Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی همواره در زمان وقوع حوادث مختلف موضع رسمی خود را اعلام کرده و هر زمان بنا باشد حمله‌ای انجام دهد صراحتا اعلام موضع می‌کند.

سیدجعفر رضوی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص کشتی تجاری اسرائیل که چند روز قبل در دریای عمان دچار حادثه شد و مقامات رژیم صهیونیستی ایران و گروه‌های مقاومت را متهم به دست داشتن در انفجار این کشتی کردند، گفت: جمهوری اسلامی همواره در زمان وقوع حوادث مختلف موضع رسمی خود را اعلام کرده و هر زمان بنا باشد حمله‌ای انجام دهد صراحتا اعلام موضع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ایران مانند صهیونیست‌ها نیست که حمله مخفیانه انجام دهد و بعدا از طریق مراجع غیررسمی مسئولیت آن را به عهده بگیرد. در مورد کشتی تجاری اسرائیل که دچار حادثه شده است نیز اگر ایران این کار را کرده بود قطعا اعلام می‌کرد.

رضوی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها جمهوری اسلامی را دشمن درجه اول خود تعریف کردند و لذا هر امر مجهول الهویه را به ایران منتسب می‌دانند، گفت: در ادبیات نظامی دنیا همواره اولین متهم آن دشمنی است که در آن نهاد تعریف شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به کارنامه صهیونیست‌ها در برنامه ریزی‌های این چنینی گفت: بارزترین مثال این روند بحث کلیسای کنیسه در بغداد بود که صهیونیست‌ها آن را منفجر کردند برای آنکه روی به اقدامات انتقام آمیز بیاورند و جمعیت یهودیان ساکن عراق را به این نتیجه برسانند که شما در عراق امنیت ندارید و آن‌ها را به مهاجرت به فلسطین اشغالی ترغیب کنند این قبیل اقدامات صهیونیست‌ها در اروپا و شرق آسیا و حتی در ایران نیز مسبوق به سابقه است.

وی احتمال بعدی در انفجار کشتی اسرائیلی در دریای عمان را متوجه خود صهیونیست‌ها دانست و یادآور شد: بعید به نظر نمی‌رسد که رژیم صهیونیستی این عملیات را برنامه ریزی کرده باشد برای اینکه بتواند پروژه‌های بعدی خود را راحت‌تر اجرا کند به هر حال باید منتظر ماند و دید اگر رژیم صهیونیستی شروع به اقدامات انتقام آمیز کرد تقریبا گزینه آخر جدی است به این معنی که آن‌ها برای فعال شدن گزینه انتقام این رویه را پایه ریزی کردند.

رضوی در پایان تاکید کرد:  به طور معمول رژیم صهیونیستی در بین کشور‌های منطقه دشمنان زیادی دارد با وجود اینکه روابط خود را در ظاهر با امارات و بحرین عادی سازی کرده است، اما جمعیت قابل توجهی در این دو کشور و سایر کشور‌های منطقه مخالف جریان صهیونیست‌ها هستند و بعید به نظر نمی‌رسد که غیر از ایران و محور مقاومت که رژیم صهیونیستی در منظومه سیاسی خود آن‌ها را دشمنی درجه یک امنیتی معرفی کرده است، این جریان‌های مخالف نیز در کشور‌های منطقه دست به چنین اقدامی زده باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رضوی کشتی اسرائیلی دریای عمان رژیم صهیونیستی صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح

به گزارش همشهری آنلاین، در چند روز اخیر بار دیگر مسأله مذاکرات آتش‌بسِ مربوط به جنگ غزه در مطبوعات و رسانه‌ها مخابره شده است. در حال حاضر طرح پیشنهادی قاهره از یکسو و طرح تهدیدی رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی دیگر بیش از هر چیز توجهات را به سوی خود جلب کرده. رژیم صهیونیستی به حماس یک هفته فرصت داده است که اسرا را تبادل کند و الا عملیات رفح را عملی خواهد کرد، از آن سو هم حماس توافق آتش‌بس را مبنی بر ترک کامل نوار غزه و برگشتن آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود می‌داند. برای بررسی بهتر موضوع و وضعیت جنگ با حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

زرنگی صهیونیست‌ها در حین توافقات آتش‌بس

هانی‌زاده در ابتدا گفت: پس از هشت‌جلسه مذاکره که بین سران رژیم صهیونیستی؛ مصر و قطر در دوحه، قاهره و پاریس صورت گرفته است، شاهد یکسری توافقات درباره جنگ غزه هستیم. اما موضوع مهم در این بین زیاده‌خواهی طرف صهیوینستی مبنی بر بازگرداندن اسرا از دست حماس است که آن را قبل از آتش‌بس طلب می‌کند.

برگ برنده‌ای که اسرائیل می‌خواهد بدزدد

وی افزود:‌ همانطور که واضح است برگ برنده حماس در حال حاضر اسرای اسرائیلی است. رژیم صهیونیستی در صدد است تا این اسرا قبل از هرگونه آتش‌بس آزاد شوند. اما طرف حماسی معتقد است باید اول آتش‌بس صورت بگیرد و پس از آن همزمان اسرای فلسطینی و صهیونیستی با نظارت مصری‌ها و قطری‌ها، همچنین با حضور نمایندگانی از سازمان ملل تبادل شوند. مشخص است که اصرار اسرائیل بر آزادسازی اسرا قبل از آتش‌بس سیاستی است تا پس از آن فرصت را غنیمت بشمارد و با خیال راحت به رفح یا هرجای دیگر که فلسطینی‌ها هستند حمله کند.

هشدار مصر به اسرائیل

او ادامه داد:‌ موضوع مهم دیگر در این بین آینده غزه است. اسرائیلی‌ها ترجیح می‌دهند که اداره نوار غزه زین‌پس به عهده تشکیلات خودگردان باشد، تشکیلاتی که در هشت ماه گذشته موضع بی‌تفاوتی را در قبال جنگ غزه اتخاذ کرد و به عنوان یک نظاره‌گر شاهد وقایع بود. همچنین گفتنی است که دولت مصر قصد دارد هرچه زودتر موضوع آتش‌بس خاتمه یابد و قبل از جنگ رفح این امر صورت گیرد چرا که با وقوع جنگ در رفح و بالا گرفتن بحران هشدار داده که بی‌تفاوت نخواهد ماند و مداخله خواهد کرد، چرا که بیش از یک میلیون آواره در رفح حضور دارند.

فشاری که بر روی صهیونیست‌ها وجود دارد

هانی‌زاده در انتها بیان کرد: باید منتظر ماند و دید آیا اسرائیل به پیشنهاد و شرط حماس مبنی بر آزادسازی همزمان اسرا تن خواهد داد یا خیر. به نظر می‌رسد با توجه به جو جهانی حال حاضر، بالاخص وضعیت جنبش دانشجویی اسرائیل ناچار است که شرط حماس را بپذیرد.

کد خبر 849170 برچسب‌ها مصر اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها در مخمصه!
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • هلاکت ۳ نظامی صهیونیست در کرم ابوسالم
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود