Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@12:49:22 GMT

هشدار خواهر رهبر کره شمالی به کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۲۹۴۱

هشدار خواهر رهبر کره شمالی به کره جنوبی

به نقل از رویترز، کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی تنها چند روز پس از وصل شدن مجدد خط تماس برون مرزی میان سئول و پیونگ‌یانگ طی سه‌شنبه گذشته این هشدار را داد. در حالی‌که برقراری مجدد این خط تماس امیدها را نسبت به گشایش در روابط دو همسایه زنده کرده بود. او هشدار داد، مانورهای نظامی تابستانه سالانه کره جنوبی و آمریکا بر آینده روابط دو کره تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از بیانیه خواهر رهبر کره شمالی آورده است: تصور می‌کنم تمرینات نظامی که در نقطه تحول مهم این چنینی برگزار می‌شوند سرآغاز غم‌انگیزی برای خسارت زدن به اراده رهبران شمال و جنوب باشند؛ کسانی که سعی می‌کنند گامی به سمت اعتمادسازی مجدد بردارند. همچنین این مانورها منجر به مانع‌تراشی بیشتر در مسیر روابط دو کره می‌شود.

به گفته خواهر رهبر کره شمالی، تصمیم اخیر برای ازسرگیری خطوط داغ بین دو کره نباید بیشتر از یک احیای روابط مادی نگریسته شود. و فرض اینکه اجلاس سران دو کشور در آستانه وقوع باشد احمقانه خواهد بود.

این اظهارات خواهر رهبر کره شمالی در حالی است که کره شمالی و جنوبی مذاکرات برای برگزاری نشست سران دو کشور در چارچوب تلاش‌های احیای روابط را آغاز کرده‌اند. اما از طرفی قرار است سئول و واشنگتن مانور نظامی مشترک خود را در ماه اوت جاری برگزار کنند.

کیم یو جونگ گفت: دولت و ارتش ما از نزدیک مراقب خواهند بود که آیا کره جنوبی‌ها به تمرینات جنگی خصمانه ادامه می‌دهند یا تصمیم جسورانه‌ای می‌گیرند.

او اشاره کرد، امید یا ناامیدی؟ تصمیم به ما مربوط نمی‌شود.

دو کره روز سه‌شنبه گذشته خط تماسی که کره شمالی در ژوئن سال گذشته قطع کرده بود را دوباره برقرار کردند. در واقع چهار خط تماس مستقیم میان دو کره روز سه‌شنبه وصل شد و این تحول پس از ۱۴ ماه قطعی تماس که در ژوئن سال گذشته به دست کره‌شمالی در اعتراض به توزیع اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ از جانب کره‌جنوبی بود، رخ داد.

دو کره به لحاظ فنی و بعد از پایان یافتن جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ آنها با آتش بس، در وضعیت جنگی به سر می برند./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: خواهر رهبر کره شمالی رزمایش مشترک با واشنگتن خواهر رهبر کره شمالی کره جنوبی خط تماس دو کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه