Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد آقامحمدی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با توجه به برنامه ها، راهبرد‌ها و سیاست‌های سال جاری و برنامه ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال، هفت هزار و ۶۰۰ نفر در سال جاری زیر پوشش طرح‌های حوزه سواد آموزی این اداره کل قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در سال جاری آموزش و پرورش استان همدان متعهد به پوشش سه هزار و ۶۰۰ نفر در دوره سوادآموزی اصلی، هزار و ۸۰۰ نفر در دوره انتقال و ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در دوره تحکیم شده است.

آقامحمدی بیان کرد: با بهره گیری از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، شورای آموزش وپرورش، دستگاه‌های طرف مشارکت، مدیران واحد‌های آموزشی و معلمان، موسسات و تشکل‌های غیردولتی واجد شرایط و سایر توانمندی‌های موجود در شهرستان ها، نواحی و مناطق با توجه به ارتقای کیفیت آموزشی، نسبت به تحقق اهداف کمی اقدام خواهد شد.

او  با اشاره به نقش مراکز یادگیری محلی در آموزش مهارت‌های زندگی به سوادآموزان، بیان کرد: حفظ و توسعه مراکز یادگیری محلی از اولویت‌های سوادآموزی استان است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار دریافتی نزدیک به ۹۶ درصد از جمعیت این استان باسواد هستند که این آمار، ۱۱ درصد از میانگین باسوادی در دنیا بالاتر است.

او اضافه کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۴۹ هزار تن از جمعیت بین سن‌های ۱۰ تا ۴۹ سال اعلام بی سوادی کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۵۶ تن را مردان و ۳۲ هزار و ۲۶۰ تن را زنان تشکیل می‌دهند.

آقامحمدی با اشاره به اینکه مراجعه برای با سواد شدن نسبت به گذشته کاهش یافته است، اظهار داشت: شناسایی افراد بی‌سواد یکی از مهمترین مشکلات امروز سوادآموزی استان محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر برگزاری دوره‌های سوادآموزی ویژه بی سوادان، دوره‌های تحکیم و انتقال ویژه حفظ سواد نوسوادان و ادامه تحصیل آن‌ها نیز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوادآموزی بی سوادی استان همدان بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی

به گزارش خبرنگار مهر، فرقی نمی‌کند کودک و نوجوان شما دختر باشد یا پسر؛ یکی از جذاب‌ترین مهارت‌ها برای دانش آموزان نوجوان و جوانان بازیگری است.

به تازگی یک دوره آموزش بازیگری ۳۶ ساعته برای دانش آموزان مناطق ۹ و ۲ و ۵ و ۱۷ و ۱۸ و ۱۶ به همت آموزش و پرورش شهر تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و شهرداری در حال برگزاری است که قرار است برگزیدگان این دوره به سریال‌های سدا و سیما و فیلم‌های سینمایی معرفی شوند.

این برنامه با حمایت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال برگزاری است.

این برنامه پس از رایزنی و آغاز همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و معاونت فرهنگی و هنری منطقه ۹ شهرداری تهران آغاز شد. علاوه بر این خانه مهرآباد مکان آموزشی لازم را برای این دوره از کلاس‌های بازیگری در اختیار دانش آموزان گذاشت و کانون فرهنگی تربیتی فجر هم محیط آموزشی خود را برای آموزش بازیگری خواهران آماده کرد.

در حقیقت ویژگی بارز این دوره از کلاس‌های بازیگری، اختصاص دو کلاس کاملاً مجزا برای دختران و پسران بوده است تا همه دانش آموزان بتوانند به راحتی در کلاس‌های دوره شرکت کرده و علاوه بر آموزش بازیگری تمرینات بدن و بیان را انجام دهند.

این دوره از آموزش بازیگری در حال برگزاری است و قرار است دور جدیدی از آن در آینده‌ای نزدیک از طریق مدارس شهر تهران در سطحی وسیع‌تر برگزار گردد.

بر اساس اظهارات مربیان آموزشی این دوره که از مجموعه رسانه‌ای جنگل در این دوره حاضر هستند؛ قرار است با همکاری و معاونت مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان صدا و سیما، هنرجویان این دوره آموزشی در سریال‌های تلویزیونی که قرار است برای صداوسیما تولید شود متناسب با سن و شخصیت‌های مورد نیاز به کار گرفته شوند.

کد خبر 6096976 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بود
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بودند
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کوراش کار نهاوندی صاحب مدرک مربیگری درجه B جهانی شد