Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:23:55 GMT

دستگیری کلاهبردار بزرگ حوزه رمزارز در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۹۸۵

دستگیری کلاهبردار بزرگ حوزه رمزارز در پایتخت

به گزارش ایرنا از عصر یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان احراز هویت حساب کاربری ارزهای دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت باتوجه به اینکه حساب کاربری ام که در آن معادل ۳۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال داشتم دچار مشکل شده بود، در فضای مجازی جستجو کردم و با یک سایت که در زمینه مشاوره در خصوص رمزارزهای مختلف و حل مشکلات ورود به پروفایل و احراز هویت کاربران ایرانی در صرافی های خارجی فعالیت داشت آشنا شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان داشت: شاکی در ادامه توضیح داد با توجه به اینکه سایت مورد نظر نماد اعتماد الکترونیک نیز داشت بدون اطمینان از اصالت نماد اطمینان و هویت مدیران آن جهت رفع مشکل حساب کاربری خود تمام مشخصات و مدارک هویتی خود را به همراه ایمیل، نام کاربری و رمز عبور خود برایشان فرستادم و مبلغی را نیز برای کارمزد واریز کردم اما بعد از گذشت ۲ روز از طرف این سایت با بنده تماس گرفتند و اذعان داشتند امکان احراز هویت حساب کاربری بنده وجود ندارد.

گودرزی به نقل از شاکی افزود: در نهایت با بررسی بیشتر متوجه شدم نام کاربری و رمز عبور بنده تغییر کرده و تمام ارزهای دیجیتال داخل آن حساب کاربری سرقت شده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: با پی‌جویی سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه و استفاده از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری و علیرغم استفاده از روش های پنهان‌ساز هویتی، ضمن احراز هویت واقعی متهم و شیوه و شگرد مجرمانه وی تیم عملیاتی این پلیس پس از تشریفات قضایی مجرم را در محل اختفای خود در یکی از محله های شمالی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات هوشمند به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰ نفر مالباخته شناسایی شده اند و تحقیقات همچنان در راستای شناسایی تمام شکات و کشف زوایای پنهان پرونده ادامه دارد، اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کرد و گفت یک سایت احراز هویت حساب‌های کاربری ارز دیجیتال یک صرافی معتبر خارجی ایجاد کردم و با درج نماد جعلی اعتماد الکترونیک جهت جلب اعتماد مراجعه کنندگان، اطلاعات محرمانه و مدارک هویتی افراد را دریافت و پس از سرقت تمام ارزهای دیجیتال موجود در حساب‌های کاربری آنها، اکانت‌شان را نیز از دسترس خارج می‌کردم.

گودرزی با تاکید بر استفاده از یک ایمیل منحصر به فرد و گذرواژه‌ای قوی برای کیف پول و حساب‌های کاربری ارزهای دیجیتال افزود: اکثر مشکلات کاربران تنها به دلیل ناآشنا بودن افراد با این موضوع و در نتیجه عدم رعایت نکات امنیتی مربوط به آن است. در صورت بی‌توجهی به تنظیمات امنیتی کیف پول‌ها و درست نگهداری نکردن رمزهای خصوصی و عمومی خود و ... افراد با خطرات امنیتی جدی مواجه می‌شوند و احتمال اینکه سرمایه‌های خود را از دست بدهند، وجود دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و اطلاعات محرمانه خود از جمله اطلاعات هویتی، ایمیل، نام کاربری و رمز عبور حساب‌های کاربری دیجیتال و ... را به هیچ عنوان در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند.

گودرزی تاکید کرد: مردم همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

برچسب‌ها جرایم سایبری کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرایم سایبری کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ جرایم سایبری کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ پلیس فتا حساب های کاربری ارزهای دیجیتال حساب کاربری احراز هویت پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا بی لری، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با مراجعه یک کشاورز به مسئولان انتظامی و طرح شکایتی مبنی بر اینکه یک نفر در ازای بارگیری و ارسال چندین بار ذرت و دیگر محصولات کشاورزی به وی وعده پرداخت وجه داده، اما پولی را به این فرد نپرداخته و حاضر به انجام تعهدات خود نیست پرونده جهت رسیدگی‌های تخصصی به پلیس فتا ارجاع شد.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس فتا با هماهنگی‌های قضائی و واکاوی دقیق پیام‌های تبادل شده بین این کشاورز و طرف مقابل، موفق به احقاق حق این کشاورز و باز پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریالی وجه مورد معامله به این کشاورز زحمتکش شدند.

فرمانده انتظامی قلعه گنج با اشاره به ارسال این پرونده به دادسرا جهت پیگیری‌های بعدی از شهروندان خواست در امور خرید و فروش اموال و محصولات کشاورزی مورد نیاز خود در بستر فضای مجازی از اعتماد به افراد سودجو و کلاهبردار خودداری و تا قبل از شناسایی هویت طرف مقابل و صحت اموال مورد معامله از پرداخت وجه و یا ارسال کالا خودداری کنند.

کد خبر 6088013

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • نوبیتکس، پیشگام در آموزش و آگاهی کاربران دنیای رمزارز
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه