Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@00:28:29 GMT

«شب رو تنها» در یزد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۹۴۳۷

«شب رو تنها» در یزد رونمایی شد

احمد لاجوری در خصوص کتاب«شب رو تنها» به خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: این کتاب در حقیقت زبان گویای رانندگانی است که علی‌رغم تمام سختی‌های راه و کار، جاده‌های پر پیچ و خم کشور را می‌نوردند و نیازهای اقتصادی، فرهنگی، دینی و اجتماعی مردمان ایران زمین را در رگ‌های این سرزمین پهناور تأمین می‌کنند.

وی افزود: «شب رو تنها» داستان زندگی کاپیتان‌هایی است که در حیطه فعالیت آنها از مرزهای خاکی گذشته و در پنهای فکر و نیاز انسانی گسترده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر و نویسنده آثار ادبی در ادامه هدف خود از نگارش کتاب «شب رو تنها» را معرفی قشر راننده به مردم و آشنایی بیشتر با نحوه زندگی این دسته از انسانها دانست و گفت: فرآیند زندگی یک راننده در حقیقت نمادی از تلاش برای توسعه همه جانبه است و ماشین آن نمونه از یک زندگی اجتماعی است.


وی توجه بیشتر مسئولان به این قشر کمتر دیده شده و برآورده شدن خواسته‌های به حق آنها را از دیگر اهداف خود برای نگارش «شب رو تنها» دانست و بیان کرد: رانندگان از جمله اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.لاجوری تصریح کرد: تا زمانی که تمام عناصر جامعه آن طور که باید در کنار هم قرار نگیرند و وظیفه خود را به درستی انجام ندهند هیچ دستاورد شاخصی بدست نمی‌آید در زندگی رانندگان هم تا زمانی که تمام اجزای یک کامیون، تریلی و اتوبوس به درستی ایفای نقش نکند راننده به مقصد نمی رسد و هیچ باری از دوش کشور برداشته نمی‌شود.

این پژوهشگر آثار ادبی خاطرنشان کرد: کتاب شب رو تنها دارای هفت فصل کاپیتان‌ها، تکلمه، خاطرات، شعر و دلنوشته، شناخت و اصطلاحات، ادبیات جاده ای و جمع بندی است.

لاجوردی با اشاره به استقبال مطلوب از این کتاب و درخواست رانندگان برای انتشار زندگینامه آنها، اظهار کرد: جلد دوم کتاب شب رو تنها با عنوان «شب رو تنها۲» را به رشته تحریر درآورد و قرار است در این اثر زندگینامه کاپیتان‌های ایرانی مقیم کشورهای آمریکا، آلمان، بلژیک، انگلیس، نروژ، استرالیا نگارش شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نویسندگان باید دغدغه مردم را درک و مشکلات را احساس کنند، تأکید کرد: به نظر من زمانی اثر یک نویسنده می‌تواند اثرگذاری مثبتی در جامعه داشته باشد که از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه مردم جامعه باشد.

لاجوری یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه نویسندگان را برخی  برخی از ناشران دانست و بیان کرد: مسئولان حوزه فرهنگی باید بیشتر هوای نویسندگان را داشته باشند و با حمایت از نویسندگان دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی را کاهش و برطرف کنند.

این پژوهشگر آثار ادبی نگارش کتاب بایدهای ثبت جهانی بافت تاریخی یزد را از جمله برنامه‌های خود عنوان و تصریح کرد: یزد از جمله استان‌های شاخص کشور که باید بیش از پیش به مردم جهان و نسل‌های آینده معرفی شود.

من یک رزیدنتم، رقص تارزن، صخره،من و تنهایی، پرسه در دیار غریب، باران، نوش دارویی پیش از مرگ سهراب، شرجی و کتاب حرف‌هایی برای گفتن، از جمله آثار این نویسنده و پژوهشگر آثار ادبی است.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد کتاب رونمایی دانشگاه استان یزد شب رو تنها نویسنده خبرگزاری فارس احمد لاجوردی شب رو تنها آثار ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «شمع محفل» نوشته محمدعلی عباسی اقدم توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود. این کتاب پنجمین جلد از مجموعه «قله ها به آسمان نزدیکترند» است.

کتاب «شمع محفل» در ۲۹۶ صفحه زندگی و زمانه آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی را روایت می‌کند که قریب به چهل سال در عرصه سیاست حضور مؤثر و مفیدی داشته و در بن بست‌ها و بزنگاه‌های دشوار دوران مبارزه با رژیم پهلوی نقش آفرینی و گره گشایی کرده است.

آیت الله تهرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وقت خود را در عرصه دشوار تعلیم و تربیت مصروف داشت که مهمترین آنها تربیت نیرو و انسان سازی بوده است.

کتاب «شمع محفل» پنجمین جلد از مجموعه «قله ها به آسمان نزدیکتند» است. پیش از این نیز کتاب «اقیانوس آرام»، «آن مرد بی نهایت»، «کرشمه ماه» و «بهشتی در این حوالی» از این مجموعه عرضه شده اند.

کد خبر 6094909 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟