Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر تقویت نظارت‌ها در قالب سامانه‌های مختلف گفت: محصولات استراتژیک کشاورزی باید حتما در داخل کشور مصرف شده و جلوی خروج بی رویه آنها گرفته شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، امیرمحمد پرهام بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان گلستان اظهار داشت: سامانه جامع انبارها با هدف رهگیری کالاها از مبدا تا مقصد و شناسایی کالاهای قاچاق راه اندازی شده و تقریبا همه انبارها و مراکز نگهداری کالاها در این سامانه ثبت و شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برهمین اساس هر کالایی که در انباری ثبت نشده وجود داشته باشد مشمول کالای قاچاق خواهد بود که شرایط برخورد قانونی با آن وجود دارد.

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر نظارت جدی بر انبار محصولات کشاورزی به ویژه در استان‌هایی مانند گلستان بیان داشت: استان گلستان را به عنوان یکی از استان‌های پایه در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی که از آن به تولیدات استراتژیک تعبیر می‌شود، می‌دانیم.

وی گفت: گلستان در زمینه تولید برخی از محصولات مانند گندم، دانه‌های روغنی و حتی در زمینه تولید و پرورش دام و طیور جزو استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود که زمینه‌هایی برای خروج این محصولات از کشور وجود دارد.

پرهام با تأکید بر تقویت نظارت‌ها افزود: نظارت بر کالاها و محصولات در کشور امروز به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزو کمیسیون‌های استانی پیگیری جدی برای نظارت و مقابله با قاچاق کالا و ارز دارند.

انهدام باند قاچاق ‌افیونی در یزد / قاچاقچیان قصد انتقال مواد مخدر به ‌استان‌های شمالی را داشتنددرگیری مسلحانه تکاوران پلیس سیستان و بلوچستان با قاچاقچیان/ بیش از یک تن مواد مخدر کشف شدانهدام باند توزیع سلاح و مهمات در ‌کرمانشاه / کشف انواع سلاح و هزاران فشنگ از قاچاقچیان

وی تأکید کرد: محصولات استراتژیک کشاورزی باید حتما در داخل کشور مصرف شده و جلوی خروج بی رویه آنها گرفته شود. با توجه به سامانه‌هایی که در اختیار داریم باید این موضوع را هم از منظر حقوقی و فنی به نحوی دنبال کنیم تا بتوانیم جلوی خروج غیرقانونی این محصولات را بگیریم.

امیرحسین نصرتی، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هم در این نشست گزارش مختصری از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ارائه کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون 253 میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق در استان کشف شده است.

وی گفت: میزان کشف کالاهای قاچاق در 4 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 56 درصد بیشتر شده و عمده کالاهای قاچاق نیز مربوط به کالای سلامت محور و لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی بوده است.

انتهای پیام/581/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالاهای قاچاق جلوی خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی تولید و ارتقای بهره روی آب و خاک در بیرجند گفت: سال گذشته در کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده و هم اکنون نیز کارشناسان بیمه در حال برآورد خسارت در مناطق مختلف که به دلایلی همچون سیل و دیگر حوادث دچار خسارت شده اند هستند.

کریمی افزود: ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد که عمدتا هم غلات، گندم و جو است.

وی همچنین از خرید یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی در کشور خبر داد و افزود: برداشت گندم و جو و محصولات پاییزه در کشور از جمله در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راهکار‌های جبران کمبود علوفه در کشور نیز گفت: تلاش می‌شود این کمبود با افزایش بهره وری، تغییر شیفت کشت به سمت پاییز و استفاده از ارقام و روش‌های کم آب بر جبران شود.

کریمی افزود: نیاز خوراک دام در کشور حدود ۸۰ میلیون تن است که ده میلیون تن از مراتع، ۲۶ میلیون تن از محل تولیدات علوفه ایی و ۱۵ درصد از سایر قسمت‌ها و مابقی از واردات تامین می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با هدف اصلاح الگوی تولید علوفه و ارتقاء بهره وری آب و خاک برگزار شد بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کارشناسان کشاورزی شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان