Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: طی هفته‌های اخیر خبرگزاری مهر در گزارش‌های متعدد نسبت به آزاد سازی های بی قاعده محدودیت‌های کرونایی در استان کرمان هشدار داد و خواستار توجه دستگاه قضائی و برخورد با مسببان شیوع کرونا در استان شد اما نه تنها اقدامی انجام نشد بلکه هر روز شاهد آزاد سازی های دیگری در جامعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا به جان مردم افتاده است

شرایط عمومی استان کرمان هیچ شباهتی به استانی که جایش در رتبه اول تا چهارم بیماران بستری، تثبیت شده است و تعداد فوتی‌ها با توجه به جمعیت اندکش در مقایسه با بسیاری از استان‌ها به بالای ۲۰ نفر رسیده است، ندارد.

گویی مسئولان می‌خواهند دل همه اصناف و فعالان اقتصادی و مردم را به دست آورند و فعالیت‌های پر خطر بدون هیچ محدودیتی در حال انجام است.

گویی مسئولان می‌خواهند دل همه اصناف و فعالان اقتصادی و مردم را به دست آورند و فعالیت‌های پر خطر بدون هیچ محدودیتی در حال انجام است

برخلاف گفته‌های مسئولان جاده‌های استان باز و خیابان‌های شهر کرمان مملو از خودروهای پلاک‌های شهرهای مختلف است، حتی هیچ اقدامی برای جمع آوری متکدیان پاکستانی در سطح شهر نشد، باشگاههای ورزشی باز و جوانان در سالن‌های بسته و مسقف در حال فعالیت‌های سنگین ورزشی هستند، رستوران‌ها و فست فودها باز است، بازار شلوغ تر از همیشه به کار خود ادامه می‌دهد، هر چند محدودیت فعالیت تا ساعت ۲۰ شب گذاشته شده است اما این قانون هم رعایت نمی‌شود.

تالارها هم باز شده و می‌توان کاروان‌های ماشین‌های عروس را در شهر دید که ده‌ها خودرو بوق زنان به سمت این تالارها می‌روند، کرونا هر روز افراد بیشتری را در گیر می‌کند اما عملاً اراده‌ای برای کنترل ساعت کاری هم وجود ندارد و صنوف آزادانه در حال فعالیت هستند.

مسئولان فقط حرف می‌زنند

از سوی دیگر هر گاه پای صحبت مسئولان ارشد استان یا مسئولان علوم پزشکی می‌نشینیم فقط از وضعیت بحرانی کرمان می‌گویند اما عمل تا گفتار زمین تا آسمان فرق دارد.

مسئولان استان عملاً اعلام کرده‌اند که مهمانی‌ها و عروسی و عزا عامل اصلی شیوع کروناست و گویی این ویروس در صنوف و فعالیت‌های روزمره هیچ فعالیتی ندارد! در کمال تعجب اما همین مسئولان دستور بازگشایی تالارها برای برگزاری عروسی‌ها را می‌دهند.

برگزاری عروسی با حضور ناظر بهداشتی!

گفته می‌شود این مراسم‌ها با نظارت‌های دقیق انجام می‌شود اما سوال این است که وقتی ده‌ها نفر در یک مکان دور هم جمع می‌شوند ناظر بهداشتی چگونه می‌تواند جلوی انتشار ویروس را بگیرد.

همین امر در بازار کرمان هم دیده می‌شود، در بازار تاریخی کرمان به سادگی می‌توان رفت و آمد اتباع بیگانه، شهروندان استان‌های درگیر با کرونا و خودروهای غیر بومی را مشاهده کرد!

در بازار تاریخی کرمان به سادگی می‌توان رفت و آمد اتباع بیگانه، شهروندان استان‌های درگیر با کرونا و خودروهای غیر بومی را مشاهده کرد

این روزها مردم نگران‌تر از همیشه به عملکرد مسئولان نگاه می‌کنند و نمی‌دانند دلیل بازگشایی های بی قاعده این روزها و در اوج شیوع کرونا چیست؟ چون عملاً نتیجه بازگشایی های بی ضابطه چیزی جز شیوع بیشتر بیماری و درد و رنج بیماران و در نهایت افزایش مرگ و میر نخواهد بود.

در حالی که مراجعه‌های سرپایی به مراکز چهار گانه کرونایی کرمان در فرودین ماه به ۱۰۰ نفر می‌رسید اما در روز گذشته نزدیک به هزار نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند و این جدا از افرادی است که به مراکز درمانی دیگر و مطب‌های خصوصی مراجعه می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با مهر وضعیت استان کرمان را فوق بحرانی دانست و افزود: هم اکنون کرمان یکی از استان‌های اصلی درگیر با این بیماری در کشور است و هر روز شاهد بحرانی‌تر شدن اوضاع هستیم که عامل اصلی این وضعیت عدم اجرای محدودیت‌های کرونایی است.

مهدی شفیعی با اشاره به اینکه دقیقاً در اوج یکی از خطرناک‌ترین پیک‌های کرونا میزان رعایت پروتکل‌ها هر روز کمتر می‌شود و شاهد فعالیت مشاغل پر خطر و عدم رعایت پروتکل‌ها در سطوح مختلف هستیم.

مردم دلشان برای سلامتی خودشان بسوزد و از خانه خارج نشوند

وی گفت: ظرفیت بیمارستان‌های استان کرمان در حال تکمیل شدن است و ۱۹ شهرستان استان در وضعیت قرمز پر خطر قرار دارند.

شفیعی از مردم خواست که از خانه‌ها به جز در موارد ضروری خارج نشوند چون سویه کرونا دلتا برای درگیر کردن فرد جدید تنها چند ثانیه زمان نیاز دارد و به سادگی شیوع می‌یابد و خانواده‌ها را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان به شدت تحت فشار قرار دارد گفت: با توجه به آزادسازی‌های محدودیت‌ها و عدم رعایت جامعه در آینده نزدیک شاهد بدتر شدن اوضاع خواهیم بود و باید منتظر شرایط سخت‌تر باشیم.

وضعیت کرمان در حالی هر روز بحرانی‌تر می‌شود که هیچ خبری از رعایت پروتکل‌هایی که در موج‌های قبل اجرا می‌شد نیست و مسئولان فقط نظاره گر شیوع بیشتر بیماری هستند

شفیعی تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کرمان را هزار و ۷۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۶۳۶ نفر از این افراد در حوزه دانشگاه کرمان و ۲۰۵ نفر در حوزه دانشگاه جیرفت بستری هستند و دانشگاه سیرجان در مرتبه بعدی قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ نفر دیگر بستری شده‌اند و تعداد فوتی‌ها نیز ۱۵ نفر بوده است.

۳۵۵۵ فوتی روی دست مردم کرمان

وی مجموع تعداد کشته شدگان کرونایی در کرمان را ۳ هزار و ۵۵۵ نفر دانست و گفت: سویه جدید با سادگی کودکان را هم درگیر می‌کند و یکی از فوتی‌های روز گذشته نوزاد بوده است.

وی گفت: ۸ نفر از فوتی‌ها زیر ۵۵ سال داشته‌اند و در سنین بالاتر در اکثر موارد افرادی هستند که واکسن نزده‌اند.

وی از مشمولان طرح واکسیناسیون خواست در اسرع وقت به پایگاه‌های مشخص شده مراجعه و واکسن را تزریق کنند.

جلسات بی نتیجه و کرونایی که به زمین مردم شوت می‌شود

وضعیت کرمان در حالی هر روز بحرانی‌تر می‌شود که هیچ خبری از رعایت پروتکل‌هایی که در موج‌های قبل اجرا می‌شد نیست و مسئولان فقط نظاره گر شیوع بیشتر بیماری هستند و هر چند روز یک بار در یک جلسه در کنار ارائه آمار توپ بی تدبیری و آزاد سازی های پی در پی را به زمین مردمی می‌اندازند که همیشه در اجرای پروتکل‌ها پیش قدم بوده‌اند.

مسئولان باید این سوال را از خود بپرسند که آیا اگر از ابتدای موج جدید یک هفته تعطیلی و رعایت دقیق پروتکل‌ها انجام می‌شد همچنان شاهد وضعیت کنونی در جامعه بودیم یا خیر؟ همچنین ادامه وضعیت و طولانی‌تر شدن موج پنجم چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت؟

کد خبر 5270339

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا استانداری کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان ویروس کرونا عید غدیر خم آمار کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه گرگان شیوع کرونا اردبیل شیراز ایلام جشن عید غدیر رعایت پروتکل ها استان کرمان استان ها فوتی ها پر خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مسئولان استان خوزستان از مرد سال ورزش ایران / فیلم

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • قاتل پرسپولیس «بزرگ» بود؛ دیوانه وارترین شب زندگی شروین
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تقدیر مسئولان استان خوزستان از مرد سال ورزش ایران / فیلم