Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره کلاهبرداری از طریق سامانه ثنا اظهار داشت: امروزه با توجه به فعال‌سازی رمز دوم پویا و محدود شدن دسترسی سارقان اینترنتی، مجرمان با استفاده از روش‌های جدید و تبلیغات دروغین سعی در دسترسی به اطلاعات حساب بانکی کاربران را دارند و تقارن این موضوع با انتقال اقدامات خدماتی بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی از جمله قوه قضاییه از طریق فضای مجازی به شهروندان منجر به سوءاستفاده و فرصت طلبی برخی از این مجرمان در سامانه ثنا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ عنوان کرد: در این روش از کلاهبرداری فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت نام الکترونیک قوه قضاییه پیامکی با محتوا‌هایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و... که در نهایت به یک لینک پرداخت برخط منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان شده نیز بسیار ناچیز است روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.

بازداشت کلاهبرداران سامانه ثنا / مردم شکایت کنند

رئیس پلیس فتا ادامه داد: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه ارسال کنندگان لینک‌های جعلی هدفی جر سرقت اطلاعات بانکی شهروندان ندارند، بیان داشت: اعتماد به این افراد و مراجعه به لینک‌های ارسالی می‌تواند زمینه سوءاستفاده از اطلاعات کاربران را فراهم سازد و چنانچه شهروندان پیام‌هایی تحت عنوان سامانه ثنا (سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی) دریافت کردند که حاوی لینک پرداخت بود، آگاه باشند که در معرض کلاهبرداری قرار گرفته اند و به هیچ وجه روی لینک مربوطه کلیک نکنند.

رئیس پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد: می‌بایست برای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز ضمن افزایش سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای خود فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس بصورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و در صورت برخورد با چنین مواردی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش دهند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سامانه ثنا سامانه ثنا اخبار حوادث سامانه ثنا پیامک جعلی پیامک سامانه ثنا سهام عدالت قیمت خودرو کرونا ریحانه پارسا فریبا نادری الناز حبیبی بازیگر ایرانی الناز حبیبی قیمت سحر قریشی کشف حجاب روناک یونسی سامانه ثنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد

سرهنگ فدائیان؛ رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد که ار فروشنده ای دوره گرد در مقابل مغازه عرضه گوشت خود یک عدد سنگ چاقو تیز کنی خریداری کرده است .

وی افزود: طبق اظهارات شاکی ، فروشنده دوره گرد به بهانه اینکه دستگاه کارت خوان در خودرو در حال شارژ است کارت بانکی و رمز آن را شاکی اخذ کرده و پس از برداشت ۳ میلیون ریال ، در فرصتی مناسب از کارت بانکی کپی گرفته و بعد از گذشت چند ساعت ، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از کارت قصاب برداشت کرده است .

سرهنگ فدائیان افزود : با هوشمندی و اقدام به موقع مهندسان سایبری پلیس فتا ، با دستور قضایی حساب بانکی مذکور مسدود و وجه به حساب شاکی عودت داده شد.

سرهنگ فدائیان تاکید کرد: کاربران هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند و همچنین برای خرید از فروشگاه‌های معتبر استفاده کرده و از تحویل کارت بانکی به فروشندگان سیار و کیوسک‌های میان راهی بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند .

طبق ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای ، هر گاه فردی به طور غیر مجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است؛ لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید