Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@03:57:06 GMT

کمبود دو هزار مگاوات برق در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۵۹۵۰

کمبود دو هزار مگاوات برق در اصفهان

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ستادی به نام ستاد مدیریت بار منطقه‌ای به منظور بررسی و پایش شرایط وضعیت برق و تأمین برق به صورت مستمر تشکیل شده است.

او ادامه داد: ما هرروز مسائل را با همکاری شرکت‌های برق طبق محور‌های مشخصی که برنامه ریزی شده است شامل مدیریت مصرف برق، مراحل انجام کاهش بار، طرح‌ها و مشوق‌ها را در سطح استان پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: ادارات برق موظف شدند با هماهنگی بین بخش‌هایی مانند بخش صنعت و کشاورزی مشوق‌ها را مشخص کنند و اعلام کنند در زمان پیک بار هرکدام از این مشترکین صنعتی و کشاورزی با شرکت برق در خاموش کردن سیستم‌ها و رعایت استاندارد‌ها چه میزان همکاری داشته اند تا در صورت همکاری از طرح‌های تشویقی که اعلام شده بهره‌مند شوند.

وی افزود: طبق دستورالعملی که به ادارات مختلف ابلاغ کردیم تمام ادارت مؤظف شدند نسبت به سال‌های قبل و دوره مشابه، مصرف برق شان را ۵۰ درصد کاهش دهند و در زمان پایان کار و تعطیلی باید ٩٠ درصد صرفه جویی در مصارف برق را نسبت به سال‌های گذشته داشته باشند.

منصور شیشه فروش توضیح داد: به تمام ادارات ابلاغ شد سیستم‌های سرمایشی در زمان اتمام کار خاموش شود به منظور صرفه جویی در مصرف برق پنج شنبه‌ها نیز تعطیل شد همچنین ادارات صبح‌ها نیم ساعت زودتر شروع به کار کردند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به تمام صنوف ابلاغ شد در صرفه جویی مصرف برق همکاری داشته باشند و تفاهم نامه‌ای با ادارات برق به منظور مصرف بهینه ببندند و صنوفی که مصرف برق بیشتری دارند مانند لوستر فروشی‌ها طبق رعایت صرفه جویی ها، اقدام کنند.

شیشه فروش گفت: طبق مصوبات وزیران، صنایع به خصوص صنایع فولاد و سیمان تحت تاثیر قرار گرفتند و با هماهنگی بعمل آمده با شرکت‌های برق و برنامه ریزی توانستند مصرف برقشان را به ١٠ درصد رساندند.

وی با بیان اینکه در اداره برق با شهرک‌های صنعتی هماهنگ کرده است که یک روز در هفته مصارف انجام نشود، ادامه داد: در تمام ادارات، نهاد‌ها و بانک‌ها مدیر انرژی مشخص و قرار شد شرکت آب، برق و گاز همزمان بازدید‌های فنی از مصارف مختلف در بخش‌های صنعتی مانند صنوف، فرهنگی، مذهبی، اداری، تجاری و کشاورزی بازدید داشته باشند و اقدامات صرفه جویی در مصارف مختلف و ایمنی برق را کنترل کنند.

منصور شیشه فروش اذعان کرد: از دیگر اقدامات کاهش بار این بود که باید دستگاه‌های رمزارز‌ها شناسایی می‌شدند از اول سال تا کنون تیم‌هایی فعال شده و توانسته اند ۶ هزار و ۵٢٠ دستگاه ماینر را در ۵٢۴ مرکز کشف کنند که این تعداد توان تولید ١۵ و نیم مگاوات برق را داشتند و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: استفاده از دیزل‌های ژنراتور که در دستگاه‌های اجرایی و صنایع بود در دستور کار ادارات قرار گرفت تا در ساعاتی که اداره برق اعلام محدودیت می‌کند این دستگاه‌ها وارد مدار شوند.

وی ادامه داد: علت این محدودیت‌ها گرم شدن هوا و بعد از آن، خالی شدن ذخایر مخازن آبی و خشکسالی در کشور است به واسطه خشک شدن زاینده رود، تولید برق نیروگاه برق اصفهان نیز کاهش یافته و در نهایت افزایش دما، کاهش بارش‌ها و تولید نشدن برق از نیروگاه‌های برق آبی از مواردی بود که باعث محدودیت‌ها شد.

منصور شیشه فروش تایید کرد: ستاد مدیریت بار به صورت ویژه در تمام بخش‌ها فعالیت می‌کند همچنین جلساتی با شهرداری داشتیم که برای برق دار کردن چهارراه‌ها از سیستم‌های خاص که برق اضطراری دارد استفاده کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی را باید مجهز به دو فیلر کنند که از دو فیلر برق بگیرند تا مشکلی از لحاظ برق برایشان ایجاد نشود همچنین مراکز حساس دیگر نیز مشخص شدند تا برقشان تامین شود.

شیشه فروش بیان کرد: این راهکار‌ها کوتاه مدت است و راهکار بلند مدت این است که وزارت نیروگاه، با تامین نیروگاه‌های مختلف برنامه بلند مدت برای اصفهان داشته باشد چرا که ما تقریبا دو هزار مگاوات برق کم داریم و متناسب با نیاز باید نیروگاه برق در استان ساخته شود.

وی عنوان کرد: انتظار است وزارت نیرو به صورت ویژه برای احداث نیروگاه‌هایی که متناسب با شرایط زیست محیطی است در سال‌های آتی بتواند به ما کمک کند تا دوهزار مگاوات کمبود برق تامین شود.

منصور شیشه فروش توضیح داد: به این دلیل که اصفهان در وضعیت خشک و نیمه خشک است ما شرایط استفاده از نور خورشید و وزش باد را برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر و انرژی تجدید پذیر داریم و می‌توانیم از نیروی خورشید استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵٠ مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی و تجدید پذیر در سطح استان بوده و برنامه ریزی شده است، برای ٣٠ مگاوات دیگر نیز مجوز گرفته اند که اقدام کنند، تصریح کرد: این نیروگاه‌ها کافی نیست و وزارت نیرو باید تسهیلات و مشوق‌های لازم را برای سرمایه گذاری در زمینه تولید برق از انرژی خورشید به صورت ویژه در استان اصفهان برنامه ریزی و اقدام کند تا مشکل پیش نیاید.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود برق نیروگاه برق صرفه جویی در برق مدیریت بحران استانداری اصفهان منصور شیشه فروش برنامه ریزی نیروگاه ها صرفه جویی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران

فرماندار تیران و کرون گفت: افت فشار و کمبود زیرساخت‌های برق رسانی در این منطقه مانعی پیش روی توسعه اقتصادی بوده که نیازمند پیگیری و تأمین نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه با مدیر برق منطقه‌ای استان اصفهان و فعالان بخش صنعت و کشاورزی تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان اظهارکرد: پس از رفع مشکل کمبود انرژی گاز در بخش کرون با احداث ایستگاه جدید، کمبود برق چالشی جدید پیش روی کشاورزی و صنایع تیران و کرون قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به احداث ۲ شهرک صنعتی جدید و توسعه گلخانه‌های این منطقه تأمین برق به عنوان زیرساخت اصلی مورد توجه بوده و در صورت عدم تأمین آن با مشکل برق رسانی به خانه‌های مسکونی نیز روبرو خواهیم شد.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: قدمت بالای شبکه‌های برق رسانی در این منطقه و همچنین کمبود پست‌های انتقال برق در حال حاضر مشکل برق رسانی ایجاد کرده و برای صدور مجوز فعالیت‌های جدید اقتصادی، تأمین برق مورد نیاز باید بررسی شود.

محمدی کیا با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ فقره درخواست مجوز ایجاد فضای گلخانه‌ای و یا شرکت صنعتی روی میز دستگاه‌های خدمات رسان قرار دارد، تصریح کرد: به دلیل کمبود برق پاسخ استعلامات ساکت مانده و تا رفع این مشکل باید منتظر بمانند.

وی یادآورشد: با وجود مواجه با کمبود زیرساخت‌ها اما بدون برنامه‌ریزی بلند مدت قادر به رفع نیازهای توسعه‌ای نخواهیم بود و شرکت برق باید چشم انداز روشن و چندین ساله برای این شهرستان پیش بینی کند.

عدم تعادل هزینه‌ها و درآمد در شرکت برق

نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در بخشی از این جلسه معضل تأمین برق برای این حوزه انتخابیه را جدی بیان کرد و گفت: همین معضل در نجف آباد و تیران و کرون مانع توسعه اقتصادی شده است.

ابوالفضل ابوترابی با بیان اینکه درآمد زایی در شرکت برق متناسب با هزینه‌ها نیست، تصریح کرد: این عدم برابری ورشکستی مالی این شرکت را نشان می‌دهد اما وزارت نیرو برای تأمین نیاز مردم از سهم خود گذشته و با وجود هزینه‌های بالا، مصارف مردمی را در تنگنا قرار نمی‌دهد.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های شبکه برق رسانی در تیران و کرون به بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و چنین اعتباری در مقطع زمانی یک ساله قابل تأمین نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون، مشارکت بین سرمایه گذاران و شرکت برف استان اصفهان را فرصتی برای گره گشایی از این مشکل بیان کرد و گفت: صاحبان صنایع و گلخانه داران سهم خود را برای احداث پست جدید بپردازند تا شرکت برق نیز در این همکاری مشترک، معضل پیش رو را بردارد.

احداث ۲ پست جدید در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای اصفهان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه هزینه‌های سنگینی برای احداث نیروگاه و پست‌های برق به این شرکت تحمیل می‌شود، اظهارداشت: احداث دو پست جدید در این منطقه برای پوشش شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون در برنامه قرار دارد که یک مورد آن امسال روی خط قرار می‌گیرد.

سعید محسنی ادامه داد: پست جدید بعدی انتقال برق نیز سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش خاموشی در فصل تابستان به همکاری صنایع و خانواده‌ها نیاز است، تصریح کرد: بدون این همکاری‌ها مشکل خاموشی رفع نشده و افت فشار و خاموشی را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: در توسعه صنعتی شکی نیست و همه مسائل روشن است اما تأمین هزینه‌های برای شرکت برق زیاد بوده و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

کد خبر 748564

دیگر خبرها

  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت