Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:09:24 GMT

نماینده دامغان: مجلس به دنبال فیلترینگ نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۳۸۹۱

نماینده دامغان: مجلس به دنبال فیلترینگ نیست

به‌ گزارش ایرنا، علی‌اکبر علیزاده شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی خبرنگاران با موضوع طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی که در محل کانون فرهنگی شهدای بسیج دامغان برگزار شد افزود: با بررسی کارشناسی، تنظیم این طرح و تصویب نهایی جزئیات طرح صیانت توسط شورای نگهبان، قوانین ما به صورت یکپارچه برای کلیه مسوولان و نهادهای مربوط قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نرم‌افزارهای خارجی پس از تصویب طرح و تایید شورای نگهبان موظف هستند برای ادامه همکاری در داخل ایران، قوانین ما را بپذیرند که با توجه به وابستگی این شبکه‌ها و سود مالی ناشی از آن، مجبور به پذیرش قوانین ما هستند.

وی ادامه داد: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی بدون شک از حق عموم مردم ایران در نرم‌افزارهای داخلی و خارجی حمایت می‌کند.

علیزاده افزود: امروز بیش از ۹۵ درصد فضای کسب و کار مجازی در تلگرام و قسمت کوچکی در پیام رسان های دیگر بدون هیچ پشتوانه و حمایت از حقوق کاربران در حال انجام است. 

وی ادامه داد: صیانت از حق کودکان و نوجوانان، جلوگیری از خرید و فروش های غیرمجاز و جلوگیری از بداخلاقی ها، از جمله اهداف اجرای این طرح است. 

علیزاده اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، هند و افغانستان قوانین فضای مجازی را برای خود وضع کردند اما با توجه به عدم وجود قانون در ایران، فضای مجازی رها شده است و نیازمند ساماندهی است. 

طرح صیانت از حقوق کاربران در کمیسیون مشترک بررسی می‌شود

علیزاده بیان کرد: نمایندگان در کمیسیون مشترکی که از تمامی متخصصان حوزه‌های مختلف در آن حضور دارند، با اختیار مجلس طرح و جزئیات آن را تصویب و به شورای نگهبان ارسال می‌کنند و پس از تایید شورا، طرح به صورت موقت سه یا پنج ساله اجرا و بررسی می‌شود. 

وی ادامه داد: به منظور اجرای این طرح تاکنون سه‌هزار نفر ساعت جلسه توسط کمیسیون تخصصی فرهنگی و ارتباطات مجلس شورای اسلامی برگزار شده و حدود هفت ماه اخیر در مجلس مطرح شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ایران، پنجمین کشور دنیا در بحث الکترونیک است، توقع ما بر این است که تقویت پیام‌رسان های داخلی توسط متخصصان داخلی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بنا به «تقاضای برخی نمایندگان برای بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی»، این پیشنهاد در تاریخ ۶ مرداد امسال پس از ۲ بار خروج از دستور کار مجلس با ۱۲۱ رای موافق در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

برچسب‌ها نماینده مجلس شورای اسلامی تلگرام فیلترینگ دامغان اینستاگرام فضای مجازی علی اکبر علیزاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی تلگرام فیلترینگ نماینده مجلس شورای اسلامی تلگرام فیلترینگ دامغان اینستاگرام فضای مجازی علی اکبر علیزاده طرح صیانت از حقوق کاربران مجلس شورای اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

به گزارش جماران؛ فرمانده فراجا گفت: موضوع حفاف و حجاب را کاملا فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم اصلاً امنیتی و انتظامی نمی‌بینیم آن کسی که این شبهه را می‌آورد می‌خواهد مردم را در برابر واژه‌ای قرار دهد که از اساس غلط و بی خود است.

احمدرضا رادان فرمانده فراجا امروز ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت:  زمانی که چشم مردم به بی حیایی عادت کند آرام آرام غیرت گرفته می‌شود یعنی محیط برای فرد بیننده عادی می‌شود. 

فرمانده فراجا افزود: زمانی که محیط برای مردان و زنان با غیرت ما عادی بشود یعنی  یک ارزش در جایی قرار می‌گیرد که بی‌ارزش‌ترین ارزش‌ها از منظر دین قرآن  و اسلام است  و می‌بینیم که برخی از افراد در این موارد اظهار نظر می‌کنند که معمولاً آن افراد باید مروج دین و فرهنگ حجاب و عفاف باشند. 

وی ادامه داد: زمانی که بی‌ارزشی به عنوان ارزش معرفی می‌شود هر فردی میتواند مدافع امر بی ارزشی باشد که ارزش شده است.

 رادان گفت: مگر دختران این سرزمین دشمن ما هستند هرگز! 

 این‌ها دختران ما هستند که مورد هدف هجمه دشمن قرار گرفتند.

فرمانده فراجا ادامه دا‌د: ما فقط مشغول حفظ و صیانت از دختران میهن اسلامی خود هستیم از دخترانی که مادران آینده این مرز و بوم هستند مادران آینده‌ای که باید رزمنده و شجاع پرور باشند.

وی افزود: سوال پیش رو که  همیشه به ما  تهمت می‌زند این است که آیا حجاب یک مسئله امنیتی است من میگویم هرگز رسما بدانید موضوع حفاف و حجاب را کاملا فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم اصلاً امنیتی و انتظامی نمی‌بینیم آن کسی که این شبهه را می‌آورد می‌خواهد مردم را در برابر واژه‌ای قرار دهد که از اساس غلط و بی خود است.

فرمانده فراجا افزود: رئیس قوه قضاییه در حمایت از طرح عفاف و حجاب در کنار ما قرار گرفته است، شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور برای برگزاریِ این مراسم از ما حمایت کرده؛ معمولا هیچ رئیس‌جمهوری از این کارها نمی‌کند چون اعتقاد دارد می‌بایست کاری بکند که رای داشته باشد حتی اگر رای‌اش ضربه به دین بزند اما رئیس‌جمهور ایستاده تا حیا، دین و عفت در جامعه جاری شود.

سردار رادان: اگر در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم، بر علیه اراذل، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومیِ جامعه هم تلاش می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟