Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: بخشی از بازداشت‌های اخیر حوادث مربوط به کمبود آب در خوزستان آزاد شدند و دیگر بازداشتی‌ها نیز درصورت نداشتن اتهام امنیتی، آزاد خواهند شد.

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری استان خوزستان به همراه تعدادی از معاونان قضایی، معاون دادستان مرکز استان و رییس سازمان زندان‌های خوزستان، در راستای دستور اخیر رییس قوه قضاییه، با حضور در زندان سپیدار اهواز، با بازداشت شدگان ناآرامی‌های حوادث کمبود آب در استان که هنوز در بازداشت هستند دیدار و پس از استماع صحبت‌های آنان، دستورات قضایی پیرامون آزادی و رسیدگی سریع به اتهامات این افراد را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام و المسلمین صادق مرادی در این دیدار بیان کرد: در روزهای اخیر پس از دستور رییس قوه قضاییه تعداد قابل توجهی از بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر در خوزستان آزاد شدند و تعداد دیگری که موارد امنیتی نداشته باشند در چند روز آینده آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه پرونده افرادی که اتهام امنیتی دارند خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی می‌شود افزود: کسانی که باعث اخلال در امنیت، سلب آرامش و آسایش مردم شدند و همچنین به اموال مردم آسیب رساندند و با معاندان نظام و دشمنان خارجی در ایجاد ناامنی‌ها و ناآرامی‌های اخیر دست داشتند برخورد می‌شود.

به گفته رییس کل دادگستری خوزستان، در این دیدار برخی از این بازداشت‌شدگان مطالب خود را عنوان کردند و تعدادی از آنان آزاد و تعداد دیگری با تخفیف قرار و سپردن وثیقه کفالت، به زودی آزاد خواهند شد.

بر اساس این گزارش، رییس کل دادگستری استان خوزستان اعلام کرده بود که رسیدگی و برخورد با عوامل تجزیه طلب و معاند که تلاش داشتند از اعتراضات به حق مردم سوء استفاده کنند نیز با جدیت انجام خواهد شد و همزمان روند آزادی برخی از بازداشت شدگان این ناآرامی‌ها در حال انجام است.

کاهش شدید آورد آب به سدهای خوزستان در سال آبی جاری و کاهش شدید دبی رودخانه های استان به ویژه کرخه و خشک شدن انشعاب‌های این رودخانه، مشکلات زیادی را برای کشاورزان، دامداران و نیز تالاب هورالعظیم به وجود آورد که منجر به بروز اعتراض آنها شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رییس کل دادگستری بازداشت شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود

سهراب سهرابی گفت: طی سه روز اخیر بارش های سیل آسا در استان های خوزستان، ایلام و فارس داشتیم.

به گفته او، هنوز گزارش تکمیلی از میزان خسارت‌ها  ناشی از سیل و بارش‌ در استان‌های جنوبی نهایی نشده و به‌زودی میزان آن اعلام خواهد شد.

سهرابی از توقف برداشت گندم در استان‌های خوزستان، ایلام و فارس خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی های قبلی سازمان هواشناسی، اطلاع رسانی لازم در خصوص انتقال گندم های خریداری شده به فضای مسقف داده شده بود.  

مجری طرح گندم وزارت جهاد با بیان اینکه گندم‌های خریداری شده از بارش‌های اخیر خسارتی ندیدند، در برخی مزارع گندم‌ها در مرحله رسیدگی بودند و در برخی مناطق حجم بارش و باد گندم‌ها را دچار خوابیدگی کرده است که با گرمای هوا مشکل رفع می شود.

او ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۷ استان کشور همچون خوزستان، کرمان، ایلام، فارس، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان  در حال انجام عملیات برداشت گندم هستند و همواره بدلیل بارش‌های سیل آسا برداشت گندم استان‌های خوزستان، ایلام و فارس متوقف شده است‌.

سهرابی گفت: برآوردهای اولیه حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم به بالای ۱۳.۵ میلیون تن برسد، البته شرایط آب و هوایی در ادامه اردیبهشت و اوایل خردادماه امسال تعیین کننده تولید و خرید گندم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بخشش حکم قصاص پس از ۲۳ سال
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • برتری سپاهان برابر استقلال خوزستان در نیمه اول
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر