Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@10:31:00 GMT

معامله ۱۵۳ میلیون دلار در سامانه نیما

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۳۸۴۷

معامله ۱۵۳ میلیون دلار در سامانه نیما

براساس اعلام بانک مرکزی امروز (یکشنبه، ۱۰ مردادماه) ۱۵۳ میلیون دلار  با میانگین موزون نرخ  دلاری معاملات ۲۲ هزار و ۳۷۳ تومان در سامانه نیما معامله شد.

به گزارش ایمنا از روابط عمومی بانک مرکزی، سامانه نیما امروز (یکشنبه، ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۰) شاهد عرضه حدود ۲۰۴ میلیون دلار به صورت حواله برای تأمین ارز واردات کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر حاکی از این است که نرخ ارز مؤثر در واردات کشور نرخ مذکور بوده است.

سامانه نیما از نیمه نخست سال ۹۷ پس از تعدیل سیاست‌های ارزی دولت به عنوان مرجع تعیین نرخ خرید و فروش حواله‌های ارزی تعیین شد.

نظام یکپارچه معاملات ارزی (سامانه نیما) با هدف تسهیل تأمین ارز راه‌اندازی شده و با استفاده از آن، خریداران (واردکنندگان) و فروشندگان (صادرکنندگان) ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می‌کنند.

سامانه نیما محل تأمین ارز کالاهای وارداتی و محل تبادل میان صادرکنندگان و واردکنندگان است و حجم و قیمت معاملات انجام شده در آن در فرایند تعیین نرخ ارز، نقشی تعیین‌کننده دارد.

کد خبر 511508

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دلار سامانه نیما بانک مرکزي رییس بانک مرکزی بورس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سامانه نیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر، گفت: در حالی که در نخستین روز خرید برق توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق از بورس انرژی (۵ اردیبهشت ماه جاری)، ٧١ میلیارد ریال برق معامله شده بود، ارزش این معاملات در آغاز هفته دوم با جهش خیره کننده به ۶۸۴ میلیارد ریال رسید.

مدیرعامل توانیر در ادامه تاکید کرد: در هفته نخست ۱۶۹ معامله به ارزش حدود ١٣٠ میلیارد تومان و حجم حدود ١.٢ میلیون مگاوات ساعت انجام شد در اولین روز معاملاتی هفته دوم ۶۸ معامله با حجم ۶۳۸ هزار و ٨٨٠ مگاوات ساعت برق به ثبت رسید.

مدیرعامل توانیر نکته حائز اهمیت در این هفته از معاملات را، افزایش سهم نیروگاههای بخش خصوصی از نیروگاههای دولتی عنوان کرد به طوری که در آغازین روز این هفته از معاملات، ٧٨ درصد معاملات به وسیله نیروگاههای خصوصی انجام شد. با اصلاح جریان مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع نیروی برق از اول اردیبهشت ماه جاری برق مورد نیاز خود را از بورس انرژی خریداری می‌کنند.

کد خبر 6002692

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟