Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه شهرداری منطقه ۲، مراسم پاسداشت هنرمند "ابراهیم قنبری مهر" سازنده ساز پیشکسوت و رونمایی از سردیس وی با حضور تعدادی از هنرمندان در بوستان شقایق مهر برگزار شد.

این مراسم همزمان با تولد ۹۳ سالگی ابراهیم قنبری مهر به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باحضور تعداد محدودی از مسئولان و هنرمندان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش در سال گذشته نیز بوستان شقایق در منطقه ۲ در پاسداشت این هنرمند به نام شقایق مهر نامگذاری شد.

نصب و بازسازی ۴۹۷ تجهیزات ترافیکی در معابر منطقه ۱۷

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ از نصب و بازسازی ۴۹۷ تجهیزات ترافیکی در معابر منطقه ۱۷ در یک ماه اخیر خبر داد، گفت: نصب، تعویض و بازسازی علائم ترافیکی معابر ۱۴ محله این منطقه با هدف تسهیل در عبور و مرور شهروندان به اجرا در آمده است.

"سعید سراج" در این خصوص گفت: علائم و تجهیزات ترافیکی، نقش مهمی در بهبود ترافیک و حفظ جان عابران پیاده و سرنشینان وسایل نقلیه دارد و همچنین کاهش بار ترافیکی در معابر را به ارمغان می آورد؛ به همین منظور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ توجه ویژه ای به مرمت و نصب تجهیزات ترافیکی معابر این منطقه دارد.

وی افزود: در یک ماه اخیر ۳۶۰ مورد مرمت تجهیزات ترافیکی و نصب ۱۲۰ قطعه جدید تجهیزات ترافیکی در معابر منطقه صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ ادامه داد: نصب کاشن تانک در ۲ بزرگراه شهید نواب و شهید چراغی به تعداد ۴ قطعه، تهیه و نصب ۱۲ شاخه گاردریل در بزرگراه شهیدچراغی و تهیه و نصب یک عدد سرعتگیر از نوع پلاستیکی در خیابان امامی محرم به مرحله اجرا رسیده است.

سراج تصریح کرد: باتوجه به اینکه بزرگراه شهید نواب صفوی یکی از شریان های اصلی تردد خودرو در جنوب پایتخت به حساب می آید، نظافت این بزرگراه به شکل مستمر از سوی معاونت خدمات شهری این منطقه نیز به اجرا در می آید.

برگزاری مانورهای مدیریت مخاطرات زیست محیطی در منطقه ۱۹

مانورهای زیست محیطی با محوریت پیشگیری از مخاطرات احتمالی و مدیریت آسیب ها بصورت ماهانه در منطقه ۱۹ برگزار می شود.

شهردار منطقه ۱۹ واکنش در شرایط اضطراری محیط زیستی را یکی از روش های اجرایی نظام مدیریت محیط زیست اعلام کرد و گفت: در این راستا براساس تهیه لیستی از مخاطرات محیط زیستی احتمالی، تدوین سناریو از اقدامات پیشگیرانه و تهیه لیست امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز و همچنین تعامل با ارگان های مرتبط، مانورهای دورمیزی و یا عملیاتی در هرماه برگزار می شود.

"علی توکلی"، واژگونی خودروی حمل زباله، واژگونی خودروی حمل مواد شیمیایی، آبگرفتگی معابر، نشر مواد سمی به خاک هنگام سمپاشی، آتش سوزی در جنگل کاری ها و فضای سبز، انفجار پمپ بنزین و پمپ گاز از مخاطرات محیط زیستی منطقه و موضوعات مانورهای زیست محیطی محسوب می شود.

وی در ادامه از پایش مستمرعملکرد پیمانکاران بر مبنای استاندارد نظام مدیریت محیط زیست ایزو۱۴۰۰۱ خبر داد و گفت: این فعالیت با هدف نگهداشت سیستم مدیریت محیط زیست و رعایت الزامات آن به شکل مدون و برنامه ریزی شده در نواحی انجام می شود.

این مسئول بابیان اینکه استقرار نظام مدیریت محیط زیست ایزو ۱۴۰۰۱ در پی مصوبه شورای اسلامی شهر تهران اسفند ماه سال گذشته در این منطقه محقق شد خاطرنشان کرد: آموزش مستمر اعضای کمیته راهبری، رابطین محیط زیست و پیمانکاران در رابطه با چرخه حیات خدمات و محصولات، مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت ها، راهکارهای کاهش پیامدها، شناخت شرایط اضطراری محیط زیستی و مدیریت آن ها از دیگر اقدامات منطقه در این راستا محسوب می شود.

اجرای خط کشی محوری رنگ گرم در خیابانهای پرتردد جنوب تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ گفت: یکی از راه های مهم کاهش تصادفات و ساماندهی معابر اجرای خط کشی محوری است، این معاونت ضمن همکاری مستمر با پلیس راهور نسبت به احصا معابر مهم و پرتردد در منطقه به منظور افزایش ایمنی اجرای عملیات خط کشی معابر اقدام کرد.

"سعید سراج" گفت: در این در روزهای گذشته خیابانهای شهید غلامرضایی (زمزم)، شهید تقوایی، مسجد، شهید فردمحمدی، میدان بهاران و شهید عسگری در محدوده ناحیه۲ منطقه۱۷ با رنگ گرم ترافیکی که ماندگاری و دوام بیشتری نسبت به رنگ سرد دارد، خط کشی شد.

وی تصریح کرد: از شهروندان دارالشهدا تقاضا داریم ضمن رعایت اصول و قوانین رانندگی و ایمنی خود و سرنشینان خودرو تمام تلاش خود را جهت تردد در بین خطوط بکار گیرند.

پخش بیش از ۱۴ هزار تُن آسفالت در بزرگراه های شمال شرق تهران

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۴ تهران از اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت در معابر بزرگراهی خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از حدود ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر بزرگراهی این منطقه پخش شده است.

"مهدی پورشاسب" با بیان این مطلب افزود: روان سازی و مناسب سازی مسیر های تردد وسایل نقلیه در معابر بزرگراهی منطقه از مهمترین اقدامات این معاونت است که با همکاری نواحی ۹ گانه به طور مستمر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با اجرای زیر سازی مناسب و با کیفیت ومدیریت مطلوب هزینه ها، عملیات روکش آسفالت از ابتدای فروردین در بیش از حدود ۱۰۰هزار مترمربع از معابر سطح منطقه اجرا شده است.

معاون شهردار منطقه ۴ در ادامه به اصلی ترین معابر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بزرگراه شهید زین الدین با پخش حدود ۶هزاررو ۵۰۰ تُن تراش و روکش و مسیر بی آر تی بزرگراه شهید قاسم سلیمانی با پخش حدود سه هزار تن به اتمام رسیده است.

پورشاسب همچنین از عملیات مناسب سازی پیاده روها و حذف زوائد فیزیکی معابر محدوده منطقه خبر داد و گفت: مناسب سازی پیاده روها در محلات منطقه باتوجه به بودجه و بر اساس اولویت در حال انجام است.

نشانه های ترافیکی در پارک آموزش ترافیک منطقه ۳ نصب شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ اعلام کرد: به منظور ارتقا شناخت کودکان از قوانین راهنمایی و رانندگی، نشانه های ترافیکی طراحی، ساخت و در پارک آموزش ترافیک این منطقه جانمایی شد.

"مریم نخعی پور" اعلام کرد: در ادامه تکمیل پارک آموزش ترافیک جنب باغ کتاب، چراغ های راهنمایی و رانندگی این پارک که باعث آموزش هرچه بهتر قوانین راهنمایی و رانندگی توسط کودکان می شود، نصب شد.

وی گفت: پارک آموزش ترافیک منطقه دارای تمامی المان‌های ترافیکی در ابعاد کوچک جهت آموزش فرهنگ ترافیک و قوانین عبور و مرور برای کودکان است.

نخعی پور بیان کرد: در این پارک میدان، چهارراه، پل عابرپیاده، مسیر ویژه دوچرخه، مسیر سواره برای خودروهای برقی کودکان و ایستگاه اتوبوس بصورت نمادین و در ابعاد متناسب با کودکان وجود دارد.

شناسایی و طعمه گذاری کلونی های فعال  جانوران موذی منطقه ۱۵ 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: تمامی کلونی های فعال جانوران موذی در نواحی هفتگانه منطقه ۱۵ طی سه ماه نخست سال توسط اکیپ های ساماندهی شناسایی و طعمه گذاری شد.

"علیرضا جعفری" با اعلام این خبر گفت: در این راستا سه هزار و ۹۵۲ منفذ فعال و غیر فعال موش در این منطقه با مشارکت شهروندان از طریق ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ و گشتهای مستمر اکیپهای مبارزه با جانوران موذی اداره ساماندهی شناسایی و طعمه گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۵۸ هزار و ۱۵۰ گرم طعمه و ۱۹۸ تله چسبی و فلزی در اماکن مخروبه، متروکه، دولتی، آموزشی، بهداشتی، درمانی، نظامی، عمومی، معابر، کانالها و فضای سبز گذاشته شده است، افزود: در این راستا ۱۵۷ لاشه موش جمع آوری شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ به دیگر اقدامات انجام شده به منظور از بین بردن زیستگاه های جانوران موذی اشاره کرد و گفت: ۲۱۸ دریچه نصب و ۴۹ منفذ غیر فعال با سیمان مقاوم سازی و لانه کوبی شده است.

وی افزود: همچنین ۴۵ ساعت آموزش برای شهروندان داوطلب منطقه ۱۵ از ابتدای امسال با رعایت پروتکلهای بهداشتی برپا شده است.

جعفری با اشاره به اینکه رها کردن زباله در معابر یا قراردادن آن‌ها در کنار مخازن زباله می‌تواند منبع غذایی مناسبی برای جانوران موذی باشد از تمامی شهروندان و صنوف خواست با ایجاد شرایط بهداشتی و عدم تخلیه زباله در معابر و کانال ها و قراردادن زباله در نزدیک ترین مخزن مخصوص زباله ساعت ۹ شب به شرایط بهداشتی شهر به منظور جلوگیری از معضل افزایش جمعیت موش ها کمک کنند.

پیشرفت مطلوب طرح‌های توسعه محلی در منطقه ۸

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از طرح‌های عمرانی، ترافیکی وخدمات شهری منطقه ۸ بازدید کرد.

"حمید محسنی" در بازدید از پروژه‌های منطقه۸ که با همراهی شهردار منطقه انجام شد، گفت: پروژه‌های کوچک و بزرگی که در منطقه ۸ کلید خورده است بدون شک می تواند سهم بسزایی در توسعه و خدمت رسانی هر چه بیشتر به شهروندان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، همچنین وضعیت این منطقه در ارزیابی عملکرد را مطلوب و رضایتبخش عنوان کرد و ضمن قدردانی از توجه مدیریت شهری به رفاه شهروندان گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، شاهد توسعه هر چه بیشتر جهت رضایتمندی بیشتر شهروندان باشیم.

محسنی افزود: در بازدید از این منطقه نه تنها شاهد پیشرفت پروژه های توسعه محله ای بودیم بلکه پیشرفت قابل توجه پروژه بی نظیر و فرامنطقه ای خیالستان زندگی نیز قابل تامل بود پروژه ای که نه تنها سرانه فضای سبز را افزایش خواهد داد بلکه در انسجام محله‌های منطقه نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت و در واقع نشان از این‌دارد که شهردار منطقه اولویت بندی پروژه ها و یکپارچگی در ارائه خدمات به شهروندان در نواحی سه گانه منطقه را در پروژه های کوچک و بزرگ مورد توجه قرار داده است.

وی همچنین به دغدغه مهم مدیریت شهری پایتخت درباره نگهداشت شهر نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه منطقه ۸ وضعیت مطلوبی را نیز در این زمینه دارد اما توصیه ما همواره به تلاش برای کسب رضایتمندی هر چه بیشتر شهروندان است.

محسنی به بازدید از پروژه توسعه مسیر سبز دوچرخه نیز اشاره کرد و افزود: زیرساخت های مطلوبی برای احیای فرهنگ دوچرخه سواری در منطقه ۸ محیا شده است.

شهردار منطقه ۸ نیز در توضیح بیشتر پروژه ها گفت: پروژه های احداث شده و روند پیشرفت پروژه های عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری این منطقه، با وجود همه مشکلات در حال انجام است و در راستای ارتقا سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، خدماتی، عمرانی و ترافیکی، پروژه های شاخص و کوچک محله ای  از قبیل احداث بوستان و فضای سبز، مناسب سازی معابر و اقدامات ترافیکی، پیاده رو سازی، ساخت میادین تره بار و مخزن اجرا شده است که تعدادی از پروژه های قابل بهره برداری است و برخی دیگر نیز به زودی به پایان می رسد.

"مسعود رنجبریان" در ادامه به دغدغه شهروندان منطقه و پیگیری های انجام شده توسط مدیریت شهری منطقه اشاره کرد و گفت: کمبود کلانتری یکی از معضلات منطقه است، در منطقه ۸ تنها دو کلانتری وجود دارد که جوابگوی همه نیاز همه محله ها نیست و البته با توجه به محدودیت زمین برای ایجاد حداقل یک کلانتری دیگر تلاش خود را به کار بسته ایم، همچنین از دیگر مشکلات این است که متاسفانه در پهنه شرق تهران، بیمارستان دولتی نداریم و این درحالی است که در ناحیه ۲ منطقه زمینی متعلق به وزارت بهداشت وجود دارد که در تلاش هستیم با رایزنی های صورت گرفته با وزارتخانه مربوطه و همراهی خیران بتوانیم یک بیمارستان ایجاد کنیم.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه سه تهران شهرداری منطقه چهار تهران شهرداری منطقه هشت تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه هفده تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه سه تهران شهرداری منطقه چهار تهران شهرداری منطقه سه تهران شهرداری منطقه چهار تهران شهرداری منطقه دو تهران معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه تهران شهرداری منطقه پارک آموزش ترافیک مدیریت محیط زیست ترافیکی در معابر تجهیزات ترافیکی اشاره کرد و گفت جانوران موذی بزرگراه شهید شهردار منطقه محیط زیستی زیست محیطی خدمات شهری مناسب سازی منطقه ۸ پروژه ها انجام شد فضای سبز منطقه ۱۵ خط کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است

سعید مهرآمیز اظهار داشت: یکی از پروژه ها در حال اخذ پیمانکار و شروع به کار است که طی این پروژه نیمی از کوچه های شهرک جهاد تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 وی افزود: پروژه دیگر روشنایی معابر این منطقه در حال تامین اعتبار است که سایر بخش‌های باقیمانده را پوشش خواهد داد. 

مدیر امور برق ناحیه ۲ شهر زاهدان تصریح کرد: برداشت طرح، ۶ بلوار اصلی شهرک جهاد نیز که فاقد روشنایی معابر بودند صادر و به مرحله اجرا رسیده است که نیازمند انجام تعهد ۵۰ درصدی توسط سازمان شهرداری، جهت اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است