Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@02:50:06 GMT

مسیر باباکوهی یک فرصت گردشگری جدید شیراز است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۰۱۰۵

مسیر باباکوهی یک فرصت گردشگری جدید شیراز است

شهردار شیراز مسیر گردشگری باباکوهی را یک فرصت گردشگری جدید و مبتنی بر خاطره جمعی شیرازی‌ها دانست و گفت: مسیر گردشگری باباکوهی در فاز دوم با یک پل هوایی بر فراز بلوار جمهوری اسلامی به دامنه کوه و در فاز سوم به آرامگاه باباکوهی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر اسکندرپور در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"مسیر گردشگری بابا کوهی یک فرصت گردشگری جدید و مبتنی بر خاطره جمعی شیرازی‌ها است

مسیر گردشگری بابا کوهی در فاز دوم با یک پل هوایی بر فراز بولوار جمهوری اسلامی به دامنه کوه و در فاز سوم به آرامگاه بابا کوهی می‌رسد و به طور کامل طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مطالبه یک شهروند شیرازی از مدیریت آینده شهر می‌خواهم که فاز دو و سه این پروژه را نیز اجرا و یک فرصت گردشگری مدرن، جدید و مبتنی بر خاطره جمعی شیرازی‌ها را احیا کنند.

این پروژه در متن خود فرصت‌هایی مانند مسیر دوچرخه و پیاده راه را دارد اما ایده ما بلندتر از این است، بابا کوهی همواره به عنوان خاطره جمعی مشترک شیرازیهاست و با این نگاه دیده شده که گردشگران خارجی و داخلی را به بابا کوهی برساند.

اجرای این پروژه در کمتر از یکسال از کلنگ زنی آن مرهون تلاش پرسنل شهرداری و همراهی و همگامی ارتش و شورای شهر است.

رویکرد این دوره از مدیریت شهری به سمت ایجاد پروژه‌های فضای شهری مانند مسیر گردشگری بابا کوهی، پیاده راه استاد شجریان و … است چون شهروندان از این پروژه‌ها استقبال می‌کنند. زندگی آپارتمان نشینی امروز باعث شده تا مردم فرصت استفاده از سه عنصر اساسی یعنی استفاده از آب، آسمان و فضای سبز را از دست بدهند و به همین دلیل مردم همواره نیازمند ایجاد چنین فضاهایی هستند و از آن استقبال می‌کنند. "

اسکندرپور در پست دیگری نوشت:

"دعوتید به چشیدن لذت قدم زدن در گذر هفت پیچ بافت تاریخی، کنار عطر خشت‌ها و زیر نور چراغ‌ها با موسیقی ملایمی که در فضا می‌پیچد و آرامش را به ارمغان می‌آورد.

هر پیچ این گذر تاریخی روایتی دارد از دیروز و امروز شیراز، شهری که سعدی در وصفش گفته: شهرها همه بازند و شهر ما شهباز.

با اجرای پروژه مرمت، احیا و بازآفرینی گذر تاریخی هفت پیچ، تلاش کردیم تا گرد غفلت را از این داشته تاریخی بزداییم و آن را همچون نگینی درخشان و ارزشمند تقدیم شهروندان کنیم. "

کد خبر 511362

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شیراز حيدر اسكندرپور اینستاگرام شهردار شيراز باباکوهی گردشگری فضای شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق یک فرصت گردشگری خاطره جمعی بابا کوهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی خاکسار، با اشاره به حضور همدان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار داشت: در غرفه استان همدان و در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، بیان کرد: مشخصات کلی طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه‌ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری و صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه افزود: این ۱۰ بسته با ارزش ۳۷هزار میلیارد ریال و در قالب انعقاد یک تفاهم نامه ۵ ساله در استان همدان قابل اجرا خواهد شد.

خاکسار در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد مناطق نمونه گردشگری، پردیس گردشگری خورزنه و دهکده گردشگری سلامت، تولید سفال و سرامیک، صنایع‌دستی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید چرم، مبل و منبت و منبت‌کاری از جمله این بسته‌های سرمایه‌گذاری هستند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه