Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@08:28:45 GMT

کدام میوه‌ تابستانی شکم سیر کن است؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۳۸۸۷

کدام میوه‌ تابستانی شکم سیر کن است؟

یک متخصص تغذیه معتقد است خربزه شکم سیر کن است و فیبر غذایی بیشتری دارد.

به گزارش برنا؛ اولگا کوبورلاوا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای به تفاوت بین خربزه و هندوانه و فواید آن و اینکه کدام یک از غذا‌های محبوب تابستانی دارای کالری بیشتری است و کدام حاوی ویتامین‌های بیشتر است که برای سلامتی ارزش بیشتری دارد، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او گفت: خربزه حاوی ۳۵ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم است، در حالی که مقدار کالری هندوانه فقط ۲۵ است. خربزه شکم سیر کن است و مقدار بیشتری فیبر غذایی دارد که برای عملکرد پایدار روده مهم است. به ویژه فیبر بدن را تمیز می‌کند و کلسترول را تثبیت می‌کند.این متخصص تغذیه ادامه داد: هر گرم خربزه، حدود ۰.۹ گرم فیبر غذایی است، در حالی که در هندوانه حدود ۰.۴ گرم (برای یک بزرگسال، میزان فیبر در روز ۲۵-۳۵ گرم) است.

به گفته دکتر اولگا، خربزه حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به هندوانه است. ۱۰۰ گرم خربزه حاوی حدود ۳۶ میلی گرم ویتامین C است، در حالی که هندوانه حاوی حدود هشت میلی گرم است. این بدان معنی است که شما برای تأمین نیاز روزانه اسید اسکوربیک که برای بزرگسالان ۷۰-۱۰۰ میلی گرم است، فقط ۲۰۰ گرم خربزه بخورید، برای بدن کافی است. ویتامین C نه تنها برای ایمنی مهم است بلکه اثر مفیدی برای پوست دارد.

این متخصص تغذیه افزود: هندوانه حاوی لیکوپن است، ماده‌ای که هنداوانه را رنگ قرمزمی‌کند. این یک آنتی اکسیدان است که خطر تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد استفاده از لیکوپن می‌تواند افسردگی، اضطراب و حتی کاهش درد مفاصل را کاهش می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه روسیه ویتامین پوست میوه متخصص تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان،بازیکنان اروپایی را شخم می‌زند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در دو سال گذشته شاهد کوچ بازیکنان بزرگ اروپایی به صحرای عربستان هستیم. خیلی از کارشناسان معتقد بودند که این تب داغ حضور ابر ستاره ها به عربستان به زودی فروکش خواهد کرد اما گزارش های اخیر چیز دیگری می گوید. بنا بر گزارش رسانه های عربستانی تیم های بزرگ لیگ حرفه ای این کشور برنامه ویژه ای برای نقل و انتقالات تابستانی خواهند داشت و صندوق سرمایه‌گذاری عربستان 2 میلیارد دلار به چهار باشگاه بزرگ عربستان یعنی الهلال، النصر، الاتحاد و الاهلی برای نقل‌وانتقالات تابستانی بودجه اختصاص داده است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901174

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • عربستان،بازیکنان اروپایی را شخم می‌زند!
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته‌‌اند
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته اند
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)