Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:58:18 GMT

آموزش و پرورش استان قزوین ۴۲۰ معلم کمبود دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۵۴۵۹

آموزش و پرورش استان قزوین ۴۲۰ معلم کمبود دارد

سید یدالله حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود کمبود معلم، اول مهر هیچ کلاس درسی در استان قزوین بدون معلم نخواهد بود و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: با سازماندهی و ساماندهی درست معلمان این کمبود نیرو را با نیروهای شاغل و بازنشسته رسمی و پیمانی، ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان و استخدام‌های جدید ماده ۲۸ جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی تصریح کرد: نیروهای حق التدریس و نهضتی استان که از سال ۹۱ با مجموع آموزش و پرورش استان همکاری داشتند بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت رسمی جذب آموزش و پرورش استان شدند.

این مسوول اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید هیچ معلم حق التدریس در مدارس استان وجود ندارد و تنها معلمان خرید خدمت با ما همکاری می‌کنند که هیچ‌گونه تعهد استخدامی برای این افراد نداریم.

حسینی با بیان اینکه از اول خرداد ثبت نام دانش آموزان در مقطع ابتدایی در حال انجام است، یادآور شد: در سال تحصیلی جدید افزایش دانش آموزان در مدارس ابتدایی را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد : سال گذشته ۱۲۷ هزار دانش آموز در پایه ابتدایی مشغول به تحصیل بودند که پنج هزار و ۴۰۰ نفر معلم کاز آموزش این افراد را برعهده داشت.

حسینی با اشاره به رتبه بندی معلمان در سال تحصیلی جدید یادآور شد: طرح رتبه بندی معلمان نیاز به بررسی بیشتر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دارد و طی مراحل قانونی اجرا خواهد می‌شود.

وی با اشاره به اعزام ۱۱۴ معلم جهادگر به مناطق محروم استان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال عقب ماندگی‌های درسی برخی از دانش آموزان دوره ابتدایی که در مناطق کم برخوردار سکونت دارند طی تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی استان و اداره کل آموزش و پرورش استان، تعداد ۱۱۴ دانشجو معلم به مدارسی که به لحاظ آموزشی از امکانات کمتری برخوردار بودند، اعزام شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در این طرح تربیتی تعداد ۶۱ دانشجو معلم زن و تعداد ۵۳ دانشجو معلم مرد به مدت یک ماه در مدارس کم برخوردار سراسر استان حضور خواهند داشت.

حسینی افزود: این طرح از ۲۷ تیرماه شروع شده و پس از ۹ جلسه‌ی آموزشی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه؛ در ۲۶ مرداد ماه به کار خود پایان خواهد داد.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

برچسب‌ها معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدارس استان قزوین معلم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدارس استان قزوین معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدارس استان قزوین معلم دانش آموزان آموزش و پرورش استان استان قزوین دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم

ولی موسوی در نشست ویبناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق این استان با موضوع بزرگداشت هفته معلم گفت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز و براساس روز شمارهفته معلم برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم در استان اجرا می‌شود.    موسوی، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از روسای ادرات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم را، بخشی از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.    رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برترشهرستانی و استانی بخش دیگری از این برنامه‌های هفته معلم است.    وی از اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد وگفت:اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.    رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همچنین، تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم از قبیل، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم در این هفته را، از کار‌های جالب توجه عنوان کرد.    موسوی تاکید کرد: فعالیت‌های روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی خواهند شد.  باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود