Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در ۵ گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان اعلام شد.

بر همین اساس باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه ای را با رتبه های برتر کنکور انجام داده که در ادامه می خوانید.

برای کسب رتبه برتر ۳ سال تلاش کردم

حسن قیم رتبه ۵ کنکور سراسری رشته تجربی سال ۱۴۰۰ از اهواز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: برای کنکور سراسری سه سال درس خواندم، تا توانسته ام این رتبه را کسب کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در طول روز تا حدی که توانایی آن را داشتم درس می‌خواندم و حدود ۳۰ میلیون تومان برای کنکور و کلاس‌های آموزشی آن هزینه کردم و سهمیه‌ای برای قبولی نداشتم.

رتبه ۵ کنکور سراسری تجربی ادامه داد: دوست دارم رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب کنم.

او گفت: به سایر افرادی که سال آینده کنکور دارند، توصیه می‌کنم که فقط درس بخوانند و برای هدفشان تلاش کنند.

روزی ۱۲ ساعت درس می‌خواندم

آیناز مارالی، رتبه چهارم رشته تجربی کنکور ۱۴۰۰ از جلفا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دو سال است که برای شرکت در آزمون تجربی درس می‌خوانم و امسال اولین سالی است که در آزمون تجربی شرکت کردم.

او افزود: ساعات درس خواندن متفاوت بود، میانگین ۱۰ تا ۱۲ ساعت مطالعه داشتم.

رتبه چهارم رشته تجربی ادامه داد: در کلاس‌های کنکور برای کسب نتیجه بهتر شرکت کرده و هزینه‌های زیادی را هم برای این موضوع پرداخت کردم.

او با بیان اینکه هدف اصلی او قبولی در رشته پزشکی دانشگاه تهران است، گفت: به افرادی که دوست دارند رتبه عالی در رشته تجربی در سال‌های دیگر کسب کنند، توصیه می‌کنم که تنها درس بخوانند و به حاشیه‌های دیگر توجه نکنند.

انتظار رتبه یک را نداشتم/ در کنکور تجربی هم شرکت کردم

امیرحسین زرندی رتبه یک کنکور سراسری زبان خارجه ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برتر شدن رتبه خود اظهار کرد: روزانه بین ۶ الی ۸ ساعت در شبانه روز درس می‌خواندم.

او افزود: در مدرسه استعداد‌های درخشان تحصیل می‌کردم. در سال جاری به علت ویروس کرونا آموزش هایمان حضوری نبود، اما بیماری هم تاثیری در مطالعه بنده برای کنکور نداشته است.

زرندی تصریح کرد: انتظار رتبه خوب را داشتم؛ چرا که در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم و در آنجا موفق بودم، اما به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم که رتبه یک را کسب کنم.

رتبه یک کنکور سراسری زبان خارجه ۱۴۰۰ ادامه داد: در کنکور تجربی شرکت کردم، اما با توجه به اینکه در کنکور زبان رتبه یک را کسب کردم، حتما در دانشگاه تهران درس خواهم خواند، اما برای انتخاب رشته باید با مشاورم مشورت کنم.

زرندی گفت: در ابتدا از خداوند و سپس از مادرم تشکر می‌کنم که منابع کنکور را برایم فراهم کرد و همواره پشتیبان بنده در مسائل درسی و روحی و جسمی بوده است.

در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم

محمد اسماعیلی، رتبه سوم رشته ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۰ از اراک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از سال یازدهم شروع به مطالعه کرده و با آغاز سال تحصیلی دوازدهم، بطور جدی تری برای کنکور برنامه ریزی کردم.

او افزود: هدف اصلی من قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف بود و برای رسیدن به این هدف روزانه بین ۷ تا ۹ ساعت برای مطالعه دروس مربوطه وقت می‌گذاشتم.

اسماعیلی گفت: مجازی بودن کلاس‌ها بنظر من نه تنها تاثیر منفی نداشت، حتی تاثیر مثبت هم داشته است، زیرا شرایط را فراهم کرده بود تا زمان بیشتری را برای تمرین داشته باشم.

رتبه سوم رشته ریاضی و فنی با اشاره به اینکه در مدرسه استعداد‌های درخشان درس خوانده است، گفت: به جز کتاب‌های درسی و کمک آموزشی در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و فقط در کلاس‌های کنکور خود مدرسه حضور داشتم.

او بیان کرد: موفقیتم را مدیون خانوادم هستم که از سال دوازدهم به شدت برای رسیدن به این هدف من را حمایت کردند و با تمام مشکلات، شرایط خوبی را برای من فراهم کردند.

موفقیتم را مدیون حمایت های پدر و مادرم هستم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری مطالعه دروس سازمان سنجش رتبه برتر گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان برای کنکور رشته تجربی رتبه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد

به گزارش خبرآنلاین،آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی از ساعاتی قبل آغاز شد.

میزان در خبری نوشت:در مرحله اول آزمون سراسری، در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899717

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • گزارش تصویری| کنکور رشته علوم تجربی سال ۱۴۰۳
  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان