Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:59:30 GMT

اکران فیلم‌های خاطره انگیز کودکان در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۹۴۰۶

اکران فیلم‌های خاطره انگیز کودکان در اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، نرگس رجایی با اشاره به اینکه اصفهان سال‌ها خاستگاه جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان بوده است و این شهر به عنوان شهر دوستدار کودک شناخته می‌شود اظهار داشت: حوزه هنری استان اصفهان در رویکردی نوین روزهای شنبه را به اکران فیلم‌های شاخص کودک اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: علاقه مندان به سینمای کودک می‌توانند از این پس شنبه‌های هر هفته در سالن سوره اصفهان واقع در خیابان آمادگاه به تماشای فیلم‌های کودک بنشینند، در همین خصوص و در نخستین گام به اکران نسخه مرمت شده آثار ماندگار سینمای کودک می‌پردازیم.

مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان ادامه داد: این بار با همکاری دفتر دائمی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، شش فیلم خاطره انگیز دهه‌های قبل جشنواره را به نمایش می‌گذاریم.

وی با اشاره به همت بنیاد سینمایی فارابی در اصلاح و مرمت آثار ماندگار سینمایی تاکید کرد: پخش این شش فیلم سینمایی که از آثار به یادماندنی و مشهور است در برنامه «مروری بر آثار سینمای کودک» از شنبه ۹ مرداد آغاز شد و در نخستین اکران فیلم شهر موش‌ها به کارگردانی مرضیه برومند و محمدعلی طالبی در ساعت ۱۸ به روی پرده رفت.

نرگس رجایی خاطرنشان کرد: اکران این فیلم‌ها با نمایش فیلم‌های (دزد عروسک‌ها، نیاز، هم بازی، رنگ خدا، مربای شیرین) ادامه خواهد داشت تا به سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان برسیم.

وی اظهار داشت: برای اکران فیلم‌های سینمای کودک در نظر داشتیم تا در فضای باز بوستان‌ها و پارک‌های اصفهان به اکران آثار برای عموم بپردازیم تا کودکان بیشتری از نمایش این فیلم‌ها لذت ببرند اما متأسفانه با تعطیلی این اماکن اکران فضای باز فیلم‌های کودک را از دست دادیم.

مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: با بهبود شرایط می‌توانیم اکران‌های فضای باز فیلم‌های سینمای کودک را برای تمامی کودکان این شهر نیز داشته باشیم.

وی افزود: واحد هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان هر روز از هفته را به نمایش یک ژانر از فیلم‌ها اختصاص داده است که شنبه‌ها مختص سینمای کودک است و به اکران فیلم‌های روز سینمای کودک خواهیم پرداخت.

کد خبر 5270322

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری اصفهان جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان فیلم سینمایی ویروس کرونا عید غدیر خم آمار کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه گرگان شیوع کرونا اردبیل شیراز جشن عید غدیر ایلام اکران فیلم فیلم های کودک سینمای کودک حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید

فیلم «مست عشق» با جذب ۵۰ هزار و ۶۵۸ مخاطب در نخستین روز اکران خود موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم «مست عشق» در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۰,۶۵۸ مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.

مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳,۵۸۵,۵۲۰,۰۰۰ ریال بوده است و باید به این نکته توجه داشت که این فیلم در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است.

اکران مست عشق از روز چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ آغاز شد و تمامی سانس‌های فوق‌العاده اثر نیز تا پیش از ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه ترتیب داده شد تا این فیلم بتواند در این بازه، با جذب نزدیک به ۵۱۰۰۰ مخاطب، رکورد پرمخاطب‌ترین فیلم در اکران روز نخست را از آن خود کند.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود ۲۵۰۰۰ مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱۰۰۰ مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹۰۰۰ مخاطب، هزارپا ۲۷۰۰۰ مخاطب، مطرب ۳۵۰۰۰ مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵۰۰۰ مخاطب داشته است، دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸۰۰۰ و ۳۱۰۰۰ مخاطب را به سینما کشاندند.‌

نکته قابل توجه در این رکوردشکنی آن است که تا پیش از این، جایگاه صدر جدول و رکوردها به فیلم‌های کمدی محدود می‌شد اما با اکران این فیلم این موضوع به اثبات رسید که دیگر موضوعات نیز برای مردم جذب و قابل توجه است و این امر نشان‌دهنده آن است که مست عشق طی روزهای آتی نیز با استقبال بسیار خوبی همراه خواهد بود و احتمالاً که بتواند یک رکوردشکنی خوب را در جدول فروش امسال سینمای ایران به جای بگذارد.

استقبال ۵۱۰۰۰ نفری مخاطبان در روز نخست نمایش این فیلم در شرایطی رقم خورد که تمساح خونی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم امسال سینماهای کشور، طی روز گذشته، نزدیک ۲۰۰۰۰ مخاطب داشت و سال گربه نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال، نتوانست بیش از ۱۷۰۰۰ مخاطب جذب کند.

کد خبر 747748

دیگر خبرها

  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • شب خاطره خلبانان هوانیروز در حوزه هنری می شود
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید