Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز پیام مقام معظم رهبری به اعضای گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در یازدهم مرداد ماه سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تفکر جهادی است و کار جهادی برخواسته از ایمان و اراده الهی می باشد که خوشبختانه در طی این سال ها مورد استقبال جوانان در قالب گروه های بسیج سازندگی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی کشور نیازمند تقویت و ترویج کار جهادی در همه ابعاد و عرصه ها است و لذا اگر به دنبال پیشرفت و تعالی هستیم باید روز به روز به فرهنگ ایثار، جهاد و کارجهادی اهمیت دهیم چراکه اساس کار انقلاب جهاد است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه در طی این سال ها گروه های جهادی بسیج با حضور به موقع خود در حوادث و بحران ها علاوه بر اینکه منشا خدمات زیادی بوده اند همواره تهدیدات را به فرصت ها تبدیل کرده اند که نمونه آن حضور موثر در سیل و زلزله سال های گذشته و همین بیماری منحوس کرونا بود.

دری نجف آبادی ادامه داد: حضور جهادگران بسیجی که همراه با بصیرت، ایمان قلبی و عشق به خدمت رسانی در مناطق محروم است موجب اثرگذاری اقدامات آنها می شود و جهادگران بسیجی یکی از دلسوزترین اقشار جامعه هستند که صادقانه و دلسوزانه خدمات بی منت به مردم ارائه می کنند.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت های مهمی که باید مورد توجه باشد گسترش کیفیت و کمیت اردوهای جهادی است که باید در همه عرصه ها و با رویکرد تخصصی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حضور جوانان و نوجوانان در اردوهای جهادی بسیج علاوه براینکه منشا خدمات زیادی است صدها درس دیگر برای آنها دارد که مهمترین درس آن خداشناسی و معرفت است که در کنار توجه به محرومین و کسب تجربیات ارزشمند رقم می خورد.

دری نجف آبادی اظهار داشت: استان مرکزی از طی سال های گذشته همواره در کار جهادی ، خدمت به مستضفین و مناطق محروم پیشگام بوده و وجود بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی بسیج در عرصه های مختلف نشان از علاقه جوانان و نوجوانان استان برای خدمت رسانی به محرومین دارد.

وی افزود: حضور بسیج و تفکر جهادی در طول انقلاب اسلامی همواره مشگل گشا بوده و هرکجا با تفکر و روحیه جهادی پیش رفتیم دستاوردها و حماسه های بزرگی خلق شده و این باید در گام دوم انقلاب اسلامی درس مهمی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ورود بسیج سازندگی برای حل آسیب های اجتماعی یک ضرورت مهم است و همه باید در این خصوص با برنامه ریزی و جدیت اقدام کنند و رفع آسیب های اجتماعی نیازمند مدیریت جهادی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی نماینده ولی فقیه استان مرکزی فرهنگ انقلاب اسلامی استان مرکزی جهادی بسیج کار جهادی عرصه ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

دیگر خبرها

  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم