Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک»، «نبی‌الله خون‌میرزایی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره صید فراساحلی افزود: کل صید کشور در سال ۹۲ نزدیک به ۵۱۴ هزارتن بود که در سال ۹۹ این میزان به حدود ۷۰۰ هزار تن رسید که بخش عمده آن، صید فراساحلی است که به‌طور عمده از اقیانوس هند انجام می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سال‌های گذشته اقدامات بی‌سابقه‌ای در حوزه شیلات کشور از جمله سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شده، به‌طوری که میانگین سرمایه‌گذاری در بخش شیلات کشور ۲ برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خون‌میرزایی خاطرنشان‌کرد: اکنون در حوزه صید و صیادی بیش از ۱۴۰ هزار نفر با بیش از ۱۱ هزار فروند شناورهای صیادی مشغول به کار وجود دارد.

وی گفت: با وجود شرایط دشوار وظیفه تامین امنیت غذایی که بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، به نظر می رسد سایر ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط نیز باید در بخش توسعه صید فراساحلی و آبزی‌پروری و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش با سازمان شیلات ایران همکاری کنند.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش سرانه مصرف آبزیان به ۱۳.۵ کیلوگرم در سال ۹۹، ادامه‌داد: در سال‌های اخیر با اقدامات انجام شده، روند مصرف سرانه آبزیان افزایشی شده است که امیدواریم که بیش از اینها افزایش پیدا کند زیرا آبزیان غذاهای فراسودمند هستند و نقش مهمی در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها دارند.

وی افزود: مهمترین رکن افزایش مصرف آبزیان در کشور در درجه نخست افزایش تولید است، زیرا تقاضا برای مصرف آبزیان در سال‌های اخیر رو به افزایش رفته است، به دلیل اینکه مردم شناخت بیشتری نسبت به ارزش غذایی آبزیان پیدا کرده اند.

خون میرزایی اظهار داشت: رویکرد جدی سازمان شیلات ایران با وجود افزایش قیمت هزینه‌های تمام شده تولید در کشور در سال‌های اخیر این بود که متناسب با سبد غذایی خانوارهای مختلف که درآمدهای متفاوت دارند آبزیان ارائه کند، به‌طوری که با افزایش تولید ماهیان ارزان قیمت همچون توسعه پرورش تیلاپیا اقشار کم درآمد نیز از این آبزیان بهره‌مند شوند.

وی اضافه‌کرد: اکنون توسعه پرورش تیلاپیا در برخی استان‌ها در شبکه آبزی‌پروری در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، مجموع تولیدات شیلاتی کشور از ۸۸۵ هزار تن در سال ۹۲، به بیش از یک میلیون و ۲۲۲ هزار تن در سال ۹۹ رسیده، به‌طوری که تولید میگو کشور چهار برابر و ماهیان خاویاری ۱۲ برابر رشد تولید داشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو کرونای دلتا موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی شیلات سرمایه گذاری صیادی ناوگان صیادی المپیک 2020 توکیو کرونای دلتا موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید علی ترابی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ ضمن حضور در سازمان حمل و نقل شهرداری اشنویه با شهردار، ریاست و پرسنل این حوزه به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک روز ایمنی حمل و نقل بر استانداردسازی این حوزه تاکید کرد.

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید به جدیت پیگیری شود.

ترابی ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید در زمینه نصب تابلوها و علائم ترافیکی اقدامات شایسته انجام دهد.

وی تصریح کرد: مشکل پایانه شهری، حمل و نقل دانش آموزان و کودکان استثنایی، مشکل ترافیک شهری از دیگر مواردی هستند که باید با جدیت پیگیری شوند.

خسرو امیر عشایری رئیس شورای اسلامی شهر اشنویه نیز در این دیدار بر مشکلات حوزه حمل و نقل و پایانه روستایی تأکید کرد و گفت: خواستار مساعدت و همکاری فرمانداری در خصوص مشکل ترافیک و معضل کمربندی که اهمیت خاصی در بهبود عبور و مرور شهری دارد، هستیم.

همچنین انور سعیدی شهردار اشنویه ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان اشنویه برای حضور در سازمان حمل و نقل بر اهمیت رعایت ایمنی در این حوزه تأکید و ادامه داد: تعامل و همکاری فرماندار شهرستان با مدیریت شهری در همه زمینه‌ها ملموس بوده و جای قدردانی دارد.

کد خبر 748544

دیگر خبرها

  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است