Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نادر پوررکنی بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست با سمن‌های جنوب و جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: امسال تنش آبی باعث شد که استان خوزستان ۳۰۰ هزار تن کمبود محصول را تجربه کند به خصوص در مزارع دیم استان هیچ‌گونه برداشتی انجام نشد.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه خوزستان در زمینه خشک‌سالی رتبه چهارم را دارد به اقدامات پیشگیرانه از وقوع این اتفاقات اشاره کرد و گفت: در رابطه با کشت‌های تابستانه با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده که شلتوک و برنج ممنوع است، جهاد کشاورزی طبق وظیفه‌اش به کشاورزان اطلاع داد و ارقام کم‌مصرف را معرفی کرد اما با این وجود کشاورزان استان اقدام به کشت شلتوک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۸۸ هزار هکتار که برای کشت تابستانه، ۲۱ هزار هکتار کشت شد که تنها هفت هزار هکتار قرارداد برای کشت منعقد شده بود.

پوررکنی به خسارت وارد شده به دامداری خوزستان در پی خشک‌سالی اشاره کرد و گفت: در پی اتفاقات اخیر کمیته بررسی خسارت با حضور نمایندگانی از جهاد کشاورزی، بخشداری‌ها، بیمه محصولات کشاورزی تشکیل شد و طبق اطلاعات دامپزشکی بیشترین خسارت به دام‌ها در سطح حمیدیه بود که تاکنون ۳۰ رأس دام در استان که بیشتر گاومیش هستند، شناسایی شدند.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ ۳۴ میلیارد در رابطه خسارت سیل ۹۸ به دام‌ها نیز تخصیص یافته و قرار است که ۱۰ هزار تن علوفه رایگان میان دامداران توزیع شود که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ تن علوفه نیز توزیع شده است.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تصفیه پساب‌ها و به‌کارگیری لوله و اتصالات مناسب، آبیاری تحت‌فشار، تغیر الگوی کشت، کشت گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارقام زودرس، تجهیز مزارع به آبیاری نواری به عنوان راه کارهای مقابله با خشک‌سالی در خوزستان یاد کرد.

کد خبر 5270664

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی خوزستان جهاد کشاورزی خوزستان خشکسالی شهرستان خرمشهر ویروس کرونا عید غدیر خم آمار کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل شیراز جشن عید غدیر مجلس شورای اسلامی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش‌های اخیر در کشور و واردشدن خسارت به زمین‌های کشاورزی گفت: در روز‌های اخیر شاهد باد و طوفان و سیل‌های شدید در سراسر کشور بودیم که متاسفانه برخی مناطق آسیب‌های زیادی به آنها وارد شده است. 

او می‌گوید: استان خوزستان به ویژه شهرستان‌های شوش و کرخه در بارندگی و سیل اخیر در بخش کشاورزی و دامداری خسارت جدی وارد شده و تمامی دارایی کشاورزان نابود شده است.

به گفته این مقام مسئول علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

کعب عمیر گفت: انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه بخش زیادی از مزارع در معرض سیل و بارندگی آسیب‌های جدی دیدند که انتظار می‌رود دولت با نگاهی ویژه این خسارات را در حمایت از کشاورزان جبران کند.

وی گفت: از دولت، سازمان مدیریت بحران کشور و وزارت جهاد کشاورزی انتظار م رود با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیر خسارات کشاورزان استان خوزستان و شهرستان‌های شوش و کرخه بعد از بارندگی اخیر از سوی مسئولان ملی و دستگاه‌های متولی هستم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان