Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر انقلاب بحرین در آستانه فرارسیدن عزاداری‌‌های ماه محرم، از رژیم این کشور خواست به بهانه شرایط کرونا، با برگزاری مراسم عاشورا دشمنی نکند و در برگزاری تجمعات رفتار دوگانه نداشته باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر انقلاب بحرین از رژیم آل خلیفه خواست دست از ضدیت و دشمنی با شعائر حسینی و عاشورایی در این کشور بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وب سایت «ثورة البحرین»، شیخ عیسی قاسم امروز یکشنبه همزمان با بیانیه‌ علمای بحرین که در آن از مؤمنان خواسته شده در مراسم امسال عاشورا اقدامات احتیاطی پیشگیرانه مانند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، بیانیه‌‌ای صادر کرده و در آن تأکید کرده است: «مقصود از این اقدامات احتیاطی آن اقداماتی احتیاطی است که واقعا از روحیه احتیاط و پیشگیری از این اپیدمی ناشی است نه آن اقداماتی که با انگیزه "ایجاد محدودیت برای انجام شعائر" تحمیل می‌شود».

لازم به ذکر است که مقامات بحرین به بهانه شیوع کرونا سال گذشته محدودیت‌‌های زیادی برای اینکه مراسم محرم در این کشور توسط شیعیان برگزار نشود، گذاشته بودند و در مقابل برخی مراکز مانند باشگاه‌های شبانه و مراکز تفریحی باز بودند.

شیخ عیسی قاسم در ادامه تلویحاً از اقدامات آل خلیفه و معیارهای دوگانه آن در برگزاری مراسمات انتقاد و تأکید کرد که «معیار و میزان اعتدال در این گونه اقدامات احتیاطی که به منظور پیشگیری بوده ولا غیر، این است که این اقدامات، با اقدامات احتیاطی سایر تجمعاتی که از آن‌ها باید جانب احتیاط را رعایت کرد، برابر باشد که این تجمعات همان تجمعاتی است که دولت بحرین از آن‌ها استقبال می‌کند».

رهبر انقلاب بحرین در ادامه گفت: «احتیاط در اینکه صدای عزاداری به هنگام ارائه مطالب دینی، روضه‌ها و دروس مفید به کسی که بیرون از این مراسم‌ها است، نرسد، هیچ ارتباطی با سلامتی ندارد و نمی‌توان این مسئله را به احترام به آن یا موارد شبیه به آن حمل کرد».

در این بیانیه همچنین آمده است: «بدون شک، علما به رعایت اقدامات احتیاطی بهداشتی معقولی که در تجمعات مختلف مجوز‌دار [دولتی] اتخاذ شده، توصیه می‌کنند نه اقدامات احتیاطی که صرفا برای مراسمات زنده نگه داشتن عاشور، بدون دلیل آشکار و دلایل ساختگی مختص است!».

شیخ عیسی قاسم در ادامه تأکید کرد: «علاوه بر این، طرف رسمی (دولت) کاملاً مسئول است که از هرگونه اقدامات تحریک آمیزی که وجدان دینی انسان‌ها را برمی‌‌انگیزد [و دردمند می‌کند] و ضد مراسم احیای ماه محرم است، دست برداشته و همچنین سیاست‌های ظالمانه و جنایتکارانه در حق خطیبان مساجد، پیشگامان و رؤسای مراسم عزاداری و موکب‌ها و ضدیت با مظاهر و جلوه‌های وفاداری به امام بزرگ امت اسلامی سید شهدای جاودانه کربلا را متوقف کند.»

رژیم آل خلیفه بعد از سرکوب انقلاب مردم بحرین در سال 2011، عرصه را برای انقلابیون خواهان اصلاحات در این کشور تنگ کرده است. این رژیم بسیاری از رهبران شیعه در بحرین از جمله شیخ عیسی قاسم را از تابعیت بحرینی محروم کرده و برخی را نیز بازداشت یا تبعید کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقدامات احتیاطی شیخ عیسی قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد مهم عیسی آل‌کثیر در جام‌حذفی

عیسی آل کثیر و شروین بزرگ بهترین گلزنان تاریخ جام حذفی در بین بازیکنان فعال هستند.

به گزارش مشرق، بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی به دراماتیک‌ترین شکل ممکن برای قرمزها به پایان رسید و شاگردان اوسمار در ضربات پنالتی حذف شدند. عیسی آل‌کثیر در این بازی دو گل از ۴ گل تیمش را به ثمر رساند ولی نتوانست مانع از حذف تیمش شود. عیسی که در این فصل در جام حذفی مقابل نفت و گاز گچساران هم گلزنی کرده بود، ۳ گله شد ولی شانسی برای اضافه کردن به تعداد گل‌هایش ندارد.

آل‌کثیر با این گل‌هایی که در این فصل از جام حذفی به ثمر رساند، با ۱۲ گل زده از سجاد شهباززاده عبور کرد و به بهترین گلزن تاریخ جام حذفی در بین بازیکنان فعال تبدیل شد. همچنین شروین بزرگ مهاجم آلومینیوم هم که دو گل به پرسپولیس زد ۱۲ گله شد و او هم در کنار مهاجم پرسپولیس قرار گرفت.

گفتنی است محمد احمدزاده و فرشاد پیوس بهترین گلزنان تاریخ جام حذفی هستند که بعید است کسی بتواند فعلا به این دو برسد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • رکورد مهم عیسی آل‌کثیر در جام‌حذفی
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!