Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@21:17:24 GMT

واکنش جهانپور به ادعای رضا رشیدپور

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۲۹۸۸

واکنش جهانپور به ادعای رضا رشیدپور

دکتر کیانوش جهانپور در واکنش به ادعای رضا رشیدپور مبنی بر آمادگی جزیره کیش برای واردات واکسن‌های کرونا، اظهار داشت: هر شرکتی که قصد واردات واکسن کرونا را دارد باید مسیر مشخص را طی کند و با ارائه پروفرم و مدارک مورد نیاز به سازمان غذا و دارو، مجوز را دریافت کند؛ ما جایی سراغ نداریم که از طریق فضای مجازی یا نامه یک سازمان، تقاضای واردات واکسن کرونا بدهند و هر شرکتی که می‌خواهد اقدام به واردات واکسن کرونا کند باید مدارک مورد نیاز واکسنی که قرار است وارد کند را در سامانه غذا و دارو ثبت و با مراجعه به سازمان غذا و دارو مجوز واردات را اخذ کند تا بتواند واکسن کرونا وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چند روز پیش نخستین محموله واکسن کرونا توسط یکی از شرکت‌های بخش خصوصی وارد کشور شد و بقیه شرکت‌هایی که توان واردات واکسن را دارند نیز با طی کردن مراحل اداری می‌توانند این اقدام را انجام دهند.

جهانپور ادامه داد: ما نگاه مثبتی به بحث واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی داریم و شرکت‌های زیادی هم پیش از این ادعای واردات واکسن کرونا را داشته‌اند و موفق به این کار نشدند؛ مسیر واردات مشخص است و باید مراحل اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو طی شود و راه میانبری برای این مسئله وجود ندارد.

شرط واردات واکسن‌هایی که در ایران مجوز مصرف ندارند

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین در واکنش به ادعای آمادگی برخی شرکت‌ها برای واردات واکسن فایزر از مبدأ آلمان نیز تصریح کرد: اگر یک شرکت خصوصی تقاضای واردات واکسن کرونایی را دارد که در ایران مجوز مصرف اورژانسی ندارد؛ باید درخواست واردات این واکسن را به همراه مدارک فنی به سازمان غذا و دارو ارائه کند و مجوز مصرف را دریافت کند.

بین شرکت‌های خصوصی تبعیض قائل نیستیم

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان این‌که هیچ تبعیضی میان شرکت‌های بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا وجود ندارد، یادآور شد: برداشت ما از برخی اقدامات این است که بیش از آن‌که برخی افراد، قصد واردات واکسن کرونا را داشته باشند، قصد اقدامات تبلیغاتی را دارند؛ اما ما فضایی برای این اقدامات نمی‌بینیم و بیشتر تمرکز ما بر واکسیناسیون، واردات و تولید واکسن کرونا است. مسیر واردات واکسن کرونا، اخذ مجوز برای مصرف و واردات واکسن مشخص است و در این مسیر چیزی به نام درخواست واردات واکسن کرونا از طریق فضای مجازی وجود ندارد.

گفتنی است اخیراً رضا رشیدپور در صفحه اینستاگرامش با انتشار فیلمی از خود، گفته بود: جمعی از نهادهای سرمایه‌گذار در جزیره کیش با همراهی امام جمعه، آمادگی خود را برای واردات 5 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور اعلام کرده‌اند تا مردم بتوانند با سفر به جزیره کیش واکسن‌هایی نظیر واکسن فایزر ساخت کشور آلمان(!)، آسترازنکا، سینوفارم و ... دریافت کنند!

منبع: فردا

کلیدواژه: رضا رشیدپور جهانپور واردات واکسن کرونا سازمان غذا و دارو برای واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!