Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:47:45 GMT

موفقیت در گرو انگیزه و تلاش فردی است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۶۴۹۶

موفقیت در گرو انگیزه و تلاش فردی است

ایسنا/اصفهان هم‌زمان با اعلام نتایج کنکور سراسری سوت آغاز رقابت برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۱، در قالب مطالعه، مشاوره کلاس‌های آموزشی و ... برای ورود به دانشگاه، کسب علم و تحصیل در رشته مورد علاقه و نیاز روز جامعه در راستای سازندگی و شکوفایی ایران زمین نواخته شد.

در شرایطی که نیاز جامعه به کسب فن و مهارت بیش از پیش احساس می‌شود، نگرانی و دلهره در بین داوطلبان در راستای توفیق ورود به دانشگاه و بهره‌مندی از ابزار و امکانات کمک آموزشی نیز دغدغه خانواده‌هاست، اما رتبه سوم علوم انسانی کنکور ۱۴۰۰ از شهرستان شاهین‌شهر و میمه نگاهی متفاوت را برای مخاطبان ایسنا شرح می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد مهدیان با پایان تحصیلات متوسطه اول وارد حوزه علمیه شد و چهار سال به تحصیلات حوزوی پرداخت، اما احساس تکلیف برای کمک به جامعه از طریق علم آکادمیک او را به تطبیق دروس و کسب دیپلم انسانی سوق می‌دهد.

او پس از کسب دیپلم انسانی برای موفقیت در کنکور سراسری راهی پر از مصائب و سختی در پیش‌رو داشته و در این باره به ایسنا می‌گوید: کنکور برای محک میزان دانش و اشراف بر دروس لازم و ضروری است، اما یکی از مصائب اصلی آن در رشته انسانی حفظیات بیش از حد بود زیرا، برخی منابع کنکور نظیر دروس منطق و فلسفه با وجود بار علمی متناسب قابلیت طرح سؤالات دو پهلو و مبهم بسیاری را دارد و در کنارش دروسی مانند؛ جغرافیا، علوم اجتماعی و تاریخ با ضریب کمتری در کنکور از بضاعت علمی و جذابیت بیشتری برخوردارند که همین امر سبب ایجاد فاصله طبقاتی در کنکور بوده و بیش از هر چیز نیاز به بروز رسانی منابع و دروس علمی در کنکور را یادآور می‌شود.

رتبه سوم کنکور انسانی ۱۴۰۰، موفقیتش را حاصل مطالعه زیاد و پاسخگویی بیش از ۸۰ هزار تست دانسته و ادامه می‌دهد: بر طبق تجربه‌ام موفقیت در کنکور بیش از امکاناتی نظیر؛ کلاس‌های آموزشی، آزمون‌های آزمایشی، مشاوره‌ها و ... در گرو انگیزه فردی و تلاش همه جانبه برای نیل به مقصود و موفقیت است.

مهدیان در پاسخ به اینکه چشم‌انداز آینده و ماحصل تلاش دیروزش را در کسب چه مدارج علمی می‌داند، می‌گوید: اخذ مدرک دانشگاهی به ذات برایش فاقد ارزش است، تحصیلات آکادمیک اگر در اختیار جامعه برای خدمت به مردم و حل مشکلات اجتماعی و جامعه به کارگرفته شود ارزشمند است.

او با بیان اینکه انگیزه و علاقه فردی‌اش تحصیل در رشته فلسفه و علوم نظری است ادامه می‌دهد: با توجه به شنیده‌ها چون امکان تحصیل در دو رشته را دارد حقوق دانشگاه تهران و تحصیل در علم اقتصاد از اولویت‌های او است، زیرا معتقد است در فضای علمی و نخبگانی این دو رشته می‌تواند راهگشا و چاره‌ساز جامعه باشد.

رتبه سوم علوم انسانی ۱۴۰۰، تصریح می‌کند: اقتصاد زیربنای جامعه است که رفتارها، کنش‌ها و ساختار یک جامعه بر مبنای آن شکل می‌گیرد و اگر اقتصاد یک جامعه معیوب باشد قطعا آن جامعه توفیق چندانی در توسعه و پیشرفت نخواهد داشت، از سوی دیگر اگر قانون‌گذاری در جامعه در راستای ریل‌گذاری اقتصادی مناسب، برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی باشد می‌توان مردم را از اسارت دنیا و ظواهرش خارج و به آرامش رساند.

مهدیان خانواده را پشتوانه اصلی برای کسب موفقیت می‌داند و می‌گوید: پدرش شرایط رویایی و استثنایی را در خانه مهیا کرد، به نحوی که شرایط درس خواندن در سکوت مطلق خانه برای روزانه ۱۲ ساعت مطالعه داشته و مادرش که حامی و مشوق اصلی او بود نیز در شب کنکور با حمایت‌های معنوی و روحی آرامش بی‌نظیری را به او تزریق کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کنکور سراسری رتبه های برتر کنکور 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی صدر امروز (چهارشنبه) در مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان دو دوره المپیاد‌های علمی دانشجویی که در محل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت دانش در دین اسلام اظهار داشت: این المپیاد بر اساس اسناد بالادستی از جمله مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۵ برای اولین بار با ۶ رشته آغاز شد و تا سال آینده با اضافه شدن رشته مهندسی فناوری نانو به ۲۴ رشته می‌رسد.

وی به مشارکت دانشگاه ها، حمایت بنیاد ملی نخبگان و استادان دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این المپیاد با دو روش؛ یعنی استفاده از آزمون کارشناسی ارشد یا متمرکز و یک روش غیرمتمرکز در مرحله اول برگزیدگان را انتخاب می‌کند. در روش متمرکز ۱۵ برگزیده اول ازمون کارشناسی در ۲۳ رشته ازمون به مرحله نهایی المپیاد راه می‌یابند.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: روش دیگر روش غیرمتمرکز است که دانشجویان ممتاز مناطق ۱۰ گانه کشور معرفی می‌شوند و با هم در ازمون به شکل غیرمتمرکز رقابت می‌کنند و از بین ان‌ها افراد شاخص به مرحله نهایی راه می‌یابند و در رقابتی مانند کنکور سراسری با هم رقابت می‌کنند.

صدر گفت: این آزمون امسال هم اواخر تیر برگزار می‌شود و به طور کلی ۲۹ درصد افراد که در مرحله اول شرکت می‌کنند به مرحله بعد راه می‌یابند.

۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند

وی یادآور شد: شرکت کنندگان در سال ۱۴۰۱ در مجموع هزار و ۲۹۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ هزار و ۳۲۳ نفر در مرحله نهایی بودند و ۱۱۷ نفر برنده این ماراتن علمی شدند و امروز مدال‌های طلا، نفره و برنز این المپیاد را به خانه می‌برند. همچنین دانشگاه صنعتی شریف با تعداد ۲۸ مدال رتبه اول، دانشگاه تهران با ۲۰ مدال دوم رتبه دوم و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۸ مدال رتبه سوم را دارند.

به گفته معاون آزمون‌های سازمان سنجش، برگزیدگان این المپیاد‌های علمی دانشجویی حمایت‌هایی دریافت می‌کنند؛ از جمله بر اساس مصوبه شورای هدایت استعداد‌های درخشان ۱۵ نفر اول هر رشته را در شته مرتبط بدون کنکور در ارشد پذیرش می‌شوند و بنیاد ملی نخبگان هم حمایت می‌کند.

۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند

به گزارش آنا، المپیاد علمی دانشجویی کشور هرسال در دو مرحله متمرکز و غیر متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. آزمون مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور صبح و بعدازظهر جمعه چهارم شهریور سال ۱۴۰۱ در دانشگاه‌های مراکز مناطق ۱۰ گانه کشور برگزار شد.

همچنین مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی ۳۰ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد. دانشجویان دوره کارشناسی از سال سوم به بعد می‌توانند در المپیاد‌های علمی دانشجویی کشور شرکت کرده و دانش خود را در رشته مورد نظر ارزیابی کنند.

شرکت کنندگان در این المپیاد در رشته‌های «زبان و ادبیات فارسی»، «علوم جغرافیا»، «علوم اقتصادی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «علوم تربیتی»، «حقوق»، «روان شناسی»، «علوم زمین»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست شناسی»، «آمار»، «ریاضی»، «طراحی صنعتی»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی صنایع»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی کشاورزی زراعت و اصلاح نباتات»، «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» با هم رقابت می‌کنند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند
  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • تدریس رشته ایرانشناسی در بیش از ۱۵ دانشگاه کشور
  • سوالات مهم داوطلبان کنکور درباره سابقه‌ تحصیلی و ترمیم نمره + پاسخ
  • روش تربیتی معلم‌ها پیامبرگونه و محبت‌محور است
  • تلاش برای اعتلای مفاهیم انسانی اهل بیت (ع) در یک رویداد هنری
  • نخستین پیش‌نشست کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی برگزار می‌شود
  • رویداد «صدرا» بهترین فرصت برای تبادل اندیشه‌ دانشجویان و صاحبان صنایع است
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • پاداش یک میلیارد تومانی فدراسیون انگیزه مضاعفی به ما داد