Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@13:10:12 GMT

خانه در کدام مناطق تهران ارزان شد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۳۳۰

خانه در کدام مناطق تهران ارزان شد؟

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس آخرین آمارها متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران طی تیر ماه به ۳۰ میلیون و ۴۴ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه در سال قبل به ترتیب ۱.۳ و ۴۳.۷ درصد افزایش یافته است.

همچنین، تعداد معاملات انجام شده در این ماه حدود ۵.۱ هزار فقره بوده که در مقایسه با ماه قبل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ کاهش داشته است.

در این بین، بررسی جزئیات متوسط قیمت هر متر خانه و تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد که بیشترین قیمت هر متر خانه ۶۲ میلیون و ۳۱ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۱۳ میلیون و ۴۴۲ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است.

همچنین، در سومین ماه سال در مناطق ۱ و ۱۸ تهران به ترتیب معادل ۲۹۴ و ۱۲۲ فقره خانه معامله شده است.

از سوی دیگر، متوسط قیمت هر متر خانه در مناطق ۲، ۳، ۴ و ۵ تهران به ترتیب معادل ۴۷ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۶۰۰ تومان، ۵۸ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان، ۳۰ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و ۳۷ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

تعداد معاملات انجام شده در هر یک از مناطق بالا نیز به ترتیب معادل ۴۸۷، ۱۹۵، ۳۶۱ و ۷۳۱ فقره است.

همچنین، در مناطق ۶، ۷، ۸ و ۹ تهران نیز هر متر خانه به ترتیب معادل ۴۵ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان، ۲۹ میلیون و ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان، ۲۷ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۳۰۰ تومان و ۲۰ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شود که در هر یک از این مناطق طی چهارمین ماه سال به میزان ۱۸۵، ۲۸۵، ۲۵۲ و ۱۰۸ فقره خانه معامله شده است.

علاوه براین، هر متر خانه در مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ شهر تهران به قیمت ۲۰ میلیون و ۸۴ هزار و ۸۰۰ تومان، ۲۰ میلیون و ۵۴۴ هزار تومان، ۱۸ میلیون و ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان و ۲۷ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شده که در هر یک از آن‌ها به تعداد ۵۲۵، ۲۳۹، ۱۴۱ و ۱۳۹ فقره خانه معامله شده است.

در کدام منطقه تهران معامله مسکن بیشتر شد؟

طبق اعلام بانک مرکزی، در تیرماه سال جاری متوسط قیمت هر متر مسکن در مناطق ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ تهران به ترتیب معادل ۲۱ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۹۰۰ تومان، ۱۵ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۱۰۰ تومان، ۱۶ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان، ۱۵ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۳۰۰ تومان بوده که در این مدت در هر یک از این مناطق ۳۰۲، ۲۵۱، ۸۰ و ۱۱۳ فقره خانه معامله شده است.

از سوی دیگر، طی چهارمین ماه سال جاری در مناطق ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ تهران قیمت هر متر خانه به ترتیب به ۱۵ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان، ۱۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان، ۲۱ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۲۰۰ تومان، ۲۶ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده که در هر یک از این مناطق نیز ۴۴، ۵۳، ۹۶ و ۶۸ فقره مسکن معامله شده است.

بنابراین، در چهارمین ماه سالجاری بیشترین و کمترین متوسط قیمت هر متر خانه متعلق به مناطق ۱و ۱۸ بوده است که مناطق ۵ و ۱۹ نیز به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد معاملات در این ماه را داشته‌اند.

گران‌ترین خانه در کدام مناطق تهران قرار دارد؟


البته بررسی تفاوت متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در تیر ماه نسبت به خرداد سال جاری بیانگر این است که معادل ۱۴ منطقه از تهران با افزایش قیمت مسکن در ماه موردنظر مواجه شده‌اند که در این بین، به ترتیب مناطق ۶، ۲۲ و ۲ بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

علاوه براین، مسکن در تیر ماه سال جاری در مناطق ۱، ۸، ۱۱، ۱۲، ۱۵، ۱۷، ۱۹و ۲۱ تهران نسبت به خرداد ماه کاهش قیمت داشته که منطقه ۱ تهران با بیش از چهار میلیون تومان کاهش بیشترین کاهش قیمت را در این ماه تجربه کرده است.

از سوی دیگر، تعداد معاملات مسکن در تیر ماه سالجاری نسبت به خرداد ماه در ۱۲ منطقه از تهران کاهش پیدا کرده است که این مناطق شامل منطقه ۴، ۷، ۸، ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ می‌شود.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو کرونای دلتا موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی معامله مسکن تهران بانک مرکزی المپیک 2020 توکیو کرونای دلتا موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی متوسط قیمت هر متر هزار و ۵۰۰ تومان قیمت هر متر خانه ترتیب معادل تعداد معاملات ۱۵ میلیون هزار تومان مناطق ۱ سال جاری تیر ماه ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)

شرکت هندی فورس موتورز سری بروز شدهٔ شاسی‌بلند گورکا را معرفی کرده که برای اولین بار با نسخهٔ پنج‌در با سه ردیف صندلی همراه است. این آفرودر هندی که به‌وضوح از مرسدس بنز G کلاس الهام گرفته، در داخل نیز به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است.

به گزارش پدال، در نسخهٔ پنج‌در جدید، ظاهر جعبه‌ای شکل گورکا همچنان حفظ شده و طول بیشتر بدنه آن را بیشتر به G کلاس شبیه کرده است. این نسخه با ۴,۳۹۰ میلی‌متر طول، ۴۲۵ میلی‌متر کشیده‌تر از نسخهٔ سه‌در است.

در قسمت جلو و عقب گورکا همچنان همان طراحی قبلی با ویژگی‌هایی مثل چراغ‌های گرد جلو و سپرهای پلاستیکی بدون رنگ که با بچه گلگیرهای عریض همراه است حفظ شده و خودرو به لطف ۲۳۳ میلی‌متر فاصله از زمین به همراه لوازم جانبی مثل اسنورکل، باربند و نردبان عقب، توانایی‌های آفرود بالایی را ارائه می‌کند. رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با لاستیک‌های آل‌ترین هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی این شاسی‌بلند هندی هستند.

در داخل خودرو، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۹ اینچی ارائه شده که با اندروید اتو و اپل کارپلی همراه است. مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته است که البته به‌اندازهٔ خودروهای جدید امروزی پیشرفته نیست. به گفتهٔ فورس موتورز، داشبورد گورکا با متریال نرم مشابه خودروهای سواری پوشیده شده است اما طراحی کلی همچنان شخصیت اقتصادی این شاسی‌بلند را نشان می‌دهد.

اتفاق مهم‌تر اما ارائهٔ سه ردیف صندلی در نسخهٔ پنج‌در است که با فراهم کردن ظرفیت حمل هفت نفر، کارایی گورکا را افزایش می‌دهد. بااین‌حال، با توجه به ابعاد جمع‌وجور خودرو، هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی، فضای بار زیادی وجود نخواهد داشت. تجهیزات ایمنی گورکا هم صرفاً به دو ایربگ، کمربند ایمنی، ترمز ABS و دوربین دنده‌عقب محدود می‌شود.

گورکا با یک پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری چهار سیلندر دیزلی ساخت مرسدس بنز عرضه می‌شود که ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و سامانهٔ چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل جلو و عقب به هر دو محور منتقل می‌شود. این شاسی‌بلند آفرودی هندی بر اساس شاسی نردبانی ساخته شده و در هردو محور از تعلیق چند اتصالی بهره می‌برد.

فروش نسخهٔ بروز شدهٔ فورس گورکا به‌زودی در نسخه‌های سه‌در و پنج‌در در هند عرضه خواهد شد. هرچند قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود از حدود ۱.۶۱ تا ۱.۶۶ میلیون روپیه معادل ۱۹ تا ۲۰ هزار دلار آغاز شود. سوزوکی جیمنی و ماهیندرا تار از رقبای این خودرو در هند هستند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • (ویدئو) قیمت خانه در مناطق اعیان‌نشین کابل فقط ۹ میلیارد تومان
  • خانه‌ای به قیمت 15 آپارتمان در تهران! امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید (+عکس)
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند + جدول
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)