Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد- اراک گفت: این پروژه جذابیت برای ورود سرمایه‌گذاران و مسافران ایجاد می‌کند.

محمد شاهوردی امروز دهم مرداد ماه در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد اظهار کرد: این پروژه در مسیر امتداد کریدور آزادراهی شمال به جنوب است  که بندر انزلی را به  بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد- اراک اضافه کرد: در این پروژه ۱۷ میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۶.۵ میلیون متر مکعب خاکریزی، ۵۷۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و  ۹۰۰ هزار تن آسفالت ریزی شده است.

وی  با بیان اینکه پروژه پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد قسمت مهمی از کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود، ادامه داد: در مجموع مسیر لرستان ۶۸ کیلومتر بوده که در سه قطعه ساخته شده و دارای  چهار تونل در باند (خط) رفت و برگشت به طول ۷.۵ کیلومتر، ۱۵ دستگاه پل بزرگ به طول ۴۷۸ متر و ۲۰۲ پل کوچک به طول ۵۷۰ متر و ۱۱ پارکینگ است.

شاهوردی با بیان اینکه اولین و طویل ترین تونل آزادراهی سه خطه کشور در این مسیر احداث شده است، عنوان کرد: قطعات ساخته شده در لرستان از محدوده روستای دهکر  تا خرم‌آباد سبب کاهش ۳۲ کیلومتری شده که در مجموع   زمان سفر از خرم‌آباد به اراک  را ۴۵ دقیقه کاهش می‌دهد و این درحالیست که مسیر قبلی خرم آباد – بروجرد دارای سه گردنه زاغه، هرو و رازان است که در فصل سرما تردد در این گردنه‌ها مشکل است.

مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد- اراک بیان کرد: این پروژه  نوید بخش شکوفایی برای لرستان است و جذابیت برای ورود سرمایه‌گذاران و مسافران ایجاد می‌کند.

وی گفت:  ۲.۴ هزار میلیارد تومان در سه قطعه آزادراهی  در لرستان هزینه شده که ارزش روز آن ۵.۵ هزار میلیارد تومان است.

شاهوردی بیان کرد:  این پروژه با مشارکت ۴۰ درصدی  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و ۶۰ درصدی دولت اجرا شده و  قطعه یک آن در استان مرکزی قرار دارد که تاکنون احداث نشده است.

مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد- اراک با بیان اینکه در نقاط تعیین شده (نقاطمه‌گیر، عوارضی و تبادل‌ها)   این پروژه روشنایی‌ها نصب خواهد شد،  اضافه کرد: تونل این مسیر خود تهویه است و همچنین تهویه‌ای را برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تا کنون ۶۰ جت‌فن در تونلها نصب شده و بین ۱۰ تا ۱۵ روز طول می‌کشد تا جت‌فن‌ها به صورت کامل نصب شوند و چنانچه نواقصی در مسیر باشد آن‌ها نیز مرتفع خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بندر امام خمینی بروجرد آزادراه خرم آباد اراک استان مرکزی بندر انزلي اراک لرستان آزادراه تهویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راه البرز گفت: با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج ـ چالوس ، این محور به مدت سه روز بسته است .

تسنیم در خبری نوشت: سرهنگ پیمان کرمی اظهار داشت: این ممنوعیت تردد به دلیل اجرای عملیات نصب توری برروی تراشه های ریزشی انجام شده است.

وی اضافه کرد: انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ از امروز به مدت سه روز صورت می گیرد.

سرهنگ کرمی گفت: رانندگان می توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900571

دیگر خبرها

  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود