Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت و کارشناس با سابقه فوتبال ایران معتقد است انتخاب برانکو ایوانکوویچ پایه گذار یک تحول بزرگ در پرسپولیس جدید بوده و این تیم را در مسیر موفقیت و پیروزی قرار داده است. - اخبار ورزشی -

فریدون معینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: درباره قهرمانی‌های پرسپولیس در این سال‌ها باید واقع‎بین باشیم و اسیر احساسات نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل مهمی برای این موفقیت‌ها وجود دارد که از قواعد فوتبال به شمار می‌رود و تکرار همین روند در هر باشگاه دیگری می‌تواند نتایج مشابهی داشته باشد.

معینی در ادامه افزود: پرسپولیس در کنار استقلال، تراکتور و سپاهان از باشگاه‌های پرطرفدار فوتبال ایران است و این شاخصه طبیعتاً در موفقیت یک تیم اثرگذار است، اما مسیر درست این تیم از انتخاب برانکو آغاز شد. زمانی که پرسپولیس در شرایط بحرانی قرار داشت و سرمربی جدید یک تحول در این تیم ایجاد کرد و پایه‌گذار دوران موفقی شد که همچنان ادامه دارد. در واقع این انتخاب درستی بود که در آن مقطع شکل گرفت. برانکو اصولاً یک مربی موفق و تأثیرگذار است که ممکن بود اگر در همان مقطع به استقلال، سپاهان یا هر باشگاه دیگری هم برود موفق ظاهر می‌شد.

بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس در دهه 50 همچنین تصریح کرد: برانکو در پرسپولیس انسجام خوبی ایجاد کرد و گذشته از مسائل فنی در حوزه ارتباط با بازیکنان همچنین مقابله با حاشیه‌ها موفق عمل کرد. در واقع این مربی به دیسیپلین و نظم تیمی موردنظر خود وفادار بود و در حساس‎ترین مقطع بازیکن بی‌انضباط را از تیم کنار گذاشت. همه این شاخصه‌ها در شکل‌گیری پرسپولیس موفق این سال‌ها تأثیرگذار بود. این باشگاه در بخش آکادمی هم موفق عمل کرد، وقتی می‌بینیم بازیکنانی مثل عبدی به سطح بزرگسالان پرسپولیس رسیده است و عملکرد موفقی از خود نشان‌ می‌دهد، باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم.

معینی همچنین به انتخاب یحیی گل‌محمدی پس از کالدرون اشاره و تصریح کرد: یک مربی تأثیر خودش را در هر جایی که باشد به خوبی نشان می‌دهد. شما می‌بینید یحیی در تیم‌های دیگر هم موفق بوده است و یک انتخاب درست برای ادامه این مسیر بود. او پیش از این شایستگی خودش را نشان داد و حالا هم عامل دو قهرمانی اخیر پرسپولیس و صعود این تیم به فینال آسیا بود. باید پذیرفت که امضای گل‌محمدی در این قهرمانی ثبت شده است و او سبک کار خودش را دارد. فوتبال اینطور نیست که شما یک روند موفق را فقط حفظ کنید، بلکه نیاز به تغییرات وجود دارد. یک تیم در جام جهانی قهرمان می‌شود و در دوره بعد نمی‌تواند از مرحله گروهی صعود کند. باید بپذیریم این پرسپولیس گل‌محمدی است و نمی‌توانیم موفقیت این تیم را متأثر از دوره گذشته و مربیان قبلی بدانیم. این تیم یحیی است که با شاخصه‌ها و خصوصیات همین کادر فنی راه خودش را دنبال می‌کند و توانسته است روند موفقیت‌آمیز گذشته را ادامه بدهد. مدیران مختلف هم می‌آیند و می‌روند که ممکن است بعضی از آنها زیاد هم آشنا و باتجربه نباشند، اما مدیر کم‌تجربه اگر در امور تخصصی دخالت نکند موجب توقف یک روند موفق نخواهد شد. در پرسپولیس این مسئله دیده می‌شود که کار به کادر فنی و سرپرستی سپرده شده است و آنها هم کار خودشان را به درستی انجام می‎دهند.

وی در پایان گفت: امیدوارم همه باشگاه‌های ما مسیر درستی را در پیش بگیرند و با توجه به تیم‌های پایه و انتخاب مربیان مناسب همچنین ایجاد ثبات در تیم‌ها به سمت موفقیت پیش بروند. به اعتقاد من باید به قهرمانی‌های پرسپولیس و موفقیت ارزشمند این تیم احترام گذاشت و امیدوار باشیم نماینده فوتبال ایران در کنار سایر نمایندگان ما در مسابقات آسیایی هم موفق و افتخارآفرین باشد.

گل‌محمدی بهترین سرمربی لیگ بیستم؛ جایگاه قابل‌توجه مجیدی، کریمی و الهامی/ جلالی قعرنشین شد+ جدول

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال پرسپولیس فوتبال پرسپولیس فوتبال ایران گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت داور خوزستانی در یک دوره بین‌المللی

ایسنا/خوزستان یک داور خوزستانی پس از یک دهه کاراته خوزستان را صاحب درجه داوری بین المللی کرد.

مسابقات کاراته آسیایی میانه در حال برگزاری است که در حاشیه آن دوره داوری آسیایی (بین المللی) نیز در حال برگزاری است. در جریان همین دوره حسین مقدم داور جوان خوزستانی موفق شد، درجه judge-B کاتا و judge-B کومیته را با نمره بالا کسب کند و دوره را با موفقیت پشت سر بگذارد.

به گزارش ایسنا، مقدم بدون هیچ حمایتی از سوی هیات کاراته استان و اداره کل ورزش استان خوزستان موفق به کسب این درجه داوری شد. این درجه پس از گذشت یک دهه برای خوزستان به ارمغان آمد.

مسابقات کاراته آسیا میانه نیز در شهر سمرقند تاشکند در حال برگزاری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین تمرین پرسپولیس پیش از سفر به قائمشهر
  • سرخپوشان تمرین کردند و راهی فرودگاه شدند
  • مدعیان بی‌رمق؛ خیابانی درست گفت!
  • برگزاری تمرین پرسپولیس با حضور هوادار خانم
  • یک فوتبال و این همه داستان؛ واکنش تند سپاهان به بیانیه پرسپولیس
  • منصوری: توهین به هواداران در شان فوتبال ایران نیست/ پرسپولیس می‌تواند به صدر بازگردد
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • باشگاه پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود/ یک بار برای همیشه درست برخورد کنید
  • موفقیت داور خوزستانی در یک دوره بین‌المللی
  • دلایل «سرد» بودن بازی پرسپولیس - سپاهان/ راه قهرمان شدن سرخپوشان