Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@13:50:28 GMT

نهاده‌های ساختمانی در فصل بهار چقدر گران شد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۳۲۸

نهاده‌های ساختمانی در فصل بهار چقدر گران شد؟

به گزارش تابناک، میزان نوشت: بررسی اطلاعات مرکز آمار نشان می‌دهد قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار ١٤٠٠ به عدد ١٠٧٦,٥ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٩٠٢.٠)، ١٩.٤ درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم نقطه به نقطه کل گروه‌های اجرایی

تورم نقطه به نقطه بهار ١٤٠٠ معادل ١٠٠,٧ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٩٧.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢ درصد) ٣.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم نقطه­ به نقطه، درصد تغییر شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به شاخص قیمت فصل مشابه سال قبل می­باشد.

در بین تمامی گروه‌های اجرایی، گروه «سنگ» با ١٤٣,٧ درصد، بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین تورم نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ٤٢.٤ درصد بوده است.

 

افزایش تورم سالانه کل گروه‌های اجرایی

تورم سالانه بهار سال ١٤٠٠، معادل ٩٣,٥ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٧٦.٤ درصد) ١٧.١ واحد درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم سالانه، درصد تغییر متوسط شاخص قیمت چهار فصل منتهی به فصل مورد نظر نسبت به همین اطلاع در سال قبل می­باشد.

در بین گروه‌های اجرایی بیشترین تورم سالانه مربوط به گروه اجرایی «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ١٣٤,٢ درصد افزایش و کمترین تورم با ٣٩.٢ درصد افزایش متعلق به گروه «خدمات» بوده است.

افزایش تورم فصلی کل گروه‌های اجرایی

تورم فصلی بهار سال ١٤٠٠، معادل ١٩,٤ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٦.١ درصد) ١٣.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم فصلی، درصد تغییر شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به شاخص قیمت در فصل قبل است.

در این فصل، در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ٢٧,٧ درصد افزایش و کمترین تورم فصلی نیز مربوط به گروه اجرایی «ایزوگام و قیرگونی آسفالت» با ١.١ درصد افزایش بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو کرونای دلتا موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی تورم نقطه به نقطه گروه های اجرایی تورم سالانه المپیک 2020 توکیو کرونای دلتا موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی درصد افزایش داشته مربوط به گروه اجرایی تورم نقطه به نقطه گروه های اجرایی همین اطلاع تورم سالانه فصل قبل شاخص قیمت درصد بوده تورم فصلی ٤ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه چقدر است؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه، تورم سالیانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹.۸ درصد افزایش یافت. تورم سالیانه مربوط به قیمت مصرف کننده هم در این کشور در ماه گذشته نزدیک به ۷۰ درصد رسید که کمی کمتر از انتظار بود. این رقم بالاترین نرخ تورم را از نوامبر سال ۲۰۲۲، آن هم به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها به ویژه برای هزینه‌های آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها، به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره کلیدی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه نیاز به مقابله با افزایش تورم در این کشور دانست. این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای با اعلام کاهش واردات کالا‌های مصرفی و طلا سایر شاخص‌ها از جمله چسبندگی در تورم خدمات، انتظارات تورمی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و قیمت مواد‌غذایی را عامل تداوم فشار تورمی دانست. بر طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، سیاست پولی انقباضی تا زمان کاهش تورم ماهیانه حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!