Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:32:21 GMT

۲۴ درصد گروه هدف گیلانغرب واکسن کرونا دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۶۱۳۹

۲۴ درصد گروه هدف گیلانغرب واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فریدون نوری امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت کرونا در شهرستان گیلانغرب، اظهار داشت: متاسفانه به لحاظ شیوع ویروس کرونا در شهرستان در وضعیت نارنجی قرار داریم.

وی ادامه داد: براساس آخرین تصمیمات کارگروه کرونا شهرستان، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی،مشاغل گروه ۲، سه و چهار در سطح شهرستان تعطیل و همچنین اطلاع‌رسانی در سطح شهر به‌صورت خودرویی به مدت یک‌هفته و ترغیب همشهریان به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی از جمله این تصمیمات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب درباره آخرین روند واکسیناسیون در این شهرستان، اضافه کرد: واکسیناسیون در مناطق روستایی برای افراد بالای ۴۰ سال و در مناطق عشایری برای افراد بالای ۱۸ سال در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تاکنون با مشارکت فعال سربازان خط مقدم بهداشت و درمان، بهورزان خانه‌های بهداشت و مراقبان پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع شهری و روستایی تاکنون ۱۰ هزار ۹۵۹ نفر معادل ۲۴.۳ درصد گروه هدف در شهرستان واکسن نوبت اول و حدود ۴ هزار نفر هم نوبت دوم دریافت کرده‌اند.

نوری اشاره‌ای به آخرین آمار بستری بیماران کرونایی شهرستان داشت و گفت: تا شب گذشته 25 مورد بستری در بیمارستان الزهرا گیلانغرب و 9 مورد بستری در سایر بیمارستان‌های استان داشتیم که این آمار برای شهرستان بالا است.

وی با بیان اینکه از اول مردادماه تا به امروز 2 مورد مرگ به دلیل ابتلای قطعی به کرونا در شهرستان ثبت شده است، ادامه داد: دلتا کرونا بسیار سریع‌ انتقال می‌یابد و از نوزاد تا افراد کهنسال را درگیر می‌کندو از مردم می‌خواهیم بریا داشتن شهری سالم، خانه‌ای سالم و جامعه‌ای سالم استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا بتوانیم به سلامت از این پیک پنجم هم عبور کنیم.

انتهای پیام/پ

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فریدون نوری فارس آخرین وضعیت کرونا در شهرستان قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!