو هفته گذشته نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل نوشتم و تاریخچه این بدعهدی‌ها را از شهریور سال ۹۵ در آن اعلام کردم، علاوه بر کتابی هم از این بدعهدی‌ها در چند روز آینده منتشر می‌شود.

وزیر امور خارجه گفت: یکی از کار‌هایی که انجام دادیم این بود که به عنوان وزارت امور خارجه، اقدامات لازم را برای واردات واکسن انجام دادیم و در این زمینه در خدمت وزارت بهداشت بودیم؛ تاکنون بیش از ۱۰ میلیون واکسن خارجی کرونا وارد کشور شده است و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک چند ۱۰ میلیون واکسن وارد ایران می‌شود.

ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای کابینه دولت جدید دعوت شده اید؟ بیان کرد: ان شاءالله برای کابینه جدید دعوت شدیم که دعا کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از دولت به کجا می‌روید؟ گفت: دانشگاه، کجا از دانشگاه بهتر. (بیشتر بخوانید)

اجرای طرح اقتصاد هوشمند باعث کاهش فساد و افزایش شفافیت می‌شود

 

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار کرد: برنامه‌های اقتصادی با توجه به مجموعه شرایط در یک بازه زمانی کوتاه قابل اجرا نیست؛ می‌دانید که من در میانه مسیر دولت دوازدهم وارد دولت شدم، با این حال یکی از موضوعاتی که در راس برنامه‌های من بود و پیگیری هم کردم موضوع اقتصاد هوشمند بود که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته و نقشه راه تبیین شد.

دژپسند بیان کرد: در این مسیر هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم و باید فاصله را با اقدامات جدی رفع کنیم، امیدوارم وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در این خصوص اهتمام بورزد به این کار؛ چراکه روان‌سازی فضای کسب و کار و افزایش سرمایه گذاری از فواید آن است.

وی ادامه داد: اجرای طرح اقتصاد هوشمند موجب کاهش فساد و افزایش شفافیت می‌شود و نقش قابل توجهی در بهبود روابط اقتصادی ایران و خارج دارد. (بیشتر بخوانید)

نمی‌توان چشم خود را بر تحولات مهم فناوری اطلاعات بست

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت با بیان این که فرصت بزرگی برای من پیش آمد که در دولت حضور داشته باشم، اظهار کرد: البته این فرصت برای ما تلخی و شیرینی داشت؛ که با ناراحتی و خوشحالی مردم همراه بود.

آذری جهرمی با اشاره به ایراداتی که به زیر ساخت‌های فناوری ارتباطات در کشور گرفته می‌شود، گفت: ما این ایرادات را روی چشم می‌گذاریم، اما نمی‌توان نسبت به تحولات مهمی که در این زمینه رخ داده است چشم خود را ببندیم. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت دوازدهم کابینه دوازدهم دولت تدبیر و امید جلسه هیئت دولت بیشتر بخوانید انجام دادیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران از آغاز به کار ۳۵۲ هیئت امنای محلات شهر تهران، همزمان با نزدیک شدن به روز ۹ اردیبهشت (روز شوراها) خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: پیرو تحقق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، مبنی بر تشکیل هیئت امنای محلات در 352 محله پایتخت این هیئت امنا  از 9 اردیبهشت‌ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت تشکیل شوراهای سراسر کشور که به روز شوراها نامگذاری شده، آغاز به کار خواهند کرد و نخستین جلسه رسمی خود را برگزار می‌کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال گسترده و مشارکت فعال شهروندان در فرآیند تشکیل هیئت امناء در سطح شهر تهران، فعالیت این هیئت‌های امنا را نقطه عطفی در مسیر نیل به مشارکت محله محور برشمرد و افزود: آغاز به کار این هیئت های امنا در 352 نقطه از پایتخت و با حضور 7350 نفر از معتمدین آن هم در مدیریت شهری این دوره  می‌تواند زمینه‌ساز هم‌افزایی و همکاری سازنده بین آحاد مختلف مردم و نهادهای ذیربط در جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان در محلات مختلف شهر تهران شود.

رئیس شورای شهر تهران در تشریح تشکیل این هیئت امنای محلات،  یادآور شد: اعضای این هیئت متشکل از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های جهادی، معتمدین محله، نخبگان، گروه‌های جهادی، نمایندگان هیئت‌های مذهبی و قرآنی، حوزه‌های علمیه، نمایندگان کلانتری، مدارس، مجموعه‌های ورزشی، بانوان فعال، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج محله و معتمدین شورای شهر تهران است از این رو اهمیت حضور فعال و منظم کلیه اعضای هیئت امنا در این جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تشکیل نخستین جلسه آن هم همزمان با روز شوراها، فرصتی مغتنم برای آشنایی و تبادل اطلاعات پیرامون چالش‌ها و فرصت‌های موجود محلات خواهد بود و  موضوع انتخاب ارکان هیئت امنا، تعیین اولویت‌ها و برنامه‌های آتی در راستای ارتقاء سطح کیفی زندگی، ایجاد هم‌افزایی و همکاری بین اعضا و ساکنین محلات و سایر نهادهای ذیربط از مهمترین محورهای این جلسات به شمار می‌رود.

جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود

چمران با اشاره به اینکه شروع این مراسم به صورت آنلاین از صحن شورای شهر تهران، همزمان با تشکیل جلسات هیئت امناء محلات همراه خواهد بود گفت: بعدازظهر همان روز، شورای شهر تهران، میزبان حضور اعضای ادوار دوره‌های اول تا ششم برای هم‌اندیشی در خصوص مسائل روز شهر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • در حاشیه جلسه هیات دولت