Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@09:48:50 GMT

بنا: شرایط گرایی و ساروی بعداز ظهر بهتر است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۶۳۷۹

بنا: شرایط گرایی و ساروی بعداز ظهر بهتر است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: فکر می‌کنم گرایی و ساروی در کشتی های بعد از ظهر خود بهتر باشند و امیدوارم هر دو بتوانند فینالیست شوند.

به گزارش مشرق، محمد بنا پس از پایان کشتی محمدعلی گرایی و محمدهادی ساروی و صعود این دو نماینده ایران به مرحله نیمه نهایی کشتی فرنگی بازیهای المپیک توکیو بیان کرد: کشتی‌های صبح کمی سخت بود اما فکر می کنم که گرایی و ساروی در آغاز کشتی های بعد از ظهر بهتر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کشتی اول برای گرایی سخت بود چون به هرحال وزن کم کرده بود و حریف کوبایی نیز خیلی باهوش کشتی گرفت اما در نهایت هر دو نفر ما توانستند پیروز شوند و به نیمه نهایی صعود کنند. امیدوارم در نیمه نهایی هم پیروز باشند و بتوانند فینالیست شوند.


بنا در مورد کشتی حساس گرایی و نماینده کرواسی نیز گفت: گاهی اوقات کشتی گره دار می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود که ما مجبور شویم بیشتر داد بزنیم. هر دو حریف او خیلی خوب بودند  بعد از ظهر هم یک کشتی حساس دارد که امیدوارم برنده شود. البته ساروی کمی راحت تر کشتی می‌گیرد و در مقابل، گرایی به صورت ریسکی و با اجرای فنون مختلف،  کشتی می‌گیرد و همین باعث می شود که هر لحظه ترس داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مورد کشتی حساس میرزازاده و رضا کایالپ برای کسب مدال برنز المپیک تصریح کرد: میرزازاده کشتی سخت و حساسی را پیش رو دارد. رضا کایالپ از بزرگان کشتی فرنگی جهان است. البته میرزازاده هم یک مقدار بدشانسی آورد و اگر در طرف دیگر جدول بود می توانست تا فینال پیش برود.

او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند که کشتی فرنگی ایران صاحب خوشرنگ‌ترین مدال المپیک شود یا خیر گفت: من که از خدا می خواهم و همیشه  طلا را دوست داشتم.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو محمد بنا تیم ملی کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو المپیک المپیک 2020 ژاپن کشتی فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت‌های کشتی المپیک ۱۵ تا ۲۱ مرداد ماه در پاریس و حدودا دو ماه بعد از آن نیز مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی همراه با امید‌های جهان در آلبانی به انجام خواهد رسید.

کشتی فرنگی ایران که اولین تیم جهان است سهمیه‌هایش را برای حضور در المپیک کامل کرده و با ۶ کشتی‌گیر به فرانسه خواهد رفت، علاوه بر این نفرات، چهار ملی‌پوش بزرگسال را نیز روانه تیرانا -درصورت صدور ویزا- خواهد کرد تا برای کسب نشان جهانی در اوزان غیرالمپیکی ۵۵، ۶۳، ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم تلاش کنند.

طبق اتفاقاتی که در چرخه انتخابی تیم ملی رخ داد و همچنین وعده فدراسیون مبنی بر اینکه هر کسی سهمیه المپیک را در گزینشی‌ها بگیرد، خودش هم ملی‌پوش خواهد شد، تا اینجای کار محمدهادی ساروی با غلبه بر بالی و امین میرزازاده با عبور از هدایتی و همچنین امین کاویانی‌نژاد و علیرضا مُهمدی با کسب سهمیه المپیک در بیشکک، ملی‌پوش المپیک شده‎‌اند و برای دو وزن دیگر نیز کادرفنی تیم ملی اعلام کرد مهدی محسن‌نژاد – امیررضا ده‌بزرگی و محمدرضا گرایی – سعید اسماعیلی در تورنمنت رنکینگ‌دار بوداپست با هم رقابت خواهند کرد و نفر برتر صاحب دوبنده تیم ملی خواهد شد.

همچنین باتوجه به اتفاقاتی که در وزن ۷۷ کیلوگرم رخ داد و گرایی هم در چند سال اخیر عملکرد ضعیفی در این وزن داشته و در چرخه ۲۰۲۴ هم به دلیل پرتاب بطری و محرومیت از سوی اتحادیه جهانی، غیبت داشت، این کشتی‌گیر حالا می‌تواند در چرخه ۸۲ کیلوگرم شانس خود را برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی امتحان کند و شانسی برای حضور در پاریس ندارد.

برادر کوچکتر هم که بعد از طلای المپیکش، باتوجه به شرایط وزنی خود به هیچ وجه مسابقه انتخابی نداده و در این سال‌ها از سوی هر دو کادرفنی وقت – محمد بنا و حسن رنگرز- حفظ شده و مسابقه‌ای هم پیش از مسابقات جهانی، سر وزن قانونی نداده، بعد از چند سال باید پیش از المپیک، با دو کیلوگرم ارفاق وزنی مبارزه انتخابی بدهد و اگر از آن سربلند بیرون آمد، صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شود.

برای کشتی‌گیری که چند سالی است بدون انتخابی و البته باتوجه به اختلاف فنی زیادی که با رقبای داخلی‌اش داشت، ملی‌پوش شده، اینکه امسال باید مبارزه انتخابی بدهد، تصمیم رضایتبخشی نیست. ضمن اینکه او در این سال‌ها همه تورنمنت‌های بین‌المللی که تجربه کرده در ۷۲ کیلوگرم بوده و حالا باید به وزن ۶۹ کیلو (مسابقات رنک‌دار با دو کیلوگرم ارفاق وزنی برگزار می‌شود) رسیده و با حریف جوان و بسیار باانگیزه‌اش که یک سال است روند رو به رشدی داشته و در چرخه ۲۰۲۴ هم به هر میدانی اعزام شده، با طلا برگشته است، انتخابی بدهد.

گرایی هنوز به لحاظ رسانه‌ای و مجاری، واکنشی نسبت به این تصمیم نشان نداده، اما این قطعا تصمیمی نیست که از آن استقبال کند چراکه او هم معتقد است فقط یک بار می‌تواند درسال سر وزن قانونی کشتی بگیرد که آن هم باید المپیک باشد.

محمدعلی گرایی هم که تلاش زیادی برای بخشش محرومیتش از سوی اتحادیه جهانی داشت، حالا صرفا می‌تواند شانس خود را در وزن غیرالمپیکی امتحان کند.

آیا دو برادر به چرخه اعلام شده جدید، تن خواهند داد و برادر کوچکتر برای تکرار طلای المپیک قبلی خود، با سعید اسماعیلی در بوداپست رقابت می‌کند و برادر بزرگتر هم با نفر اول وزن ۸۲ کیلوگرم مبارزه خواهد کرد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • تکلیف «گرایی»های فرنگی مشخص شد
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!