Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@21:51:12 GMT

ایرانیانی که فایزر زدند و کرونا گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۵۱۷۱

‍‍‍‍‍‍

به گفته یک متخصص ویروس شناسی مواردی داشتیم که در خارج از کشور دز اول و یا هر دو دز واکسن‌های فایزر، مدرنا و آسترازنکا را تزریق کردند و هنگامی که به ایران آمدند به کرونا مبتلا شدند. حسین کیوانی در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که آیا کنون این اتفاق رخ داده که فردی که در خارج از کشور واکسن‌های فایزر و مدرنا را تزریق کرده است، آنتی‌بادی محافظت کننده در برابر ویروس کرونا را نداشته باشد؟، گفت: بله، مواردی داشتیم که در خارج از کشور دز اول و یا هر دو دز واکسن‌های فایزر، مدرنا و آسترازنکا را تزریق کردند و هنگامی که به ایران آمدند به کرونا مبتلا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: شرکت‌های فایزر و مدرنا و به طور کلی هیچ شرکت واکسن سازی ادعا نکرده اند که میزان حفاظت واکسن صد در صد است و در بهترین شرایط ایمنی بخشی را۹۰ تا ۹۲ درصد اعلام کرده اند و با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم حتی افرادی که واکسینه شدند و به میزان کافی آنتی‌بادی دارند هم در مقابل این بیماری مصون نیستند. بیشتر بخوانید: دلتا خطرناک‌تر است یا لامبدا؟

این متخصص ویروس شناسی افزود: ممکن است افراد واکسینه شده برای ۶ ماه تا ۲ سال در برابر کرونا مصون باشند، ولی بعد از سپری شدن این مدت برای آن‌ها هم احتمال ابتلا به همان ویروس و انواع دیگری از این ویروس‌ که در جامعه می‌بینیم و بر اثر جهش‌ها در حال ایجاد شدن هستند وجود دارد، اما قطعا این ابتلا نسبت به درگیری اولیه بسیار تفاوت دارد و خفیف‌تر است و شاید بدون علامت باشد و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی متذکر شد: مهم است که بدانیم ویروس کووید۱۹ با این سطح انتشاری که دارد دیگر ویروسی نیست که ما بتوانیم آن را حتی با واکسن ریشه کن کنیم و این کار شاید ده‌ها سال طول بکشد، اما می‌توانیم این نوید را بدهیم که ابتلا‌های بعدی بسیار خفیف می‌شوند و پیش‌بینی من این است که حدود ۱۰ سال دیگر ویروس کووید ۱۹ هم مانند دو نوع دیگر از خانواده کرونا ویروس‌ها که ما آن‌ها را در فصل زمستان داریم، به ویروسی با تلفات بسیار پایین و علائم خفیف تبدیل می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کرونا واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرد که نیرو‌های روسیه در همان پایگاهی در نیجر مستقر هستند که سربازان آمریکایی هستند. وی خاطرنشان کرد: روس‌ها در یک مجتمع جداگانه هستند و به نیرو‌های آمریکایی یا تجهیزات ما دسترسی ندارند.

اوایل روز جمعه، خبرگزاری روسی ریا نووستی به نقل از یک مقام پنتاگون اعلام کرد که روسیه و آمریکا تا زمانی که نیرو‌های آمریکایی از نیجر خارج شوند، پایگاه هوایی ۱۰۱ را به اشتراک می‌گذارند. این رسانه گزارش داد که نیرو‌های روسیه در این مدت برای "آموزش نیرو‌های محلی در مبارزه با تروریسم" وارد شدند.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند و نیرو‌های خود را از این کشور آفریقایی خارج کند. پس از لغو قرارداد همکاری نظامی با آمریکا، نیرو‌های آمریکایی دیگر حق انجام هیچ گونه آموزش یا تحرکی در خاک نیجر را ندارند و لغو این توافق به معنای ممنوعیت همه فعالیت‌های آنهاست. اخیرا، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

گاردین پیش از این گزارش داد که ایالات متحده بیش از هزار نفر از نیرو‌های خود را از نیجر خارج خواهد کرد. این اقدام، یک پیروزی استراتژیک برای روسیه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • تیپ متفاوت ژیلا صادقی در خارج از کشور خبرساز شد(+عکس)
  • تیپ ژیلا صادقی در خارج از کشور حاشیه‌ساز شد
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند