Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از شروع واکسیناسیون فرهنگیان در این استان خبر داد.

«مصطفی خلیلی» اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت مقرر شد که فرهنگیان سراسر  کشور  در مردادماه واکسیناسیون عمومی شوند.

وی افزود: خوشبختانه در استان یزد از ابتدای مرداد جلسات و رایزنی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی برای هماهنگی امور انجام گرفته و مراکز تزریق واکسیناسیون هر شهرستان مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سلامت آموزش و پرورش استان، افزود: در حال حاضر پنج مرکز مجزا مخصوص فرهنگیان و ۹ مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون این قشر در استان دایر است.

وی با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون فرهنگیان همزمان با عید سعید غدیر خم، افزود: در صورت به موقع رسیدن واکسن دوز اول واکسیناسیون تا ۲۰ مرداد و دوز دوم تا ۲۵ شهریور به پایان خواهد رسید تا آمادگی برای بازگشایی مدارس صورت بگیرد.

خلیلی ادامه داد:  در استان یزد حدود ۲۷ هزار معلم در قالب نیروی رسمی، پیمانی، حق التدریسی و بسته حمایتی و غیر انتفاعی قرار دارند که اسامی آن ها در سامانه موجود بوده و واکسیناسیون بر اساس آن صورت می‌گیرد.

این مسئول در پایان ذکر کرد: فرهنگیانی که در بستر بیماری کرونا هستند نیز سهمیه محفوظ دارند و در شرایط مناسب واکسن آن‌ها تزریق خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی واکسن کرونا آموزش و پرورش يزد فرهنگيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین

جلوخانی مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بوده و در گوشتخواران اهلی، وحشی و انسان و غالبا از طریق گزش با بزاق آلوده ایجاد می‌شود وحیوان هار علایمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ به دنبال دارد.

جلوخانی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در روستا‌ها را موثرترین اقدام در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد و افزود: این اداره کل ضمن ایمن نمودن این دسته از دام‌ها، در صورت رخداد کانون‌های احتمال هاری، به بازدید و اقدامات میدانی مثل نمونه‌برداری از دام مشکوک به هاری و ارسال به آزمایشگاه مرجع ملی، واکسیناسیون اورژانسی متعاقب گزش، مراقبت فعال در کانون و واحد‌های موجود در شعاع کانون بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی و ضدعفونی جایگاه دام مشکوک به هاری و آموزش و ترویج را به مرحله اجرا درمی‌آورد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین از دامداران خواست در راستای کنترل بیماری ضمن همکاری با تیم‌های دامپزشکی، از تماس سگ‌های نگهبان با سگ‌های بلاصاحب از طریق حصارکشی مناسب خانه و دامداری جلوگیری به عمل آورده و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند و یا با شماره گویای ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • «هدیه روز معلم» امسال چیست و کی به حساب فرهنگیان واریز می‌شود؟
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی